AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Er det noen som vet om man kan få lån - selv med betalingsanmerkninger? Vil ikke gå inn på hvorfor økonomien er som den er, men er lei av å ha betalingsanmerkninger, å det å ikke vite hvor man begynner. Lurer derfor på om noen vet om det er mulig å få lån noen sted for å bli gjeldsfri. Vil si at jeg er fullt ut i stand til å betjene gjeld, men ikke optil flere inkassosaker der alle vil ha sitt så fort som mulig. Har jeg et samlet lån på alt, så er det ingen problem å betjene det. Er kun ute etter tips og råd ang lån eller andre muligheter, å dere som kun er ute etter å slenge dritt eller avspore tråden, glem det.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 du kan sjekke denne banken her? https://www.bank2.no/betalingsanmerkning-og-inkassokrav/ lykke til
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 du kan sjekke denne banken her? https://www.bank2.no/betalingsanmerkning-og-inkassokrav/ lykke til Tusen takk Blei så glad for et seriøst svar, uten fordommer
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Eier du bolig? I så fall tror jeg zapp finans kanskje kan hjelpe deg
Kanutte Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Jeg tror de fleste låneinstitusjoner krever sikkerhet i fast eiendom for å gi lån til å dekke inkassogjeld hvis de i det hele tatt er villige til å gi lån. Jeg håper at du får orden på økonomien din.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 Jeg ville først tatt kontakt med banken jeg er kunde i (og evnt. flere etter hvert), og forklart situasjonen. Jeg har ved flere anledninger fått banken min til å gå vekk i fra det de feks. iflg. nettsider oppgir å være retningslinjene deres. Så lenge du forbereder deg godt, forklarer hvordan du havnet i situasjonen du er i, og hva du har endret for at du nå er en mer pålitlig lånetaker. Hjelper nok aller mest dersom du konkret, via kontoutskrifter feks. kan vise at du har endret atferd. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 Eier du bolig? I så fall tror jeg zapp finans kanskje kan hjelpe deg Nei, eier desverre ikke bolig. For min del så endte jeg opp i denne situasjonen når jeg var ung, før jeg var ute på boligmarkedet. Dette var på 80 tallet og ting var enklere da, som at min X ordnet lån og kreditter i mitt navn. Det var ikke alt jeg var klar over, å jeg ble selvsagt sittende igjen med gjelden. Jeg har m.a.o ikke hatt anledning til å skaffe meg bolig, å har desverre ikke den sikkerhetne jeg kan bruke. Ts
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #9 Skrevet 28. september 2011 Mitt eneste håp er vel da namsmannen, og gjeldssanering? Ts
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #10 Skrevet 28. september 2011 Inkassorådgiverne.no De tar et engangsbeløp på 2500 kroner for å starte saken din. Etter det samler de sammen all inkassogjeld du har, og setter opp et regnestykke for hvor mye du kan betale pr mnd. Du betaler til dem, og de fordeler det videre til kreditorene. Håper det ordner seg, det er ikke noe som er verre enn å ha slikt hengende over seg
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #11 Skrevet 28. september 2011 Inkassorådgiverne.no De tar et engangsbeløp på 2500 kroner for å starte saken din. Etter det samler de sammen all inkassogjeld du har, og setter opp et regnestykke for hvor mye du kan betale pr mnd. Du betaler til dem, og de fordeler det videre til kreditorene. Håper det ordner seg, det er ikke noe som er verre enn å ha slikt hengende over seg Tusen takk. Skal sjekke ut de. Har levd med dette i hele mitt voksne liv, å jeg er godt over 40 nå. Dette har selvsagt gitt meg store begrensninger å ført til både fysiske og psykiske belastninger. Ts
kaprifolen Skrevet 29. september 2011 #12 Skrevet 29. september 2011 Så lenge du viser til et ryddig og ansvarlig forhold til økonomien, og fremtidsplaner, vil jeg tro du kan få hjelp. Nav har også en egen gjeldsrådgivning. Håper det ordner seg for deg!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #13 Skrevet 19. oktober 2011 Inkassorådgiverne.no De tar et engangsbeløp på 2500 kroner for å starte saken din. Etter det samler de sammen all inkassogjeld du har, og setter opp et regnestykke for hvor mye du kan betale pr mnd. Du betaler til dem, og de fordeler det videre til kreditorene. Håper det ordner seg, det er ikke noe som er verre enn å ha slikt hengende over seg Ts her. Tok kontakt med Inkassorådgiverne, å de var raske til å svare på henvendelsen min. En person fra selskapet ringte meg, å det var deilig å føle at man ikke ble dømt for sine handlinger, men dette er mennesker som er vant til å jobbe med slike saker, å han sa at vi skulle ikke fokusere på fortiden, men på fremtiden, å få ordnet opp i all inkassogjelden. Mottok etter noen dager et brev med regning på kr 3000,- som de må ha da det går med endel timer å nøste opp i all gjeld. I brevet var også en fullmakt som jeg måtte fylle ut sånn at Inkassorådgiverne kan innhente opplysninger om meg. Er inne i startfasen av prosessen nå, å synes det er deilig å være igang med noe konkret som kan hjelpe meg til å bli kvitt gjelden.
