Gå til innhold

Hvilke land har du vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Australia (inkl Tasmania - yes, huker av den også fordi mange glemmer av denne fantastiske 'lille' øya)

Sverige

Finland

England

Frankrike

Nederland

Spania

Hellas

Italia

Tsjekkia

Polen

USA

Tyrkia

Østerrike

...wow... stopper det virkelig der? (*bestille ny reise snarest mulig*)

Drar gjerne tilbake hvor som helst, men da gjerne nye byer. Elsker Tsjekka og Nederland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Sverige

- Finland

- Danmark

- Island

- De britiske øyer

- Tyskland

- Sveits

- Spania (inkl Gibraltar)

- Portugal

- Malta

- Kypros

- Hellas

- Kroatia

- Egypt

- Israel

- Marokko

- USA

- Australia

- Papua New Guinea

- Solomonøyene

- Vanuatu

- New Zealand

- Russland

- Mongolia

- Kina

- Vietnam

- Kambodsja

- Thailand (I skrivende stund er jeg i Thailand og på vei til Malaysia og Brunei)

Papua New Guinea er det landet som alltid vil ha en spesiell plass i mitt hjerte, men jeg drar også gjerne tilbake til Hellas (har vært der 4 ganger hittil), Russland, New Zealand og USA

På ønskelisten står Østerrike (Alpene), Holland, Indonesia og Canada

Endret av Knirke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten få lov til å være litt flisespikker og opplyse folk om at England, Skottland, Nord-Irland og Wales er samme land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerrike

Kina

Tsjekkia

Danmark

England

Finland

Frankrike

Tyskland

Hellas

Ungarn

Italia

Japan

Malta

Monaco

Nederland

Nord-Korea

Polen

Romania

Slovakia

Sør-Korea

Spaina

Sverige

Sveits

Skal til Taiwan, Hong Kong, Macau, Filippinnene og Singapore i juleferien, og USA og Bahamas til våren.

Frankrike har jeg bood i. Sør-Korea bor jeg i nå. Så har reist en del i disse landene. Polen har jeg vært i hvert år da jeg er halvt polsk og har nesten all familie der.

Nord-Korea er definivt det mest spesielle stedet jeg har vært, en unik opplevelse.

Favoritter: Japan og Sør-Korea. Flytter gjerne tilbake hit for en lengre periode. Kunne også ønske å se mer av Romania. Ellers er jeg veldig glad i Polen.

Endret av *Butterfly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Sør-Korea bor jeg i nå. Så har reist en del i disse landene.

한국에서 어디 살아요? Jeg har også bodd der :P

Jeg har ikke vært i så mange land (enda), men jeg har mange planer!

Sverige

Tyskland

Tsjekkia

Kina

Sør-Korea

Japan

Hellas

Spanske ferieøyer - Gran Canaria, Mallorca

Har alle planer om å flytte tilbake til Korea om rundt to år, og forhåpentligvis får jeg reist litt mer innen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

-Hvilket land likte du best?

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

-Hva er ditt drømmereisemål?

Har vært i

Sverige

Danmark

London

Singapore

Thailand

Egypt

Qatar

Hellas

Latvia

Tyrkia

Marokko

Bare Thailand jeg har vært i i to uker, de andre er melleom dager opptil en uke.

Er ikke så fan av London, finner meg ikke tilrette.

Egypts Sharm el Sheikh er la-la-landet mitt, drømmeland. Kunne dratt dit alene.

Qatar var greit nok med norsk fastboende familie, men ikke helt opptimalt ennå...

Singapore er SINNsykt dyrt, bare så dere er forberedt.

Hua Hin og Bangkok i Thailand er og blir min favoritt. Shopping, 4D kinoer, mathaller, spa...De lavmeldte, rolige og høflige innbyggerne, rimeligere sted med såppass mye å finne på skal man se lenge etter. FÅr gå i fred, være skikkelig luksusdyr meg Kobebiff og det som er av finere råvarer... mmmmmm

Her er favorittstedet i Bangkok, Sirocco Restaurant @ Empire Tower Lebua

427824_470851436278831_1119871292_n.jpg

Og her er det dessidert flotteste kjøpesenteret jeg har vært i mange mange ganger...Siam Paragon https://www.facebook...amparagon.co.th

Ja, det er SkyTrain og SkyWalk du ser til høyre. Man trenger ikke ta tbanen eller gå nede på gaten, man går over! Genialt ! Klikk på for å forstørre bildene.

457410_365567833486494_1827607473_o.jpg

Drømmer om jul på Svalbard og opplevelser på Island, Seychellene, Maldivene, og kunne godt tenkt meg noen cruise i karibbien.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

-Hvilket land likte du best?

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

-Hva er ditt drømmereisemål?

Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke?

