Gå til innhold

Hvilke land har du vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

- Norge

- Danmark

- Sverige

- Finland

- England

- Spania

- Kypros

- USA (New York)

- Tunisia

- Chile

- Argentina

- Uruguay

- Brasil

- Peru

- Ecuador

- Costa Rica

- Nicaragua

- El Salvador

- Honduras

- Guatamala

- Belize

- Mexico

Hvilket land likte du best?

Å reise i Latin Amerika er helt fantastisk. Vanskelig å velge favoritter, men Peru og El Salvador var veldig spesielt. Machu Picchu er virkelig helt ubeskrivelig og et sted alle reiseglade burde besøke. Men Peru har også mye mer å by på! Fantastisk variert natur, kjempehyggelige mennesker, billig å reise og utrolig god mat. Vi hadde egentlig ikke tenkt å reise innom El Salvador når vi var i mellom amerika, men etter tips fra en venn reiste vi dit likevel.. og vi angret ikke! Turisme er ikke utbredt i det lille landet, og det var veldig gøy å reise utenom allfarvei. Kjempeflott natur og utrolig gjestfrie mennesker.

Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

I Peru var vi i 2 uker, og det var altfor lite!! Må tilbake dit, mye vi ikke fikk gjort. I El Salvador var vi i ca 10 dager, og det var god nok tid. Lite land :-)

Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Peru, definitivt. Vil også tilbake til Chile, der fikk vi ikke reist så mye rundt. Mexico vil jeg også se mer av. Har også lyst tilbake til Buenos Aires - fantastisk by!! Også New York da..

Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Tunisia. Helt greit når vi var der, men lengter ikke tilbake. Ble litt mye mas..

Hva er ditt drømmereisemål?

Bolivia, New Zealand, Australia og generelt sør-øst Asia. Skal til Thailand i november og gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Norge (inkl. Svalbard), Sverige, Danmark, Island, Tyskland, Nederland, Luxembourg, Frankrike, Spania, Portugal, Sveits, Østerrike, Italia, Vatikanet, Hellas, Kroatia, Lichtenstein, Tsjekkia, Latvia, Storbritannia (England, Skottland, Orknøyene, Cayman Islands og Gibraltar), Egypt, Marokko, Kenya, Tanzania, Sør-Afrika, Qatar, Thailand, Laos, Kambodsja, Burma, Vietnam, Malaysia, Singapore, Indonesia, Australia, USA, Mexico, Jamaica, Brasil, Argentina, Peru, Costa Rica.

Blir vel 42 dersom Storbritannia og deres territorier telles som ett land?

Hvilket land likte du best?

Har likt de fleste plassene :) Men kanskje spesielt godt Østerrike, Thailand, Kambodsja, Australia, Kroatia, Costa Rica og Peru.

Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Synes aldri det er gøy å reise hjem fra ferie, så det er ikke lenge nok nesten uansett ;)

Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Kommer helt sikkert til å reise tilbake til mange av landene i Sør-Europa. Bra klima og mat. Italia synes jeg er litt oppskrytt, men kan allikevel tenke meg å reise på bilferie der og se mer av de små plassene. Kroatia var VELDIG bra. Australia kan jeg godt tenke meg igjen. Egentlig de fleste plassene ;)

Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Har ikke behov for å reise tilbake til Nairobi i Kenya eller Dar-es-Salaam i Tanzania, men kan gjerne reise på safari eller andre steder i disse landene. Vil nok heller ikke tilbake til Agadir i Marokko, men vil veldig gjerne til Marrakech. Singapore og Qatar var heller ikke så spennende.

Hva er ditt drømmereisemål?

Bolivia. India. Ta med ungene på backpacking i Sørøst-Asia når de blir større. Og så har jeg lyst til å oppleve Maldivene en gang, selv om det skal være kjedelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i:

Sverige

Danmark

England

Skotland

Irland

Island

Frankrike

Monacco

Tyskland

Italia

(Vatikanstaten)

Spania

Portugal

Hellas

Kroatia

Bosnia

Estland

Latvia

Tsjekkia

Polen

Egypt

De forente arabiske emirater

Indonesia

Thailand

Malaysia

Singapore

USA

Bahamas

Brasil

Cuba

Tanzania

Har i tillegg leid hus på Malta og Tyrkia neste sommer. Blir ikke så veldig lange reiser (flyturer) når man har små barn, men vi tar opp tråden igjen når de runder 4,5 år.

Jeg syns Tanzania (safari og Zanzibar) var helt fantastisk, og gleder meg til å reise mer i Afrika, gjerne enda lenger sør.

Folkene i Sørøst Asia er fantastiske, og vi likte oss godt i Karibien også. Rio de Janeiro er en av de flotteste byene jeg har vært i tror jeg, sammen med Havana, men på en litt annen måte.

I Europa så liker jeg Kroatia og Italia.

Kommer ikke til å reise tilbake til Gran Kanaria og Riga. Det gir meg lite.

