Gå til innhold

Når en av foreldrene finner seg en annen...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvordan taklet dere dette?

Jeg mistet min mor i sommer, så min far ble enkemann i en alder av 52 år. Hva har skjedd med deres familieforhold etter at en fant seg en ny.

Jeg har vel ingen rett til å tro at pappa skal være alene resten av livet når han er så ung, men er det mange som ikke finner seg nye livspartnere etter ett dødsfall eller en skillsmisse?

Fortell gjerne om deres erfaringer. Dette er spørsmål som plager meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei!!

Jeg er i samme situasjon som deg... Mamma døde for ett år siden, og for noen måneder siden hilste jeg på hans nye dame. Selvfølgelig er det tøft, og veldig uvant å se pappa med en annen.. Samtidig så er jeg så takknemelig for at han har begynt å smile igjen. Jeg har valgt å ta imot henne med åpne armer, hun er en koselig dame, som trør varsomt i dørene!

Tross alt er det pappa sitt liv, og jeg vet at ingen kan ta mammas plass hos han!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke mistet en av foreldrene mine, men de skilte seg for mange år siden.

Pappa har hatt flere partnere etter skilsmissen, men han var så langt borte at det ikke betydde noe for meg.

mamma derimot, fant ingen ny, ble nesten bitter og ensom og når jeg nå endelig ser på henne når hun igjen er forelsket og nygift etter sååå mange år.... da skulle jeg egentlig ønsket at hun fant en å dele livet med for mange år siden, så hun kunne hatt det bedre en hun hadde alene. :(

Man har godt av å ha noen å dele gleder og sorger med, kanskje spesiellt når man har barn. (selv om de er voksne)

mamma lot i stor grad være å finne en ny partner av hensyn til oss barna og hva vi ønsket (vi ønsket ikke en ny "pappa"....), og det er først når jeg ser hvor mye glede det frarøvet henne at jeg skjønte hvor uendelig egosistiske vi var!!

Kanskje faren din trenger det for å klare å gå videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far har truffet en ny dame etter ca. 3 år som enkemann. Kan tro jeg ble glad! De har det så flott sammen og begge to har fått mye bedre humør etter at de traff hverandre. Utrolig godt å se at de kan ha det godt igjen etter det vonde de har opplevd. Har faktisk aldri følt noe vondt omkring det at han fikk seg ny dame. MEN - mange lurer jo på om ikke det er litt rart og spør litt forsiktig "hvordan synes du det er da?" og mange bli overrasket over at jeg er så positiv til det. Men hvorfor skulle jeg ikke være det da?? Nei, jeg unner min far det av hele mitt hjerte. Det sies forresten at de som har hatt det godt i ekteskapet har letterefor å finne seg en ny en - ikke vet jeg om det stemmer men jeg vet at mine foreldre hadde et helt utrolig godt ekteskap. Lykke til. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...