Gå til innhold

Stenging av gry


Is@bell@

Anbefalte innlegg

Jeg registrerer at det er veldig mange tråder som er blitt stengt etter Gry kom tilbake.

Er det moderator som er litt slepphendte i forhold til gry, gjør de ikke jobben sin?

Bør det komme nye med en strengere linje?

Bare undres. På fallende mange de siste dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sexysadie

Jeg synes d er for strengt her til tider.

Takhøyden kan godt være høyere enn som så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å gi en advarsel til bruker, og om ikke det hjelper så steng bruker ute for et vist tidsrom+ Må jo være bedre det enn å stenge hele tråden som kan være konstruktiv?

1 adv. Så utestenging 3 dager.

Gjentagelse , 3uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det blir gjort forskjell på folk her inne,noen kan ture på som de vil og ikke bli stengt.Så er det enkelte som er blitt "kjendis" her inne som lirer av seg noen sanne ord,så blir tråden stengt.Det burde være likt her inne,hilsen en som elsker fred og friske diskusjoner icon_smile.gif

hilsen

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...vi veit jo allesammen at det er ikke alt som sømmer seg å høre for unge damer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har jo lagt merke til at ting sklir imellom uansett hvor mye grovt og personlig det har vært, men er det da moderator som ikke skjønner hvor grensen går på slike ting?

eller er det bare at med noen så går alt?

Jeg bare undrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være sånn at "med noen så går alt". Vi som er moderatorer har regler å forholde oss etter, som alle brukere på KG. Vi skal bare se til at de etterleves.

Noen ganger kan imidlertid grensen være vanskelig å se for oss også, og da kommer den subjektive vruderingen inn.

I enkelte, når det stormer som verst, vil det alltid være noen som synes vi er for strenge, og andre som synes vi er for snille.

Det er en vanskelig balansegang noen ganger, andre ganger er det uproblematisk.

I tillegg har vi egne liv å leve, og sitter ikke inni pc-en 24/7, og da vil det skje at noe går oss også hus forbi. Derfor er det kjempefint at dere som er brukere sender en PM til oss, eller legger inn en melding på Ris, ros og tilbakemeldinger. Det er alltid rom for forbedringer.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Som IndianLady så eminent uttalte ovenfor..... det er noen heldige utvalgte som kan lire av seg omtrent det som måtte passe av direkte personangrep uten å få innlegget slettet......

........ mens vi andre kjente debattanter får tråder og innlegg stengt på etter min mening syltynt grunnlag.

10na icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To eksempler jeg sikter til her:

En tråd om muslimke jenter og sex.

Greit at deler av innlegg blir slettet og jeg ser noen mener at xx er en drittsekk opp i denne debatten.

Er det grunn til å stenge hele tråden etter 2-3 dager?

Det er på lik linje et tema man kan ta opp?

Så har vi en tråd om far til Mette Marit som grenser til ren sjikane og hån. Det går 14 dager med bare dritt om et menneske som er navngitt. Det er da jeg lurer hvilke kriterier dere går etter, og om moderator forstår de.

Det finnes mange andre eksempler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk enig med deg Isabella! Synes stort sett at de som er moderator her på KG gjør en veldig bra jobb, men har samtidig reagert på for lite konsekvens. Kanskje dere bør gå nøye gjennom de reglene dere følger, og samtidig være nøye med å være konsekvente?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det meningen at vi skal være konsekvente! Men vi gjør også feil, helt klart. Det vil naturligvis også farge oss at noen er ute etter å lage bråk, mens andre skjærer feil med en kommentar.

Når det gjelder de nevnte eksemplene, så er det forskjell på å diskutere hva en person går offentlig ut og sier, og å generalisere hlavparten av en hel trosretning på en spekulativ måte.

Men som sagt, vurderingen kan ha vært feil.

Det er også derfor jeg nevnte tidligere at dere sende en melding og si fra. Det er en veldig god hjelp for oss! Dere som er anonyme, send en mail. Eller legg det ut.

Vi kan alltid bli bedre icon_smile.gif

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Slik den tråden om muslimske jenter står nå, så er ikke jeg med mine evner i stand til

å se at det er å generalisere. Det er min oppfatning. Hvor mange av oss kjenner deres liv? Jeg ser bare at jeg tror/har lest/har hørt, og jeg lurer.

Ordet genarilisere er noe malplassert her.(min mening)

Derimot om far til mette Marit, hva vil du kalle det da.?

Slettet pga personsjikane. Væren - moderator

Hva han sier i media syns jeg har lite med saken å gjøre, for det er ikke seg som person han omtaler, men sin datter.

Tror neppe noen av skribentene kjenner han og har grunnlag for uttalelsene som står.

Så la jeg merke til en annen tråd. Det var tråden om Benedicte som forsvant.

Løsningen på gåten kan du egentlig lese her inne, og det før politiet fant henne.

Ser du strengt på dette så skulle det vært stopet med en gang.

Så enkeltes moderatorer ivrighet i å slette/stenge syns jeg går over streken begge veier.

Det var kansje på tide dere leste reglene selv også? Ikke bare minne brukerne å lese når det blir varmt.

[ Dette Innlegg er endret av: Væren den 2002-05-15 14:58 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Væren den 2002-05-15 14:59 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi jo ganske heldige som faktisk har noen som gidder å holde litt orden her inne, da.

Så klart det blir feil av og til - så mange hete diskusjoner som pågår her inne, det er da ikke mulig å gjøre alt likt alltid.

Jeg tipper moderatorene gjør så godt de kan, og de er veldig flinke på å ta kritikk på en fin måte (jeg hadde ikke gjort det icon_wink.gif).

Er forsåvidt enig i at enkelte tråder blir stengt litt kjapt, men det er vel brukerne som får tenke seg litt om noen ganger også, uten på skylde alt på moderatorene.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Væren:

Nå ga du et eks. på hva jeg mener. Du har slettet noe av mitt innlegg.

Nå ble jeg j#### sur. Jeg skrev at i den tråden jeg siktet til så var far til MM fremstilt som en drittsekk og mere til. Det har ingen ting med hans uttalelser i presse, for der omtaler han sin datter og ikke seg selv.

Jeg påpeker at det grenser til sjikane og hån i en tråd som har stått 14 dager.

Så kommer du her og sletter meg?

Det får være måte på hva vi skal finne oss i her inne.

Tror du skal lese reglene her inne først.

Nå er du overivrig i tjenesten din.

Forstår du ikke hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, vi kan alltid bli bedre.

Og som også nevnt, gi oss gjerne et vink når det er noe som går over streken, enten fordi dere er uenige i den avgjørelsen som er tatt, enten om å la stå, eller ikke, eller fordi vi kan overse noe.

Når det gjelder tråden om de muslimske jentene, så er det fint at du oppfatter den helt grei nå. Det er nok fordi vi har vært inne og tatt vekk noe.

Når det gjelder Svenn O. Høiby-tråden, så hører jeg hva du sier.

Benedicte-tråden, og de avgjørelsene jeg tok i den anledning har vært grundig diskutert her inne, jeg har svart på det tidligere, og ser ingen grunn til å ta den opp igjen nå.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser helst at væren svarer selv.

Ps) jeg ser tråden ble stengt nå. Pussige greier du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Væren krysset hverandre her, så mitt innlegg hadde ikke noe med Værens aksjoner her å gjøre.

Når det gjelder den tråden du nevnte, så les siste innlegg, så ser du at Gry stengte den i formiddag for meg, rett etter siste innlegg.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...