Jeg har vært i :

Usa , Vietnam , Spania, Tyskland, Sverige, Tyrkia, Dannmark, Tjekkia, England og Kreta

-Hvilket land likte du best?

nr 1 er Usa Atlanta, en god nr er spania

Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Følte jeg kunne vært i spania litt lengre

Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Spania

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Tyskland

-Hva er ditt drømmereisemål?

Det er MANGE : Italia, Thailland Mexico, kina, singapore; australia, nez zealand uff lista er lang.. Men Må nok si den største drømmen er Australia

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten få lov til å være litt flisespikker og opplyse folk om at England, Skottland, Nord-Irland og Wales er samme land

Hva er det du rører med, egentlig? Det tilhører Storbritannia, ja, men å komme her å påstå at det er ett land, blir for dumt.

Har vært i

Sverige

Danmark

London

Singapore

Thailand

Egypt

Qatar

Hellas

Latvia

Tyrkia

Marokko

Bare Thailand jeg har vært i i to uker, de andre er melleom dager opptil en uke.

Er ikke så fan av London, finner meg ikke tilrette.

Egypts Sharm el Sheikh er la-la-landet mitt, drømmeland. Kunne dratt dit alene.

Qatar var greit nok med norsk fastboende familie, men ikke helt opptimalt ennå...

Singapore er SINNsykt dyrt, bare så dere er forberedt.

Når ble byer til land? London er England's største by og hovedstad, og Sharm el Sheikh er en by i Egypt. Egypt er landet, Sharm el Sheikh er en by.

Blir overrasket over geografi-kunnskapene til visse..

Anonym poster: 10e52983d24441641725342a71593b70

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du rører med, egentlig? Det tilhører Storbritannia, ja, men å komme her å påstå at det er ett land, blir for dumt.

Når ble byer til land? London er England's største by og hovedstad, og Sharm el Sheikh er en by i Egypt. Egypt er landet, Sharm el Sheikh er en by.

Blir overrasket over geografi-kunnskapene til visse..

Anonym poster: 10e52983d24441641725342a71593b70

Det virker som du rører litt selv. England, Skottland, Wales og Nord-Irland er ikke land. De er bare deler av Storbritannia. Storbritannia er ett land.

Anonym poster: c2748802daa1bad1b25d0d279712d8d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i:

Norge

Sverige

Danmark

Finland

Island

Storbritannia (England og Nord-Irland)

Irland

Tyskland

Nederland

Frankrike

Østerrike

Italia (og Vatikanet)

Sveits

Latvia

Spania

Tsjekkia

Tyrkia

Kypros

Egypt

Jordan

Qatar

De forente arabiske emirater (Dubai)

Kenya

Tanzania

Kapp Verde

USA (ca 10 stater, inkl. Hawaii)

Mexico

Belize

Guatemala

Venezuela

Ecuador (inkl. Galapagos)

Peru

Australia

India

Kina

Japan

Thailand

Kambodsja

Malaysia

Singapore

... Og noen land som ikke er helt selvstendige land:

Aruba

Curacao

Hongkong

Macao

Har tenkt å klare 100 land innen jeg fyller 50. Så langt ligger jeg godt an.

Anonym poster: c2748802daa1bad1b25d0d279712d8d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du rører litt selv. England, Skottland, Wales og Nord-Irland er ikke land. De er bare deler av Storbritannia. Storbritannia er ett land.

Anonym poster: c2748802daa1bad1b25d0d279712d8d4

Nja, det spørs litt hvem du spør egentlig. Mange briter som jeg kjenner regner Storbritannia som en union mellom landene England, Skottland og Wales, hvor Nord-Irland juridisk sett har samme "status" som de tre andre. Men som noen også skriver her:

The UNITED KINGDOM is the union of England, Scotland, Wales, and Northern Ireland, including whatever islands are also included in those countries. The full name of the United Kingdom is THE UNITED KINGDOM OF GREAT BRITAIN AND NORTHERN IRELAND. The United Kingdom itself is a country. Thus it is a country that is made up of four countries. A country made of countries might seem a paradox, yet the countries that make up the UK, especially England, Scotland, and Wales, do not think of themselves as anything less; Scotland has its own Parliament and banknotes, Wales has its own language and National Assembly, all three have national identities going back more than a thousand years, and the Encyclopedia Britannica calls them countries (next item). Perhaps more to the point, ENGLAND, SCOTLAND, WALES, and NORTHERN IRELAND are listed in the USPS Index of Countries and Localities. (According to the Oxford English Dictionary, the term UNITED KINGDOM was first used in 1801 and, until 1921, included Ireland.)

