HvittHus Skrevet 21. august 2011 #21 Del Skrevet 21. august 2011 , Å herremin se det uttrykket på den stakkars hannen da. Genialt bilde som jeg skal spare på. Takk skal du ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 21. august 2011 #22 Del Skrevet 21. august 2011 Men vet du hvilken praktisk nytte dette har for mennesker? Altså hva tjener dere på dette? Er dette noe man må være obs på hvis man skal flytte inn i hybel med kvinner. Kan det bli veldig stressende og grinete når blodet strømmer i masse fosser? Heller en helvetesuke i måneden, enn en helvetesuke hver uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 21. august 2011 #23 Del Skrevet 21. august 2011 Er det virkelig så vanlig å fortelle alle når man har mensen? Det kunne aldri falt meg inn. Forteller jo ikke alle at man har mensen selv om man forteller det til de nærmeste jentene da. Det er ikke uvanlig eller flaut at en i venninne gjengen sier "ååh har så lyst på godis i dag, har mensen skjønner du", eller "nå er mensenkvisa på plass igjen" eller "jeg er så oppblåst" eller at man snakker om at man har vondt i magen pga mensensmerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #24 Del Skrevet 21. august 2011 Forteller jo ikke alle at man har mensen selv om man forteller det til de nærmeste jentene da. Det er ikke uvanlig eller flaut at en i venninne gjengen sier "ååh har så lyst på godis i dag, har mensen skjønner du", eller "nå er mensenkvisa på plass igjen" eller "jeg er så oppblåst" eller at man snakker om at man har vondt i magen pga mensensmerter. Hver sin smak, det er ikke sånt jeg trenger å høre om. Like lite som "nå har jeg hatt avføring". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 21. august 2011 #25 Del Skrevet 21. august 2011 Bindpakker og tamponger sørger man vel gjerne for å kjøpe i god tid før man trenger dem? Jeg løper i hvert fall ikke blodig til butikken for å handle I og med at pakkene kom fram samtidig, så begynte vi å snakke om det også, og det var da det kom fram hvor synkroniserte vi faktisk var. Det var ikke akkurat noe samtaleemne hver eneste måned, men mensen er jo ikke verdens største tabu, heller... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 21. august 2011 #26 Del Skrevet 21. august 2011 Hver sin smak, det er ikke sånt jeg trenger å høre om. Like lite som "nå har jeg hatt avføring". Synes du mensen er tabu? Er det flaut? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. august 2011 #27 Del Skrevet 21. august 2011 Vanligvis har jeg en SVÆRT sporadisk menstruasjonssyklus, så ille at noen ganger lurer jeg på om jeg egentlig er en tispe. (Løpetid 2 ganger i året, vettu..) Men i fjor bodde jeg sammen med en venninne, og etter 2 måneder så hadde vi synkronisert. Aldri har jeg vært så punktlig før, eller etter. Nå som hun har flyttet ut så er jeg tilbake i hundemodus igjen. Og til de som ikke snakker om mensen.. Jeg la i begynnelsen merke til at vi begge kasta tamponger i søpla (da den må tømmes oftere), og når hun så smått klaga på vondt i rygg og sånn, så er det rimelig naturlig å si at "Åh, jeg også." om det stemmer. Til slutt ble det litt sport i det, og vi endte opp med å melde hverandre når TR kom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #28 Del Skrevet 21. august 2011 Synes du mensen er tabu? Er det flaut? Ikke flaut, men personlig og privat. Jeg er ikke av dem som proklamerer høyt og tydelig at "nå skal jeg tisse" når jeg går på toalettet. Men jeg registrerer at de finnes de som føler for å dele det. Av en eller annen grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-littleme- Skrevet 21. august 2011 #29 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg og bestevenninna mi har fått mensen samtidig de siste gangene etter at vi var på ferie sammen og hadde en periode der vi var mye sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #30 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg og bestevenninnen er sammen nesten hver dag. Vi har hatt mensen samtidig i mange år.. Unntaket var når vi gikk gravide, men når hun var gravid og jeg hadde mensen, følte hun seg småuggen hver gang. Veldig spesielt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #31 Del Skrevet 21. august 2011 Hver sin smak, det er ikke sånt jeg trenger å høre om. Like lite som "nå har jeg hatt avføring". Man trenger ikke prate for å finne det ut da. Jeg merker jo lett at hu jeg bor med har det. Når tampongpakka kommer ut fra skapet og ligger ved siden av doen plutselig i 5 dager og det er tampongplast i søppelkassa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 21. august 2011 #32 Del Skrevet 21. august 2011 Ikke flaut, men personlig og privat. Jeg er ikke av dem som proklamerer høyt og tydelig at "nå skal jeg tisse" når jeg går på toalettet. Men jeg registrerer at de finnes de som føler for å dele det. Av en eller annen grunn. Hvis man har bestevenninner som man kan dele det meste med, er det vel ikke så flaut å klage litt på menssmerter eller slikt. Det er jo ikke som om at man deler det med hele verden, eller bare sier: jeg har mensen. Det er jo gjerne noe knyttet til det som gjør at temaet kommer opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 21. august 2011 #33 Del Skrevet 21. august 2011 Kjæresten min og jeg hadde helt forskjellig syklus før hun flytta inn. Nå har vi nesten helt likt. (Litt ulik lengde, bare, så det blir jo ikke likt hver gang). En gang var det til og med samme dag. Tok noen mnd før det ble synkront, men nå er det rimelig likt. Veldig snodig det der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2011 #34 Del Skrevet 22. august 2011 Kjæresten min og jeg hadde helt forskjellig syklus før hun flytta inn. Nå har vi nesten helt likt. (Litt ulik lengde, bare, så det blir jo ikke likt hver gang). En gang var det til og med samme dag. Tok noen mnd før det ble synkront, men nå er det rimelig likt. Veldig snodig det der! lesbisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #35 Del Skrevet 22. august 2011 lesbisk? Du er skarp, du. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 22. august 2011 #36 Del Skrevet 22. august 2011 Er det virkelig så vanlig å fortelle alle når man har mensen? Det kunne aldri falt meg inn. Selv jeg som er mann får med meg en del sånt. Og når venninder sitter tvekroket i sofaen og har det vondt, hender det jo at de forteller at det er menssmerter. Det er ganske lett å kjenne igjen. Men jeg tror ikke jeg har opplevet at noen har kommet uoppfordret og forkynt at nu er det tid for månedens blødning. Faktisk holdt jeg i mine yngre dager styr på cyklusen til fire eller fem venninder. Rett som det var, kunde én av dem ringe og spørre "når hadde jeg mensen sist?" Jeg pleide å huske det, men de husket det ikke selv. Det høres kanskje lidt rart ut, men jeg synes det var en hyggelig tillitserklæring, og ikke noe unaturlig ved det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2011 #37 Del Skrevet 22. august 2011 Man vet ikke hvorfor/hvordan synkroniseringen egentlig skjer, men en av teoriene går på at en skiller ut hormoner, som dermed fungerer som "signaler" overfor de andre i "flokken". LES DETTE, HER ER FORKLARINGEN. DET ER MYYYYE MER MELLOM HIMMEL OG JORD OG MELLOM OSS MENNESKER ENN BARE DET VI SER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 22. august 2011 #38 Del Skrevet 22. august 2011 Tråden ryddet for spam Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 22. august 2011 #39 Del Skrevet 22. august 2011 Da jeg i min tid gikk på folkehøyskole og bodde på internat ble vi jentene på internatet temmelig synkrone. En gang i måneden ble søppla på do fortere full enn andre ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå