Gå til innhold

DLF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Personlig så er jeg ikke tilhenger av noen politisk retning, prøver å holde meg ganske nøytral; men ender til stadighet opp med å ha dlf'ere, sv'ere og altmulig'ere hjemme i stua mi - med diskusjoner og alt som hører med - og kan konkludere med at jeg ville følt meg langt tryggere i et samfunn bestående av dlf'ere enn i et samfunn bestående av sosialister.

På tross av at jeg er uføretrygdet.

Hvorfor det??

Vil du heller leve av veldedighet enn å motta et fast beløp på kontoen din hver måned??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Applecore

Hvorfor det??

Vil du heller leve av veldedighet enn å motta et fast beløp på kontoen din hver måned??

La meg omformulere:

Vil jeg heller leve av frivillig veldedighet enn tvungen veldedighet..?

Et utrolig vanskelig spørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg omformulere:

Vil jeg heller leve av frivillig veldedighet enn tvungen veldedighet..?

Et utrolig vanskelig spørsmål...

hvis du er så heldig å ha et nettverk av folk som kan og vil gi deg nok støtte så er det jo bra for deg. Jeg vil ha et system som gir veldedighet i form av forsikring til alle uansett om de har råd eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg har allerede bedt en annen om hjelp :-)

tipse han om denne tråden her selvsagt. "Alvarin" er et geni og som Onar Åm skjelver i buksene av fordi han er på hans nivå, for min egen del så setter jeg stor pris på at Petter Kjørstad(Alvarin)verbalt sett knuser ideologien til en som vil ha ekstrem kapitalisme og som er sosialdarwinist.

Begriper ikke hvorfor du ikke kontakter han der "Alvarin" selv? Er vel mulig å kontakte han via bloggen hans (forsto det slik at han hadde det?), om du redd for å "avsløre" at du leser tråder på kvinneguiden? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begriper ikke hvorfor du ikke kontakter han der "Alvarin" selv? Er vel mulig å kontakte han via bloggen hans (forsto det slik at han hadde det?), om du redd for å "avsløre" at du leser tråder på kvinneguiden? :fnise:

Det er den høyreextreme Onar som har egen blogg.

Alvarin er den samme som Petter Kjørstad og er sannsynligvis en et geni. Onar skjelver i buksene av tanken på å diskutere med sin overmann i intelligens og kunnskaper om samfunn, politikk, historie, osv!!

Alvarin/Petter Kjørstad har en facebook side, men jeg vil ikke avslre min identitet mer av prinsipp. Misforståelser kan oppstå og min identitet kan lekke ut til en eller flere dlf,ere og det er ikke ønskelig, siden de er sosialdarwinister, når man er trygdet så avslører man ikke navnet sitt til folk som står nazismen nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den høyreextreme Onar som har egen blogg.

Alvarin er den samme som Petter Kjørstad og er sannsynligvis en et geni. Onar skjelver i buksene av tanken på å diskutere med sin overmann i intelligens og kunnskaper om samfunn, politikk, historie, osv!!

Alvarin/Petter Kjørstad har en facebook side, men jeg vil ikke avslre min identitet mer av prinsipp. Misforståelser kan oppstå og min identitet kan lekke ut til en eller flere dlf,ere og det er ikke ønskelig, siden de er sosialdarwinister, når man er trygdet så avslører man ikke navnet sitt til folk som står nazismen nær.

han skjelver og pisser helt sikkert i buksen sin av tanken på å diskutere med Petter Kjørstad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok, jeg har allerede bedt en annen om hjelp :-)

tipse han om denne tråden her selvsagt. "Alvarin" er et geni og som Onar Åm skjelver i buksene av fordi han er på hans nivå, for min egen del så setter jeg stor pris på at Petter Kjørstad(Alvarin)verbalt sett knuser ideologien til en som vil ha ekstrem kapitalisme og som er sosialdarwinist.

Haha? Innleggene dine er fullstendig virkelighetsfjerne, jo! Jeg er ikke DLFer, men jeg vet hva de står for, og det du hevder de står for er det de kjemper mot!

Forøvrig består alle innleggene dine utelukkende av personangrep, oppkonstruerte sitater\sitater tatt ut av kontekst. Hersketeknikker lenge leve! Virker ikke som om du bryr deg om å føre en fair meningsutveksling; du er kun ute etter å svartmale en seriøs (dog liten) politisk aktør.

Ynkelig og patetisk.

Til alle de andre oppegående brukerne av KG skal jeg kort oppsummere hva DLF står for.

DLF mener statens eneste oppgave er å beskytte rettighetene til enkeltindividet. Dette medfører at statens eneste legitimeoppgaver er politi, rettsvesen og forsvar.

Skatter bør så nær som mulig avskaffes (Staten bør ideelt sett drives av frivillige donasjoner), det samme gjelder toll og avgifter. Samtidig bør også velferdsstaten og alle statens institusjoner som ikke omhandler de tre ovenfor avskaffes. Offerløs kriminalitet (f. eks. gambling og narkotika) bør også legaliseres, slik at politiet kan bruke ressursene sine på reell kriminalitet (ran, voldtekt, overfall, innbrudd, tyveri, svindel, etc.)

All politikken deres er moralsk konsekvent og bygger på følgende verdier:

  • Det kategoriske imperativ (Immanuel Kant) - Alle mennesker er i seg selv et mål og ethvert menneske er verdt like mye som det neste. Ingen mennesker har rett til å krenke andre menneskers frihet. (Frihet er definert som fravær av tvang)
  • Økonomisk politikk baserer seg på Laissez-faire-kapitalismen. Dette betyr at athvert individ har rett til å bestemme over seg og sin eiendom (ala. staten kan ikke tvinge deg til å betale skatt. Andre individer kan helle rikke stjele fra deg osv.)
  • Epistemologisk bygger partiet på fornuft. Med andre ord anerkjenner det naturvitenskapen og mener praktisk politikk bør baseres på forskning. (F. eks viser forskning at det eneste effektivie tiltaket for å begrense voldelig kriminalitet er å bruke mer penger på politi, derfor ønsker DLF å gi politiet et betydelig mye større budsjett enn det som er tilfelle i dag.)

Hvis du noen gang lurer på hva DLF mener i en bestemt sak; tenk på Kardemommeloven! (Du skal ikke plage andre, du skal være snill og grei og forøvrig kan du gjøre som du vil.)

***EDIT***

Forøvrig er ikke kardemommeloven og nazismen spesielt forenelig. Argumentasjonen Reductio Ad Hitlerium som foregår i denne tråden er rent oppspinn og kun nok et angrep på spiller i steden for ball.

Endret av Alpha Centauri
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar på den måten du gjorde, det blir vanskelig å sitere deg.

trodde du ja...

Forklar hvordan DLF ikke er for frihet.

Norge er jo et godt eksempel på det.

...

Igjen, Norge er et godt eksempel på det du sier her.

Hva mener du?

Onar spiller iallefall offer-rollen hele tiden. Dere er ikke ofre. Norge er ikke perfekt.

Så man er ikke offer når noen tar vår frihet og ca. halvparten av pengene våre?

Ikke i kjernevedien.

Jo, nazisme er lite frihet, liberalisme er mest mulig frihet.

Det går ut over de som trenger hjelp

Disse kan skaffe seg hjelp fra frivillige.

Når det kommer til stykket, så tar når tyrannen frem kalkulatoren sin og regner ut at det er billigere å gjøre slutt på dem som trenger veldedighet en gang for alle.

Nei, liberalister er motstandere av drap annet enn selvforsvar.

hvis du er så heldig å ha et nettverk av folk som kan og vil gi deg nok støtte så er det jo bra for deg. Jeg vil ha et system som gir veldedighet i form av forsikring til alle uansett om de har råd eller ikke.

Du tror ingen frivillige organisasjoner ville hjulpet de få som ikke får hjelp av andre? Jeg ville i hvert fall donert til slike gode formål.

Argumentasjonen Reductio Ad Hitlerium som foregår i denne tråden er rent oppspinn og kun nok et angrep på spiller i steden for ball.

Enig, har aldri før sett så mye ufortjent "hitling".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bomullsdott

Herregud, som jeg hater DLF. Var nesten så jeg kastet opp da jeg leste partiprogrammet deres. Makan til egoisme. Har også sett flere av Youtube-videoene deres.

Jeg skjønner tanken, men det fungerer bare ikke i praksis. Det kommer til å bli ekstreme klasseforskjeller. Jeg syns det er sykt at dersom man tjener dårlig, så har man ingen krav på for eksempel gratis helsehjelp. Norge er et godt land å bo i, og DLF kommer til å ødelegge mye av det gode som er bygget opp gjennom flere år. Jeg syns mye av det som kjennetegner et godt land, er å ha fellesgoder. Greit, skatten brukes idag også til mindre nødvendige ting, men hallo i luken, det kommer ingenting godt ut av det dersom man nærmest fjerner skatten. De eneste som nyter godt av det er de rike.

Det er bare "meg, meg, meg"-ideologi. Nesten ingen skatt, jeg vil ha absolutt alle pengene selv. Synd for de fattige. La oss ødelegge velferdsstaten, slik at kun de rikeste får nødvendig helsehjelp og utdannelse.

Jeg skjønner at mennesker må få bestemme over eget liv, men DLF drar det altfor langt. Det blir bare ekstremt, og jeg har ikke sansen for ekstreme ideologier (verken på den ene eller andre måten).

Man har jo sett tidligere i historien hvor bra det gikk med land som hadde en tilnærmet lik ideologi i praksis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare "meg, meg, meg"-ideologi. Nesten ingen skatt, jeg vil ha absolutt alle pengene selv. Synd for de fattige. La oss ødelegge velferdsstaten, slik at kun de rikeste får nødvendig helsehjelp og utdannelse.
Det er rasjonell egeninteresse som er idealet. Du mener det aldri kan være i din rasjonelle egeninteresse å hjelpe andre, e.g. donere til organisasjoner som hjelper fattige?

Jeg skjønner at mennesker må få bestemme over eget liv, men DLF drar det altfor langt. Det blir bare ekstremt, og jeg har ikke sansen for ekstreme ideologier (verken på den ene eller andre måten).
Der «ekstrem ideologi» er definert som lang avstand fra politisk sentrum, der politisk sentrum defineres av meningen til de som er rundt deg. Kom på en liberal aften så blir du ekstremisten (i et hvert fall i et lite område), så kan du ikke ha sansen for din egen ideologi en stund.

Man har jo sett tidligere i historien hvor bra det gikk med land som hadde en tilnærmet lik ideologi i praksis...

For all del, nevn i fleng. USA mellom borgerkrigen og tidlig 1900-tall som fløt over av velstand sammenlignet med Europa, og det i en periode med ekstrem innvandring, for eksempel? Singapore og Hong Kong, land som i dag flyter tilsvarende over av velstand sammenlignet med deres naboland og som har helsevesen som får Norge til å se ut som et U-land, som et annet eksempel, kanskje? Kommer du på flere? (Disse landene er/var ikke helt 100% etter DLFs modell, selvsagt, men har/hadde store innslag av det i økonomien, og dette bringer/bragte velstand i stor skala.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvarin er den samme som Petter Kjørstad og er sannsynligvis en et geni. Onar skjelver i buksene av tanken på å diskutere med sin overmann i intelligens og kunnskaper om samfunn, politikk, historie, osv!!

:skratte:

Herregud sånn du gjentar deg selv.

Grunnen til at du ønsker at andre skal ta kontakt med Alvarin er fordi du da tror vi vil tro det ikke er deg ("hvorfor vil han kontakte seg selv?"), men med slik uvanlig oppførsel samt at du kaller ham for et geni, så lurer du ikke meg. Jeg er nemlig enda mer intelligent enn dere begge. Hvem skjelver nå? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bomullsdott

Det er rasjonell egeninteresse som er idealet. Du mener det aldri kan være i din rasjonelle egeninteresse å hjelpe andre, e.g. donere til organisasjoner som hjelper fattige?

Der «ekstrem ideologi» er definert som lang avstand fra politisk sentrum, der politisk sentrum defineres av meningen til de som er rundt deg. Kom på en liberal aften så blir du ekstremisten (i et hvert fall i et lite område), så kan du ikke ha sansen for din egen ideologi en stund.

For all del, nevn i fleng. USA mellom borgerkrigen og tidlig 1900-tall som fløt over av velstand sammenlignet med Europa, og det i en periode med ekstrem innvandring, for eksempel? Singapore og Hong Kong, land som i dag flyter tilsvarende over av velstand sammenlignet med deres naboland og som har helsevesen som får Norge til å se ut som et U-land, som et annet eksempel, kanskje? Kommer du på flere? (Disse landene er/var ikke helt 100% etter DLFs modell, selvsagt, men har/hadde store innslag av det i økonomien, og dette bringer/bragte velstand i stor skala.)

Det er rasjonell egeninteresse som er idealet. Du mener det aldri kan være i din rasjonelle egeninteresse å hjelpe andre, e.g. donere til organisasjoner som hjelper fattige?

Jeg mener det burde være obligatorisk at et rikt land hjelper. Å gi nødvendig hjelp burde ikke være frivillig. Dersom det blir frivillig, er det få som gidder å hjelpe.

Du svarer forøvrig ikke på det jeg skriver om helsevesenet.

Nei, det har vært ekstreme klasseforskjeller i land med en slik politikk, og det er ikke positivt.

Ja, jeg ser på det som en ekstrem ideologi. Det er så langt på høyresiden som du bare kan komme. At man ikke ønsker en sterk stat, er også en ideologi. Det kommer til å gå rett til helvete om man overlater alt til de såkaldte "individene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Herregud sånn du gjentar deg selv.

