Gå til innhold

Hvordan lære nederlandsk?


MilliVanilli

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å lære meg nederlandsk. Har dere noen tips om hvordan jeg kan lære det på best mulig måte(uten å bo der)? Evt. vet om gode lydbøker o.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes et opplegg som heter Delftmetoden, som baserer seg på mye lytteøvelser og eksponering mot nederlandsk. Hele kurset kan tas på nett, enten med eller uten bøker, og det positive er at kurset er rettet mot mennesker med minst videregående utdannelse. Jeg lærte nederlandsk blant annet med bruk av disse bøkene, og de er veldig gode og ikke minst oppdaterte i samfunnsbeskrivelsen sin. Dette er den første boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe en stor bok på nettet som koster ca 30 kroner. Jeg bor i Nederland og har kjøpt denne boken, der lærer du grammatikk, setningsoppbygning +++ . Mye ! Jeg kan sende deg link til siden du kan kjøpe den på. Du får den i løpet av dagen hvis du bestiller den :;)

Sifra her i tråden hvis du vil vite hvor du kan kjøpe den, den er kjemplett, er skrevet forklaringer på engelsk, men resten på nederlandsk :) jeg har fått stort utbytte av den i sommer og snakker nå flytende, i vår kun i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversette ord fra norsk til nederlandsk på google translate, og uttale dem med litt bergensk dialekt. "cccssshhhhhchhhh".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan kjøpe en stor bok på nettet som koster ca 30 kroner. Jeg bor i Nederland og har kjøpt denne boken, der lærer du grammatikk, setningsoppbygning +++ . Mye ! Jeg kan sende deg link til siden du kan kjøpe den på. Du får den i løpet av dagen hvis du bestiller den :;)

Sifra her i tråden hvis du vil vite hvor du kan kjøpe den, den er kjemplett, er skrevet forklaringer på engelsk, men resten på nederlandsk :) jeg har fått stort utbytte av den i sommer og snakker nå flytende, i vår kun i stykker.

Ja, det sier jeg ikke nei takk til!! :) Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...