Selv ser jeg på Storbritannia som ett land, eventuelt union, som i tillegg inkluderer flere land. En av mine professorer fra Skottland (studerer engelsk) mener hardnakket at Skottland er et eget land. De har jo egen regjering, og er ganske selvstyrte på mange områder. Egentlig ville jeg vel heller si at man har staten Storbriannia som inkluderer flere land, dvs England, Wales og Skottland (samt Nord-Irland).

Så det er ikke nødvendigvis så rett fram som du skal ha det til.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke?

Sverige

Danmark

Finland

Russland

Polen

Tyskland

Belgia

Nederland

Frankrike

Spania

England

Italia

Monaco

Kroatia

Montenegro

Tyrkia

Bosnia Hercegovina

Kypros

Hellas

Egypt

Island

Thailand

USA

-Hvilket land likte du best?

Det må bli Thailand

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Var der 2 uker men kunne tenkt meg mer

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Kunne tenkt meg tilbake til USA (Seattle)

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Montenegro. Av den enkle grunn at det er altfor mange nyrike, brautende russere der. Landet i seg selv er jo fint.

-Hva er ditt drømmereisemål?

Botswana, Kapp Verde og India, kanskje Sri Lanka. Også Maldivene og Seyschellene frister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det spørs litt hvem du spør egentlig. Mange briter som jeg kjenner regner Storbritannia som en union mellom landene England, Skottland og Wales, hvor Nord-Irland juridisk sett har samme "status" som de tre andre. Men som noen også skriver her:

Selv ser jeg på Storbritannia som ett land, eventuelt union, som i tillegg inkluderer flere land. En av mine professorer fra Skottland (studerer engelsk) mener hardnakket at Skottland er et eget land. De har jo egen regjering, og er ganske selvstyrte på mange områder. Egentlig ville jeg vel heller si at man har staten Storbriannia som inkluderer flere land, da. England, Wales og Skottland (samt Nord-Irland).

Så det er ikke nødvendigvis så rett fram som du skal ha det til.

Jeg har forståelse for at innbyggerne selv liker å se på det som egne land, men i verdenssammenheng er det bare ett. Med "land" mener man som regel land som er medlem av FN - som Storbritannia er.

Enten du er fra Skottland eller England sier passet ditt "United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland". Det vet professoren din, men han velger å bruke sin egen definisjon av "land". I såfall har verden mange flere land enn de 193 som er medlemmer av FN, og hvor mange det er vil avhenge av hvem du snakker med. For å gjøre forvirringen minst mulig synes jeg det er best å holde seg til å snakke om FN-land når man snakker om hva som er egne land og ikke.

Hvis man sier at Storbritannia er fire land og ikke ett, blir det litt som å si at USA heller ikke er ett land, men 50 (eller 51 med DC). Statene har også sine egne lover, skattemyndigheter, kultur, historie etc. Tydelige oppdelinger innad i et land, med til dels store forskjeller på hver side av grensen? Ja. Egne land? Nei.

På Wikipedia er det forklart slik:

Although the United Kingdom, as a sovereign state, is a country, England, Scotland, Wales and (more controversially) Northern Ireland are also referred to as countries, although they are not sovereign states and only Scotland, Wales and Northern Ireland have devolved self-government.The British Prime Minister's website has used the phrase "countries within a country" to describe the United Kingdom.

Enklere blir det heller ikke av at mange som bor i Nord-Irland hevder de bor i Irland (som er forståelig nok mtp. de politiske uenighetene, og at Nord-Irland burde tilhøre Irland pga. geografien) og ikke i Storbritannia. Great Britain er også navnet på øya hvor England, Skottland og Wales ligger, som Nord-Irland absolutt ikke er en del av. Lenge leve forvirringen! :)

Anonym poster: c2748802daa1bad1b25d0d279712d8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forståelse for at innbyggerne selv liker å se på det som egne land, men i verdenssammenheng er det bare ett. Med "land" mener man som regel land som er medlem av FN - som Storbritannia er.

Enten du er fra Skottland eller England sier passet ditt "United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland". Det vet professoren din, men han velger å bruke sin egen definisjon av "land". I såfall har verden mange flere land enn de 193 som er medlemmer av FN, og hvor mange det er vil avhenge av hvem du snakker med. For å gjøre forvirringen minst mulig synes jeg det er best å holde seg til å snakke om FN-land når man snakker om hva som er egne land og ikke.

Hvis man sier at Storbritannia er fire land og ikke ett, blir det litt som å si at USA heller ikke er ett land, men 50 (eller 51 med DC). Statene har også sine egne lover, skattemyndigheter, kultur, historie etc. Tydelige oppdelinger innad i et land, med til dels store forskjeller på hver side av grensen? Ja. Egne land? Nei.