Grønt blad Skrevet 19. oktober 2011 #14 Skrevet 19. oktober 2011 Gratulerer med å være i gang med å få økonomien helt på plass og betale ned gjeld! 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #15 Skrevet 19. oktober 2011 Gratulerer med å være i gang med å få økonomien helt på plass og betale ned gjeld! Takk. Det er godt å endelig være igang, jeg har jo levd med dette i ganske mange år. Jeg kjenner at jeg også trenger tid til å "fordøye" dette, tenker da på bare det å åpne all post. Det er noe jeg ikke har gjort på mange år. Er visst ganske vanlig for oss som sitter i denne situasjonen. Men jeg skal klare det, må bare stålsette meg, men regner med at det blir lettere etterhvert. Siden jeg har levd med dette så lenge, så vil jeg ikke akkurat si at jeg river opp konvolutten med en gang, men må ha ro rundt meg når jeg gjør det. Det er jo en slags livsstil endring jeg er oppi nå Skal også bli godt å ikke måtte ha tlf på lydløs mer, ikke være redd for å svare på tlf når det ringer fra ukjente nr eller skjulte nr. Han jeg snakket med fra Inkassorådgiverne spurte meg også om hvorfor jeg hadde bestemt meg for å "ta steget" nå, å da svarte jeg at dette hadde jeg tenkt på i flere år, men synes liksom aldri det passet, men nå har jeg innsett at hvis man skal tenke sånn, så passer det aldri. Man må rett og slett bare hoppe i det. Til dere som sliter med inkassogjeld vil jeg si at hopp i det. Selv om du selv sliter med skamfølelse for at du har havnet i den situasjonen, så blir du ikke dømt av Inkassorådgiverne. De er ikke ute etter å fokusere på fortiden og de dumme valgene du har tatt, men de er opptatt av framtiden, det som skjer framover. Selv har jeg i mange år følt at jeg ikke har samme samfunnsretten som personer uten betalingsanmerkninger, å det vil nok ta en tid før jeg klarer å omstille meg, men jeg vet jo at jeg har like mye samfunnsrett som alle andre. Ts 2
Lurifaksen Skrevet 20. oktober 2011 #16 Skrevet 20. oktober 2011 Inkassorådgiverne.no De tar et engangsbeløp på 2500 kroner for å starte saken din. Etter det samler de sammen all inkassogjeld du har, og setter opp et regnestykke for hvor mye du kan betale pr mnd. Du betaler til dem, og de fordeler det videre til kreditorene. Håper det ordner seg, det er ikke noe som er verre enn å ha slikt hengende over seg Beløpet på 2500-3000, varierer dette? Jeg vet f.eks at jeg har en del inkassogjeld, men egentlig ikke veldig mye. Men pga situasjonen jeg er i, alderen min og alt... Så blir det veldig "stort" og vanskelig å ta tak i, på en måte. Det føles helt umulig. Jeg tar heller aldri telefonen fra ukjente eller skjulte nummer, og jeg åpner aldri "inkassobrev" med en gang jeg får de..
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #17 Skrevet 21. oktober 2011 Beløpet på 2500-3000, varierer dette? Jeg vet f.eks at jeg har en del inkassogjeld, men egentlig ikke veldig mye. Men pga situasjonen jeg er i, alderen min og alt... Så blir det veldig "stort" og vanskelig å ta tak i, på en måte. Det føles helt umulig. Jeg tar heller aldri telefonen fra ukjente eller skjulte nummer, og jeg åpner aldri "inkassobrev" med en gang jeg får de.. Jeg tror ikke dette beløpet varierer så mye, men det skader ikke å ta en tlf til dem å høre. Har selv noe inkassogjeld som Inkassorådgiverne hjelper meg med nå. Gleder meg så til å bli gjeldfri og kunne slippe å ha regninger hengende etter hele tiden. Nå skal jeg hvertfall bli mye flinkere til å ta tak i ting før de ender opp hos et inkassobyrå. Håper dere andre også blir gjeldfrie snart. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #18 Skrevet 22. oktober 2011 Gladnyheter siden sist jeg åpnet tråden ser jeg :D Lykke til, og gratulerer
Gjest Blondie65 Skrevet 22. oktober 2011 #19 Skrevet 22. oktober 2011 Ser du har søkt deg hjelp. Jeg gjorde denne jobben selv. Heretter - uansett hva du blir enige med inkassorådgiverne om - må du åpne all post. Det nytter ikke å få orden på ting ved å la være å lese posten. Den gangen tok det meg en heftig telefonrunde og 6 måneder så var alle utestående krav betalt eller laget ordning på. Riktignok var de ikke gått til inkasso de fleste av dem, men det var min eks unndragning av konvolutter som var problemet. De få tingene som var gått til inkasso og blitt namssaker med påleggstrekk kontaktet jeg inkassobyrået på og spurte hva jeg skulle gjøre for å unngå påleggstrekket. De sa at jeg måtte la det gå til vedtatt periode var ferdig, deretter kontakte dem. Det gjorde jeg. Da skulle jeg betale til dem et fastsatt beløp pr måned i en gitt periode for å vise at dette var en varig endret innstilling fra min side, noe jeg gjorde. Da gikk kravet tilbake til banken og jeg kunne forhandle med dem. Der måtte jeg nok en gang betale et avtalt beløp en viss periode, men når den perioden var over strøk de alle rentene og lot meg få en ny avbetalingsordning på restgjelden. Alt dette gjorde jeg altså selv, uten hjelp fra noen rådgivere. Etter at jeg hadde vært skilt i 2 år var alle betalingsanmerkninger borte og siden har jeg ikke hatt dem.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #20 Skrevet 26. oktober 2011 Beløpet på 2500-3000, varierer dette? Jeg vet f.eks at jeg har en del inkassogjeld, men egentlig ikke veldig mye. Men pga situasjonen jeg er i, alderen min og alt... Så blir det veldig "stort" og vanskelig å ta tak i, på en måte. Det føles helt umulig. Jeg tar heller aldri telefonen fra ukjente eller skjulte nummer, og jeg åpner aldri "inkassobrev" med en gang jeg får de.. Kan hende at den som svarte i tråden startet med prosessen for en stund siden, å at beløpet etter den tid har økt. Inkassorådgiverne har en anske stor jobb for å nøste opp all utestående gjeld å må ha litt for jobben. Hvis du ikke klarer å ordne opp på egenhånd, anbefaler jeg deg å søke hjelp. Jeg har enda ikke kommet helt igang enda, er bare i startfasen av prosessen, men føler allerede en enorm lettelse for at det nå endelig skal løse seg etter mer enn 20 års helvete. Gladnyheter siden sist jeg åpnet tråden ser jeg :D Lykke til, og gratulerer Takk, føles veldig godt å være igang Ser du har søkt deg hjelp. Jeg gjorde denne jobben selv. Heretter - uansett hva du blir enige med inkassorådgiverne om - må du åpne all post. Det nytter ikke å få orden på ting ved å la være å lese posten. Den gangen tok det meg en heftig telefonrunde og 6 måneder så var alle utestående krav betalt eller laget ordning på. Riktignok var de ikke gått til inkasso de fleste av dem, men det var min eks unndragning av konvolutter som var problemet. De få tingene som var gått til inkasso og blitt namssaker med påleggstrekk kontaktet jeg inkassobyrået på og spurte hva jeg skulle gjøre for å unngå påleggstrekket. De sa at jeg måtte la det gå til vedtatt periode var ferdig, deretter kontakte dem. Det gjorde jeg. Da skulle jeg betale til dem et fastsatt beløp pr måned i en gitt periode for å vise at dette var en varig endret innstilling fra min side, noe jeg gjorde. Da gikk kravet tilbake til banken og jeg kunne forhandle med dem. Der måtte jeg nok en gang betale et avtalt beløp en viss periode, men når den perioden var over strøk de alle rentene og lot meg få en ny avbetalingsordning på restgjelden. Alt dette gjorde jeg altså selv, uten hjelp fra noen rådgivere. Etter at jeg hadde vært skilt i 2 år var alle betalingsanmerkninger borte og siden har jeg ikke hatt dem. Kjempefint at du klarte å ordne opp selv, men du hadde kanskje ikke så mange inkassosaker, å de var kanskje ikke så gamle heller? Det er over 150 inkassoselskaper i Norge, å for å komme skikkelig til bunns i inkassogjelden, så må alle kontaktes. Jeg er glad for at inkassorådgiverne gjør den jobben for meg. De sørger også for at jeg har ett beløp å forholde me til i mnd istedenfor flere inkassosaker som sklir ut ettersom man finner ut at man ikke klarer å betjene alle sakene samtidig. Man vil så gjerne ordne opp, men med masse inkassosaker hengende over seg så blir det rett og slett for mye for en å håndtere. Selvsagt skal posten åpnes. Avventer beskjed fra inkassorådgiverne nå. De vet hvordan vi som søker deres hjelp håndterer post, å de forteller oss når vi skal gjøre hva. Til å begynne med så er det godt å ha inkassorådgiverne bak meg. Husk at jeg har levd med dette i over 20 år, å det å ikke åpne post har blitt en vane for meg. Jeg må jobbe gjennom en prosess der jeg ser at det ikke er farlig å åpne posten eller svare på tlf med skjult nr. Ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå