Gå til innhold

11.09 er det vår tur


Tusenogtredve

Anbefalte innlegg

Synes det er så gøy å lese andres bryllupsdagbøker - så nå tenkte jeg at det var på tide å bidra litt selv også. Mest for å ha et sted hvor jeg kan samle trådene.

Så da er det bare å starte..

Vi har ikke så veldig mye på plass enda - men kirke og festlokale er i orden. I tillegg har jeg fått ja fra mitt helt klare førstevalg som forlover - og hun er like ivrig i planleggingen som jeg er :D

Så var det klær, da. Min kommende svigermor er igang med å sy bunad til sønnen sin (Øst-Telemarkbunad) - regner med at han blir kjempestilig i den.

Mammaen min er på sin side i gang med å planlegg kjolen min. Vi var på bytur for noen dager siden og plukket ut mønstre - i løpet av uka skal vi bli enig om hva jeg skal ha før hun reiser til Estland for å besøke lillesøstra mi (gleder meg til søta (søstra mi...) kommer hjem til jul! Har være lenge borte nå) - og kjøper samtidig med seg kjolestoff. Kjempegøy at hun tilbød seg å sy til meg! :D Spent på hva vi blir enige om.

Håper bare at forloveren min ikke blir alt for skuffet over at det ikke blir noen kjoleprøvetur til byen. *hiver meg på telefonen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med forlovelse og kommende bryllup! Og grattis med dagbok her inne! Skal bli morsomt å følge med på deg....

Men ikke for å være gledesdreper - dere kommer sikkert til å få noen reaksjoner på datoen dere har valgt... Den er jo litt "belastet".. Men det er jo flott hvis man klarer å snu assosiasjonene på denne dagen til noe gledelig, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har det allerede vært noen! Så gøy! :D

Og du har helt rett: vi har allerede fått endel reaksjoner på datoen vi har valgt. Men vi synes ikke at det som skjedde da har så mye med oss å gjøre - og som du sier: vi kommer til å forbinde noe positivt med den datoen. Dessuten: det er lett å huske :ler:

I utgangspunktet ønsket vi å gifte oss en uke tidligere. Men da var festlokalet som vi ønsket oss opptatt. Både den lørdagen og uka før (og den etter oss). Så da ble valget enkelt. Festlokalet var viktigere enn at datoen klinger negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok og velkommen som nabo! Tenkte faktisk ikke på noe spesielt da jeg så datoen din ( :oops: ), og som du sier så blir det jo en gledens dag :). Lykke til med videre planlegging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ønsker, ringblomst!

Så: da har jeg hatt en skikkelig jentekveld sammen med forloveren min - jeg hadde ingen grunn til å være redd. Jeg har uten tvil valgt rett forlover, og hun ber meg stadig vekk bare å si fra om hva jeg trenger hjelp til så skal hun stille opp. :D

Ellers så var jeg hjemme hos mamma en kveld - vi måtte være sikre på at vi var enige på hva hun skulle kjøpe av stoff når hun (nå) er ute og reiser. Så nå vet jeg nesten hvordan kjolen blir. Ikke minst plukket vi ned hennes kjole fra loftet. Har ikke sett kjolen før så det var kjempegøy. (Selv om pappa ble temmelig skuffa når han fant ut at jeg hadde prøvd den uten å si fra til han. Men han satt i telefonen - noe må vel vi damene få ha for oss selv...)

Så nå gleder jeg meg til mandag for da skal jeg til mamma igjen og da er stoffet i hus! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er endelig eksamensperioden over for i år. Bare 5 igjen (sukk)... Ble syk, så jeg fikk bare tatt havlparten av eksamenene mine i år. Neste eksamensrunde blir ille :(

Men, men. Nå er jeg snart frisk nok til å dra på jobb i kveld, tror jeg. Har ikke helt bestemt meg enda, men jeg klarer ikke å holde meg unna. Det er tross alt siste øving før årets store julekonsert og når det kommer til den så er jeg (nesten) perfeksjonist. Stoler ikke på noen vikar, nei... (dessuten finner jeg sikkert ingen på 5 timer, heller)

Så til saken: Mamma kom hjem med kjolestoffene for ei stund siden. Det ble faktisk mye bedre enn jeg turde å håpe på! Vi går for en tredelt variant med smal, stoppeløs topp og skjørt med vidde (og skikkelig slep...) og ei helt tynn jakke (med knapping bak) over toppen i samme stoff som sløret.

Kjæresten og jeg sitter for tida og vurderer fram og tilbake mellom meny-forslagene vi har fått, men blir ikke helt enige. Det er sannelig godt at vi enda har gooooood tid. Ellers har pappa hoppet inn i planlegginga (!) og kommet med forslag på gode fotografer. Men jeg synes at det er litt tidlig å ordne det enda.

Ellers ser jeg fram til ei julefeiring med min kommende svigerfamilie. Det blir rart å ikke være hjemme i jula, men når vi ser de to ganger i året så ble valget enkelt. Kjæresten har heldigvis lovet å passe godt på meg.

Men først må vi ut å handle julegaver. Har enda ikke startet :o Vi reiser på mandag, så dette blir travelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har allerede fått endel reaksjoner på datoen vi har valgt.

Ta det helt med ro. Jeg fløy fra Kreta til Norge med fly 11.09.03, og DET gikk fint! Da går nok et bryllup bra også. Man kan ikke "stryke" en dato fra kalenderen fordi det har skjedd noe grusomt tidligere.

Lykke til med bryllup, og ikke minst resten av livet sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei på du!

Oppdaget først nå at du har startet bryllupsdagbok, det var koselig. Ser ut til at vi har kommet ca like langt i planlegging og sånt - bortsett fra at jeg har kjolen min helt i boks også. Men så er det jo en måned mellom bryllupene våre.

Menyforslagene fra Ringve driver vi også og koser oss med for tida - det er jo så mye godt! Og så har vi en million (i hvert fall fire) allergikere, en vegetarianer og to fiskehatere på menyen, så vi blir en utfordring for kjøkkenet.

Har fryktelig dårlig samvittighet for at jeg ikke har bestilt fotograf ennå. Har du fikset det? I så fall hvilken fotograf?

Hyggelig å høre fra deg hvis du stikker innom her innimellom. Trenger nemlig en liten tjeneste fra deg, hvis du fortsatt er dirigent der jeg tror du er.

Snakkes - og godt nyttår både til deg og til din kjære.

Klem, Ingeborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du også stakk innom, Ingeborg. Jeg kan sikkert hjelpe deg - jeg er fortsatt i samme korps. Tror jeg stikker innom dagboka di en liten tur, jeg.

Vi har ikke bestilt fotograf - jeg synes det er for tidlig enda, men pappa har foreslått en som sønnen av en kollega av han brukte. De bildene jeg har sett av han ser veldig okey ut, så vi sjekker vel han litt bedre. Etterhvert.

Så: Nå er det mat som står på timeplanen. Vi får (så langt vi vet) heldigvis ingen sære gjester (når det gjelder i matveien) så vi velger helt fritt - har igjen en to-tre alternativer. vi har heller ikke bestemt hvor mange retter vi skal ha. Mye jobb igjen heldigvis. Det er jo over 8 måneder igjen.

Ellers så starter mamma å sy kjolen min snart. Jeg stikker ofte innom foreldrene mine for tida. Må bare se på kjolestoffene igjen... Gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg føler meg så utrolig heldig for tida. Det er ikke bare jeg som er opptatt av planlegginga - her er kjæresten like ivrig som meg! Og mamma om mulig enda mer ivrig... Hun har ventet lenge på at en av døtrene skal gifte seg, og jeg er først ut av oss, så her blir det god hjelp å få! :ler:

Det at kjæresten er så ivrig er egentlig mer overraskende. Trodde ikke han var så ivrig på sånt, jeg. Har visst mye igjen å lære om han (og heldigvis har jeg laang til på meg...)

Snakka endel om bryllupet i går, og igjen ble vi fort enige. Det blir 5 retters middag... Vi starta med 3 retter, men så fant vi ut at 4 retter kom omtrent på det samme som 3 - for med 3 retter måtte vi ha to runder med hovedretten. Og mellom 4 og 5 retter så var det jo ikke så stor forskjell. 8) Er det fest, så er det fest.

I tillegg så har vi bestemt oss for å droppe brudepiker/svenner. Han er onkel til 5 i passende alder, men de bor langt unna og vi ser de kun en gang eller to i året. Kjæresten skjønte ikke helt vitsen med brudepiker/svenner - og sa noe sånt som at det var meg han ville se gå ned kirkegolvet, så det fikk holde. Skal heller be de om å hjelpe til med noe annet så de føler seg litt viktige.

Så nå er neste punkt på lista å finne en toastmaster - eller i alle fall å få spurt han. vi har allerede sett oss ut en av brødrene til kjæresten - så nå venter jeg bare på at han skal bli spurt (og det er kjæresten sin jobb...) Tror det blir en bra toastmaster.

Det er vel det som har skjedd siden sist. Nå står nok en forelesning for tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mente med den kommentaren, jeg Coffee... ?

Uansett: det jeg skulle fortelle var at vi endelig har fått avtalt et møte med de som skal ordne mat og lokaler for oss. Så på fredag skriver vi kontrakt og er helt sikre på at vi får det lokalet vi vil ha! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det går bra med planleggingen. Nå har jeg kommet et steg lenger. Eller rettere sagt, min kjære har tatt oss et steg videre. Fotograf er i boks. Søndag skal jeg kose meg og lage tekst til invitasjonene, har jeg tenkt.

Tenker på deg av og til, er så morsomt at vi gifter oss nesten samtidig. Og ditt bryllup blir vel ikke lenge etter bursdagen din, eller husker jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du husker helt riktig, Ingeborg. Så jeg har en travel høst foran meg...

Nå er vi igang med invitasjonene. Satt og laga noen fargeforslag mens jeg venta på at kjæresten skulle komme hjem fra jobb på fredag, og i går bestemte vi oss for å gå for mørkegrønt, gull og litt (mørkt) rødt. Det blir sååå stilig!

Neste nå blir vel å finne fotograf. Så hvis noen har gode erfaringer med fotografer i trondheim, er jeg glad for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste nå blir vel å finne fotograf. Så hvis noen har gode erfaringer med fotografer i trondheim' date=' er jeg glad for tips![/quote']

Min kjæres bror m/kone var kjempegodt fornøyd med Trine Melhuus, så det kan jo være et tips. Vi har booket henne. Og etter samtaler med min venninne som giftet seg sist sommer vil jeg IKKE anbefale Studio G på Lade - bildene var fine, men det har vært så mye styr med levering, kort, annonse i avisa m.m.

Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utrolig hvor tida flyr... I dag er det 6 måneder siden vi forlova oss! Det virker som om det var i går - selv om vi i mellomtida både har kjøpt leilighet og flytta sammen. Tida går fort når man har det bra!

I kveld skal det feires! (Må bare på jobb først)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir ei travel uke. Korpsøving i går, korpsøving i dag, gruppeøving i morgen, og så blir det korpsøving på torsdag, fredag og lørdag. Og konkurranse med alle tre korpsa "mine" på søndag. Når skal jeg få tid til å studere, tro?

Ja, ja. Lørdag kveld får jeg i alle fall besøk. Mamma, pappa, yngstesøster, storebroren min og kona hans. Da skal vi ha workshop på invitasjoner. Dette må jo bli bra! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har overhodet ingenting å gjøre med bryllupsplanlegging, men jeg putter det inn her alikevel, jeg (det er jo dagboka mi...).

De to korpsene jeg dirigerer var med på kretsmesterskapet for korps, og plutselig vant det ene! Jeg trodde jeg hørte feil, jeg! Så nå har jeg sovet veeeeldig godt i natt, og jeg tror det første jeg sa til samboeren min når jeg våkna (etter de obligatoriske gryntene som ikke betyr noe..) var "vi vant..?". Og siden Adressa hadde fått med seg dette var mailboksen min full av gratulasjoner i morrest, og jeg satt i telefonene i hele går kveld. Dette var gøy!

*Så får det så være at det andre korpset kom på 5. plass av 5 korps...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...