Gå til innhold

Tetreolje- hvor får man tak i det?


lillemy13

Anbefalte innlegg

Jeg har lest og lest masse om denne oljen som skal være bra mot kviser, men å finne den er verre. noen hjelp? :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

helsekost, the body shop og iherb.com :)

det er ulovlig å innføre tetreolje fra utlandet. Bestiller du på iherb og pakken blir stoppet i tollen, vil den bli sendt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

det er ulovlig å innføre tetreolje fra utlandet. Bestiller du på iherb og pakken blir stoppet i tollen, vil den bli sendt tilbake.

OT: Hvorfor det, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er ulovlig å innføre tetreolje fra utlandet. Bestiller du på iherb og pakken blir stoppet i tollen, vil den bli sendt tilbake.

Jeg har bestilt 2 forskjellige tetreoljer fra utlandet og begge pakkene kom fram ??

nye regler? Men da ambefaler jeg helsekost, koster kanskje en hundre lapp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tetre er handelsvare mens tetreolje er klassifisert legemiddel. Jajamen. Får begynne å lage selv da. :sarkasme:

Norge altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger The Body Shop ren olje, eller tilsatt i noen produkter? :sjenert:

Ts

Ps! Tusen takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger på apoteket også. Og det er kontroll på salget/innføring til landet pga endel bivirkninger

Fra legemiddelverket.no

Der er det meldt om fleire biverknader, som svie, irritasjon og allergiske reaksjonar. Til innvortes bruk er tetreolje svært giftig. Det er opplyst at inntak av 4 ml har vore dødeleg, medan 1 ml har ført til koma. Vidare er det rapportert om hundar som har fått forgiftningssymptom og mellom anna har blitt lamma etter at olja blei brukt i badet til hunden

Endret av Agathe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger på apoteket også. Og det er kontroll på salget/innføring til landet pga endel bivirkninger

Fra legemiddelverket.no

Der er det meldt om fleire biverknader, som svie, irritasjon og allergiske reaksjonar. Til innvortes bruk er tetreolje svært giftig. Det er opplyst at inntak av 4 ml har vore dødeleg, medan 1 ml har ført til koma. Vidare er det rapportert om hundar som har fått forgiftningssymptom og mellom anna har blitt lamma etter at olja blei brukt i badet til hunden

Tetre oljen kommer jo i bittesmå flasker. Med bitteliten åpning, så det kun kommer ut små dråper. OG alle skjønner vell at det ikke skal drikkes, hvem sitter med flaska opp ned i et glass og ser på at dråpene kommer sakte, sakte og når den lille flaska er tom har den kun fylt bunnen av glasset.

Huff..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare på spørsmålet, men ville bare si at jeg brukte tetreolje daglig i flere år og har skikkelig gode erfaringer med det! Hadde veldig bra hud da (og har det fremdeles). Lukter kanskje litt merkelig, veldig grønt på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Selger The Body Shop ren olje, eller tilsatt i noen produkter? :sjenert:

Ts

Ps! Tusen takk for svar :D

The Body Shop har en tetre-serie som jeg liker veldig godt.

Dag- og nattlotion, ansiktsvask, toner osv.

Når det gjelder ren tetreolje:

Mange synes det er fint å blande det med f.eks jojobaolje (fåes på apoteket), da blir det ikke så sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker tetreolje til saa masse. Den har blitt en del av hverdagen.

Til hva for eksempel? ;)

Jeg har bare hørt om kvise-tipset, så tar gjerne imot flere tips:)

Ts

Takk for flere svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 1 år senere...

Hei - jeg har kjøpt tetreolje på apoteket som jeg tenkte å tilsett i ansiksvannet for å få bedre hud. Men så leser jeg på flasken at bruk kan føre til død og hudreaksjoner.

Min heter Melaleucae aetheroleum -flasken kom uten forplakning og ser ikke ut til å ha noen spes forhandler. Kjøpte den på et apotek i Norge.

Er det risiko i bruken av denne? Bør jeg bli forsiktig?



Anonymous poster hash: e4216...81f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den blant annet mellom tærne, på småsår, myggstikk etc. og elsker den lukten.

For en del år siden var det visstnok en svensk dame som hadde drukket dette og døde. (har ikke link, bare noe jeg hørte på sladderbørsen).

Men etter det så blei det strenge restriksjoner på innførsel. Virker nå som det er lempet litt på, heldigvis.

Husker jeg kjøpte det "under disk" i en butikk en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...