Drømmereisemål er Australia, New Zealand, Kina, India, sørlige Afrika, Stillehavet, Peru, og masse mer. Planlegger en jordomreise når ungene blir eldre, så da får vi forhåpentligvis plass til en del av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært i "ørten" land og mange av dem eksotisk. Driter dere penger eller jobber dere med reiseliv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært i "ørten" land og mange av dem eksotisk. Driter dere penger eller jobber dere med reiseliv?

Jeg kan bare snakke for meg selv - men vi har helt normal økonomi, og prioriterer å bruke penger på å reise istedet for å fly på byen, og bruke masse penger på ting vi ikke trenger.

Ellers så har vi vært i noen av disse landene på samme ferietur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært i "ørten" land og mange av dem eksotisk. Driter dere penger eller jobber dere med reiseliv?

Vi tjener ganske bra, ja. Men reiser allikevel på billigste mulige måte, da trenger det ikke bli så dyrt. Men jeg bruker mye heller penger på reise og opplevelser enn dyre klær og ting.

Mange av landene (de fleste av de eksotiske med unntak av de i Sør-Amerika) var jeg i som backpacker mens jeg var student. De fleste i Europa har jeg besøkt på bilferie med familien, i jobbsammenheng eller med billige billetter fra Norwegian. Noen av de eksotiske landene (Brasil og Qatar) har også vært jobbreiser. De siste årene før vi fikk barn reiste vi ganske mye og langt, nettopp fordi vi antok at det ikke ble like stor mulighet til det på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Italia, Norge, Danmark og Sverige.

-Hvilket land likte du best?

Italia og Sverige.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

I Italia var jeg i 2 uker, syns det var brukbar tid, men kunne godt tenke meg litt mer tid slik at jeg fikk sett mer. I Danmark og Sverige har jeg vært omtrent en uke i strekk. (Ser bort fra dagsreisene til Sverige.) og syntes det var helt grei tid det.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Kunne tenke meg en tur på den fine plassen i Sverige, men jeg husker ikke hva den plassen heter, så jeg må sjekke ut det først.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Har ingen steder der jeg ikke vil reise tilbake.

-Hva er ditt drømmereisemål?

Har veldig lyst til å dra til Miami og Great Abaco Island, Bahamas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

-Hvilket land likte du best?

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

-Hva er ditt drømmereisemål?

Jeg har vært i 25 land (og håper jeg kommer på alle nå).

Norge:), Sverige, Danmark, Finland, Latvia, Polen, Tyskland, Irland, Storbrittannia (Skottland og England), Nederland, Luxembourg, Belgia, Spania, Hellas, Bulgaria, USA (2 forskjellige stater), Bahamas, Forente Arabiske Emirater, Pakistan, India, Laos, Vietnam, Thailand, Kambodsja.

Jeg har hatt mine beste reiseopplevelser i Kambodsja.

Jeg har vært minimum en uke i alle land minus Irland, FAE og Latvia.

Jeg kunne tenkt meg å reise tilbake til storbrittania, Polen, Pakistan, India, Thailand, Irland, Nederland, Kambodsja og Hellas (oi).

Jeg bryr meg vel ikke så mye om å reise tilbake til Latvia eller FAE.

Drømmereisemål nå er Russland, Italia, Frankrike, Bolivia, Colombia, øyhopping i Hellas, sykle i Irland, coast

to coast i USA (og vil gjerne dra til Sørstatene), Argentina, Uruguay, lære meg å surfe i Mellom-Amerika, Bangladesh, Sierra Leone og ellers mange andre steder i Afrika!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært i "ørten" land og mange av dem eksotisk. Driter dere penger eller jobber dere med reiseliv?

Har backpacket gjennom en del av landene, altså reist på billigste måte og bodd på steder som koster 5 dollar natten og sånn. Har pleid å bruke tid på å sette opp reisen selv framfor å bruke reiseselskaper som f.eks. kilroy.

Har pleid å spare i nesten ett år og kun jobbet for deretter å reise i for eksempel 3-4 måneder. Så pleier jeg å ta en litt kortere tur i året i tillegg, da først og fremst til et sted i Europa.

Har gjennomsnittslønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke?

(Mellomlandinger telles ikke)

Norge, Sverige, Danmark, Island, Estland, Latvia, Litauen, Polen, Tsjekkia, Frankrike, Tyskland, Malta, USA, England, Kroatia, Spania, Hellas, Egypt (tror det var alle)

-Hvilket land likte du best?

Likte nesten alle :)

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?De fleste land 1-2 uker, USA 3-4 uker. Nei, vil alltid være lenger på ferie!

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

USA, Hellas, Spania, England

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Egypt

-Hva er ditt drømmereisemål?

Åh, det er så mangt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer nok ikke til å reise tilbake til cuba. for et land!

Hvorfor vil du ikke tilbake til Cuba? Det er et land jeg har ønsket å dra til lenge, men nå er jeg redd for at jeg er litt sent ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CrazyCatlady

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke?

(Mellomlandinger telles ikke)

Jeg har vært i Norge,Sverige,Danmark,Finland,Spania,Hellas,Frankrike og Australia.

-Hvilket land likte du best?

