Rararara Skrevet 23. august 2011 #1 Del Skrevet 23. august 2011 Skal det være mulig å kjøre fartsgrensa over fartshumper (om man bruker en helt normal bil, ikke senket), eller er det meninga at man skal bremse ned uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 23. august 2011 #2 Del Skrevet 23. august 2011 Kjørelærern min sier: i 40 soner er det mest vanlig at fartsdumpene kan kjøres fint over i fartsgrensa. I boligområder med 30 soner, er det ofte litt skarpere fartsdumper, og da bør man senke farten. Men dette er jo selvfølgelig litt forskjellig fra sted til sted, da noen fartsdumper kan være skarpere/høyere enn hva bilen vil tåle i fartsgrensa osv. Man må nesten bare se an fartsdumpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rararara Skrevet 23. august 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 23. august 2011 Ok. Jeg kjører over 15 fartshumper hver vei på vei til barnehagen (40 sone) og jeg og de fleste andre må bremse ned før hver eneste en av dem.. Ikke at det gjør så mye, de er jo der av god grunn, men synes de er litt for skarpe når bussene nærmest stopper før hver eneste en.. Takk for svar :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Toooolsen Skrevet 23. august 2011 #4 Del Skrevet 23. august 2011 Husk at det korrekte navnet på disse dumpene er: fartsdemper!! Altså de er der for at farten skal senkes.. Mulig det går greit å kjøre over de i fartsgrensa, men er kanskje ikke særlig behagelig for passasjerene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rararara Skrevet 26. august 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 26. august 2011 Husk at det korrekte navnet på disse dumpene er: fartsdemper!! Altså de er der for at farten skal senkes.. Mulig det går greit å kjøre over de i fartsgrensa, men er kanskje ikke særlig behagelig for passasjerene Ser i en annen tråd at du er kjørelærer. Da har du sikkert kjørt opp denne fartsdemperfylte veien selv noen ganger da du studerte tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Toooolsen Skrevet 26. august 2011 #6 Del Skrevet 26. august 2011 Ser i en annen tråd at du er kjørelærer. Da har du sikkert kjørt opp denne fartsdemperfylte veien selv noen ganger da du studerte tenker jeg. I stjørdal?? Opp i bygda mot remyra?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rararara Skrevet 27. august 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 27. august 2011 Jepp :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå