Gå til innhold

Syklister med sykkelvogn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå tråkker jeg sikkert på noen tær her, men:

Når jeg ser syklister med sykkelvogn (med småbarn i) så synes jeg det ser så trafikkfarlig og uansvarlig ut! Og da tenker jeg på de som sykler på trafikerte veier eller i stor fart.

Jeg har sett flere episoder på foreldre som på død og liv må sykle på bilveien og skape farlige situasjoner i trafikken. Greit nok at voksne utsetter seg for den risikoen, men stakkars barn da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker på at det er barn i hengeren? Kanskje det er ei kasse øl? Ikke for det, enkelte hadde sikkert syklet trygt på sykkelstien med ei kasse øl i hengeren..

Seriøst: jeg har aldri syklet med barn i hengeren, men i fjor syklet jeg langtur med en hund som periodevis hvilte i hengeren under forflytning. Desverre var det ikke alle steder det var mulig å sykle på sykkelsti. Noen ganger var det ingen. Andre ganger møtte vi hindere, for eks. over lange bruer med veldig smalt gang/sykkelfelt. Eller vi måtte gjennom lange tunneler.

Men selvsagt må man ta ting veldig med ro når man beveger seg i trafikken med dyrebar last i en sykkelhenger. Og selvsagt forsøke å ta best mulig hensyn til den øvrige trafikken. Være minst mulig til hinder for trafikk som går fortere enn en selv.

Endret av Skywalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...