På Wikipedia er det forklart slik:

Although the United Kingdom, as a sovereign state, is a country, England, Scotland, Wales and (more controversially) Northern Ireland are also referred to as countries, although they are not sovereign states and only Scotland, Wales and Northern Ireland have devolved self-government.The British Prime Minister's website has used the phrase "countries within a country" to describe the United Kingdom.

Enklere blir det heller ikke av at mange som bor i Nord-Irland hevder de bor i Irland (som er forståelig nok mtp. de politiske uenighetene, og at Nord-Irland burde tilhøre Irland pga. geografien) og ikke i Storbritannia. Great Britain er også navnet på øya hvor England, Skottland og Wales ligger, som Nord-Irland absolutt ikke er en del av. Lenge leve forvirringen! :)

Anonym poster: c2748802daa1bad1b25d0d279712d8d4

Ikke at jeg ser på Wikipedia som den beste kilden, men jeg er ikke uenig med deg. Det kommer nok veldig an på hvilken definsjon man velger å bruke. Tar man utifra pass så er jeg selvsagt enig. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderpig

Danmark (4)

Sverige (X)

Tyskland (4)

Østerrike (1)

Polen (3)

Litauen (1)

Bosnia (1)

Bulgaria (1)

Tjekkia (1)

Albania (1)

Russland (1)

Spania (4)

Nederland (1)

Montenegro (6)

Serbia (2)

England (3)

Irland (1)

Tunisia (1)

Marokko (1)

Hellas (1)

Italia (1)

Kroatia (1)

Kypros (1)

USA (1)

24 land da. Reiser også til Portugal i februar.

Jeg er veldig glad i Montenegro. Veldig fint sted.

Har vært de forskjellige stedene alt fra en dagstur (albania) til 5 uker (USA). Men flertallet har jeg vært i over en uke.

Kan tenke meg å reise tilbake til de fleste landene, men øverst er Montenegro, USA og Dublin.

Kommer ikke til å reise tilbake til: Marokko, Albania, Tunisia og Bulgaria.

Mine drømmereisemål er å dra til Hawaii, Mexico og Island.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du rører med, egentlig? Det tilhører Storbritannia, ja, men å komme her å påstå at det er ett land, blir for dumt.

Når ble byer til land? London er England's største by og hovedstad, og Sharm el Sheikh er en by i Egypt. Egypt er landet, Sharm el Sheikh er en by.

Blir overrasket over geografi-kunnskapene til visse..

Anonym poster: 10e52983d24441641725342a71593b70

Jeg skriver byer i stedet for land når landet har mange destinasjoner.

Jeg avskriver ikke et helt land selv om en av byene ikke var helt min smak...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Jeg har reist i 33 land: Albania, Bosnia Hercegovina, Canada, Kroatia, Danmark, England, Frankrike, Hellas, Iran, Irland, Italia, Kazakhstan, Kenya, Kirkisistan, Macedonia, Mali, Mongolia, Montenegro, Nederland, Polen, Portugal, Russland, Senegal, Slovenia, Spania, Svergie, Tanzania, Thailand, Tyrkia, Yurkmenistan, Uganda, USA, Uzbekistan

-Hvilket land likte du best?

Kenya og Iran er mine favoritter. Kenya sannsynligvis fordi jeg har vært der i måndter av gangen og har blitt godt kjent med den fantastiske kulturen, Iran fordi det er det mest gjestfrie landet jeg har besøkt - og det var utrolig fascinerende å se den store forskjellen mellom det offentlige og private livet folk har der. Mongolia er også et fascinerende land, og Mali er fantastisk med sin dans- og musikkultur.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Noen land har jeg vært i flere måndter, andre har jeg bare vært innom dager eller uker. Jeg liker best å ha uker i hvert land, og ha mulighet til å endre planer underveis når jeg finner et sted jeg virkelig trives.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Alle steder!

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Det er ingen steder jeg ikke har lyst tilbake til, men det er selvsagt steder som er rangert lenger ned på lista.

-Hva er ditt drømmereisemål?

India og det aller meste av Afrika sør for Sahara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver byer i stedet for land når landet har mange destinasjoner.

Jeg avskriver ikke et helt land selv om en av byene ikke var helt min smak...

Ehm... Sverige har mange destinasjoner, Danmark har mange destinasjoner, Thailand har mange destinasjoner, Egypt har mange destinasjoner, Marokko har mange destinasjoner etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Sverige

- Danmark

- Tyskland

- Luxembourg

- Lichtenstein

- Frankrike

- Andorra

- Spania

- Polen

- Belgia

- England

- Irland

- Sveits

- Wales

- Chile

- Brasil

Tror det var det. Mulig jeg har glemt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Norge, Sverige, Danmark, Finland, England, Tyskland, Polen, Italia, Frankrike, Spania, Hellas, Egypt, Bulgaria, Thailand, Nederland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...