Australia.Fantastisk land :) Liker også godt Spania og Sverige også.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

I Australia var jeg 5 måneder.(studerte der)Nei,jeg følte ikke at det var lang nok tid og hadde absolutt ikke lyst til å reise hjem :) Ellers har det bare vært kortere turer til de andre landene,1-4 uker.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Australia.Dit skal jeg tilbake for jeg fikk ikke reist noe særlig når jeg var der.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

De verste turistplassene på kanariøyene er egentlig noe en kan ha for min del.Charter kan være ok det for en uke eller to,men enkelte steder er rett og slett altfor turistifisert.

-Hva er ditt drømmereisemål?

Asia:Thailand,India,Vietnam,Kambodsja og Australia.Ja,også kunne jeg tenke meg til Irland og Island.Virker veldig interessante steder :)

Egentlig kunne jeg tenkt meg å reise litt mer i Norge også,for er så mange steder jeg ikke har vært her.

Endret av CrazyCatlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke tilbake til Cuba? Det er et land jeg har ønsket å dra til lenge, men nå er jeg redd for at jeg er litt sent ute..

Jeg syns Cuba er helt fantastisk. Nå er det riktignok 5 år siden jeg var der, men jeg tviler på at det har forandret seg så skrekkelig mye.

Fantastiske mennesker, flott atmostfære, fine strender, hyggelige byer, gode bussforbindelser og veldig enkelt og ta seg rundt.

Alt man kan ønske seg. Bortsett fra god mat. Du (ihvertfall ikke jeg) reiser ikke til Cuba for den kulinariske opplevelsen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke?

+ Eg har vært i Sverige, Danmark, England, Tyrkia og Kypros.

-Hvilket land likte du best?

+ Likte faktisk de tre sistnevnte best.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

+ Var i minst 14 dager i alle landene, kunne godt tenkt meg noen uker til ;)

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

+ Kypros kanskje? Definitivt England.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

+ Likte alle, så det er ingen av de eg vil unngå i framtida.

-Hva er ditt drømmereisemål?

+ Island, Italia, Frankrike, Skottland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Norge, Sverige, England, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia, Bulgaria, Østerrike, Frankrike, Italia, Sicilia, Malta, USA (NY og California), Egypt, Tunisia, Karibien, Tsjekkia, Sveits, Luxembourg, Polen og Estland.

-Hvilket land likte du best?

Elsker Italia. Likte meg veldig godt på Malta.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Italia har jeg vært i flere ganger. Flere steder. Vært der alt fra 3 dager til 2 uker.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

USA!!! Flere stater jeg har lyst til å besøke. I Italia er det fortsatt et par byer jeg vil besøke.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Egypt. Slitsomt som jente å være i det landet.

-Hva er ditt drømmereisemål?

Brasil & Mexico

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Consensio

Hmm, hvilke land har jeg vært i...får se om jeg husker alle.

England

Skottland

Irland

Sverige

Danmark

Finland

Estland

Latvia

Lithauen

Polen

Tjekkia

Østerrike

Sveits

Tyskland

Belgia

Nederland

Frankrike

Spania

Italia

Luxembourg

- De aller fleste av disse landene har jeg vært i flere ganger, da jeg og min familie elsker bilturer.

Ellers har jeg vært i Thailand, Japan, Indonesia.

Har bodd i Australia i noen år - dette er landet jeg elsker høyest, og vil gjerne reise tilbake dit. Aldri vært i Sør-Amerika, noe jeg veldig gjerne har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke?

Europa: Norge (naturligvis), Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Osterrike, England, Frankrike, Spania, Italia, Belgia, Nederland, Sveits, Kypros.

Nord- og Sør-Amerika: Canada, USA, Mexico, Cuba, Turks and Caicos, (Puerto Rico, men det er jo USA) Guatemala, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Colombia, Ecuador, Argentina, Paraguay, Brasil, Surinam.

29 land tilsammen.

-Hvilket land likte du best?

Italia, Turks and Caicos, Argentina, alle i Mellom-Amerika

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

I Italia har jeg vaert på ferie mange ganger, pluss et år på ERASMUS, så der har jeg virkelig blitt kjent. Og tre år i Mellom-Amerika.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

De fleste! Spesielt Italia, Guatemala, Argentina, Karibien.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Surinam. God mat men ellers kjedelig og det virket så langt fra alt.

-Hva er ditt drømmereisemål?

Mozambique, Botswana, Argentina, vakre sydhavsøyer, Japan, Vietnam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

- Sverige

- Danmark

- Tyskland

- England

- Irland

- Frankrike

- Italia

- Spania

- Hellas

- USA

-Hvilket land likte du best?

Syns det er vanskelig å si siden feriene har vært totalt forskjellige. Opplevde mest i USA da, siden vi var på rundreise California. Såååå, kanskje USA.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

I USA var jeg i 17 dager, altfor kort tid.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Alle egentlig. Liker alle landene :)

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Se svar over :)

-Hva er ditt drømmereisemål?

Maldivene kanskje. Skal dit i februar så finner ut om det er så bra som jeg håper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...