Grunnen til at du ønsker at andre skal ta kontakt med Alvarin er fordi du da tror vi vil tro det ikke er deg ("hvorfor vil han kontakte seg selv?"), men med slik uvanlig oppførsel samt at du kaller ham for et geni, så lurer du ikke meg. Jeg er nemlig enda mer intelligent enn dere begge. Hvem skjelver nå? :fnise:

blir vanskelig å forholde seg til en som bare er gjest og som ikke har en brukerkonto her.

Er du medlem i Dlf eller enig med dem eller?

Avslør hvem du er!! :Hehe:

Og hvis du spør: hvorfor skal jeg avsløre meg når du ikke oppgir ditt brukernavn her på KG-forum, så er svaret: fordi reglene er annerledes for meg enn for en som er enig med Dlf!!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener det burde være obligatorisk at et rikt land hjelper. Å gi nødvendig hjelp burde ikke være frivillig. Dersom det blir frivillig, er det få som gidder å hjelpe.
Hvorfor tror du det?

Jeg tror ikke det. Det er i dag bred oppslutning om at staten skal skattlegge hardt og hjelpe der det er nødvendig. På en måte så betaler alle de som stemte på et sosialdemokratisk parti (som er alle som stemte) frivillig skatt. Jeg ser ingen grunn til hvorfor folk plutselig skulle bli mindre gavmilde når de får beholde en større andel av pengene sine selv. Staten er heller ikke så flink til å hjelpe (folk dør i helsekøer, en har korridorpasienter, veiene forfaller, skolene er elendige, gjennomregulert boligmarked fører til skyhøye priser, manglende NAV-utbetalinger gjør at folk sulter, osv.) da den har tilnærmet monopol på den slags i dag. Du har sikkert hørt hvor elendig det blir for forbrukerne når en markedsaktør får monopol, så hva er galt med litt god gammeldags konkurranse på å hjelpe folk og?

Og du svarte forøvrig ikke på spørsmålet. Jeg antar da at du mener det aldri kan være i din egeninteresse å hjelpe andre, og at hver gang du er snill med noen så synes du dette er helt forferdelig, en ren offergjerning der du i sum blir mindre lykkelig, ender opp med færre verdier, og blir mindre levende.

Du svarer forøvrig ikke på det jeg skriver om helsevesenet.
Beklager at jeg ikke tar meg tid til å tilbakevise absolutt alle dine arbitrære påstander.

Nei, det har vært ekstreme klasseforskjeller i land med en slik politikk, og det er ikke positivt.

Gitt at jeg godtar denne arbitrære påstanden (kom gjerne med underbyggende argumentasjon!), hva er galt med klasseforskjeller når alle får det bedre? Hva vil du helst ha, en stor andel av en liten kake eller en liten andel av en mye større kake, når den mindre andelen gir deg mer kake totalt? Den eneste grunnen til å ikke velge mest mulig kake i absolutte mål er misunnelse, noe jeg i et hvert fall holder meg for god for.

Thatcher på emnet ^_^

Ja, jeg ser på det som en ekstrem ideologi. Det er så langt på høyresiden som du bare kan komme. At man ikke ønsker en sterk stat, er også en ideologi.
Poenget mitt var at hva som er en ekstrem ideologi kommer an på samfunnet rundt en, og at du hadde også vært ekstremist i et samfunn med DLF-ere. Å ikke like en ideologi fordi den er ekstrem er derfor ikke annet enn føleri fra verdier absorbert fra dette samfunnet, noe som ikke gjør seg i en debatt.

Det kommer til å gå rett til helvete om man overlater alt til de såkaldte "individene".

Du nevnte noe om historiske beviser på dette, men jeg har enda ikke sett dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer høyre-ekstremt. For de er ikke rasistiske om det er det du tenker.

Jeg er enig i grunntanken deres. At voksne mennesker er ansvarlig for seg selv, og bør ha rett til å leve livet sitt som de vil. Så lenge man ikke krenker andre sine rettigheter.

Er det høyreekstremt å være rasistisk?

Kanskje du kunne dele med oss din definisjon av høyre - venstre aksen i politikken slik du lærte det på skolen? Jeg tror nemlig jeg opererer med en litt annen definisjon enn deg. :fnise:

Men du har dog rett i en ting; Hvorvidt DLF er et ekstremt parti er en ren subjektiv synsing hos den enkelte. Som oftest brukt som hersketeknikk for å diskreditere politiske og andre motstandere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

er det deg "sebastianen" som skriver som en som er enig med Dlf?

Nei, når jeg skriver bruker jeg nicket mitt, så ingen anonyme poster er fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...