Gå til innhold

Forfløyne ord og uheldige vendinger


Koe

Anbefalte innlegg

Husker du den gangen du var midt inne i handlinga, for så å bli røsket rett ut på grunn av en eller annen idiotisk fakta- eller skrivefeil? Irriterende, ikke sant? Få utløp for frustrasjonen og post de beste/verste sitatene her!

Husk å advare om sitatet inneholder avsløringer (spoilers) fra handlingen.

Eksempel:

Gunnar Staalesens Dødens drabanter er ei helt okei krimbok, men denne linja stjal hele noir-stemningen for min del:

"Fra et oppholdsrom hørte vi den karakteristiske lyden fra et ishockeyspill, der pucken gikk som et prosjektil mellom de endimensjonale miniatyrspillerne."

- Endimensjonale? Hvor små er egentlig disse spillerne? De kan kanskje bevege seg endimensjonalt, men de er ikke endimensjonale. (http://en.wikipedia.org/wiki/Dimension) Selv Streken opererer i to dimensjoner. Grrr!

ETA: §#%?!s trykkfeilsdjevel!

Endret av Koe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Staalesen er jo en passelig respektabel forfatter, men jeg har lest mye annet rart opp gjennom årene:

Fra Lysets rike-serien av Margit Sandemo: "De levde nær horisonten."

- Ligger det i nærheten av regnbuens ende? :legrine:

En liten grovis: "Omtrent samtidig kjente Noir hvordan han brast som en moden melon og sprutet sin sæd inn i henne."

- You are doing it wrong, Noir. :cry3:

Det siste skjedde på side 14 i "Den røde heks" av Rebecca Brandewyne (sic). Jeg vet fortsatt ikke hvordan historien endte, da den for min del sporet fullstendig av her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten grovis: "Omtrent samtidig kjente Noir hvordan han brast som en moden melon og sprutet sin sæd inn i henne."

- You are doing it wrong, Noir. :cry3:

:sjokkert: Jeg fikk poppe-kvise-assosiasjoner...

:murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...