Gå til innhold

Din erfaring med Torunns Drømmekjoler i Ålesund?


sillysmoop

Anbefalte innlegg

Idag har jeg prøvd brudekjoler for første gang, noe jeg gledet meg veldig til, men opplevelsen ble IKKE som jeg hadde trodd.....:/ Prøvde kjolene på Torunns Drømmekjoler her i Ålesund, og ble helt satt ut av den totale mangel på både initiativ og interesse fra butikkens eier;( Prøvde så godt jeg kunne å forklare hva jeg var ute etter, både med hensyn til stoff, pynt, form, farge...ALT. Heldigvis var ekstrahjelpen på butikken kjempeflink, og prøvde hvertfall...!

Jeg har lenge tenkt på å designe min egen kjole, fordi jeg sliter med å finne en kjole som har alt jeg er ute etter..spurte litt om hvordan jeg skulle gå frem for å få gjort dette, og fikk bare et halvhjertet og litt surt svar tilbake:/

Så: jeg HÅPER jeg traff denne dama på en dårlig dag, eller at opplevelsen min muligens ikke ble som forventet pga av et litt utplukket utvalg av kjoler...er det noen der ute som kan dele sin erfaring med denne salongen? Spesilet hvis du har designet kjolen din gjennom Torunns Drømmekjoler?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde samme opplevelse i samme butikk. Null entusiasme. Ergo ikke spesielt aktuelt å kjøpe noe som helst derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det altså ikke bare meg......:) Har ikke spesielt lyst til å kjøpe noe som helst derfra jeg heller.....men problemet er jo at det bare er 2 sånne butikker her i Ålesund..var innom begge igår, og den andre butikken (Oksnes) var også en katastrofe.....!:/ Samme mangel på entusiasme, personen som hjalp oss sa ingenting under hele prøvingen, bare sendte kjoler inn og ut av prøverommet....hva gjorde/gjør du? Bruker/brukte du Oksnes? (Om du er fra Ålesund da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor i samme område og synes det er ett elendig utvalg her. jeg endte opp med å bestille kjole fra kina. er kjempefornøyd!!! du kan endre på de kjolene som er avbildet og beskrive hvordan du vil ha den.

stoffet er helt topp og den er sydd etter mine mål. har betalt omtrent ingenting.

jeg brukte dhgate.com det viktige er å få en selger på chat før du bestiller for å sjekke ut om de faktisk forstår engelsk skikkelig...

apropos torunns drømmekjoler så finner du en god del av de kjolene de har på sin side også på dhgate. de tar f.eks 6450,- for en kjole som min datter kjøpte i en annen farge enn hvit og betalt ca 800,-

vet om mye annet å bruke penger på enn mangfoldige tusen på kjole som brukes på en dag, og med min kjole under 1000 lappen kommer jeg til å være både lykkelig og veldig fin ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, var innom der, og fikk bare grinete svar. Snøftet uhøflig og var veldig lite hjelpsom. Verken jeg eller noen jeg kjenner kommer til å sponse den drittsjappa noensinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, var innom der, og fikk bare grinete svar. Snøftet uhøflig og var veldig lite hjelpsom. Verken jeg eller noen jeg kjenner kommer til å sponse den drittsjappa noensinne.

Sjønner at folk ikke gidder å være hyggelig mot deg, hvis du oppførte deg slik der også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjønner at folk ikke gidder å være hyggelig mot deg, hvis du oppførte deg slik der også.

Kanskje det er opplevelsen som gjorde butikken til ei "drittsjappe"?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjønner at folk ikke gidder å være hyggelig mot deg, hvis du oppførte deg slik der også.

Tåpelig sagt. Det er jo hun som jobber i en servicejobb, det er ikke min jobb å være grei og yte service. Når det er sagt, så var jeg hyggelig da jeg var der, men får fort nok når noen som liksom skal sy det viktigste plagget i mitt er så surmaga og grinete. Forsøkte å si det på facebooksiden, men det ble slettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig sagt. Det er jo hun som jobber i en servicejobb, det er ikke min jobb å være grei og yte service. Når det er sagt, så var jeg hyggelig da jeg var der, men får fort nok når noen som liksom skal sy det viktigste plagget i mitt er så surmaga og grinete. Forsøkte å si det på facebooksiden, men det ble slettet.

:skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt skjønne at det er samme butikk som jeg har vært i. Jeg har både designet min egen kjole, og kjøpt 2 stk fra dems inventar. Og det at det kanskje er litt utplukket etter salgsesongen er nå en ting. Men hvorfor sier dere at det er en drittsjappe?

Jeg har alltid fått kjempebra service her. Og har hatt kontakt med 2 av dem som jobber der, hvem som er eier vet jeg ikke, men begge har vært veldig hyggelige og hjelpsomme.

Og dersom en av selgern hjalp deg, hvorfor skulle noen andre blande seg in i deres salg da? Det VERSTE jeg vet når jeg shopper, er når det kommer flere forskjellige selger og skal bry seg om det samme... Hadde hun trengt noe hjelp så hadde hun nok spurt eieren om det. ;-)

Jeg kommer i hvertfall til å fortsette å handle fra Torunns Drømmekjoler. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dersom en av selgern hjalp deg, hvorfor skulle noen andre blande seg in i deres salg da? Det VERSTE jeg vet når jeg shopper, er når det kommer flere forskjellige selger og skal bry seg om det samme... Hadde hun trengt noe hjelp så hadde hun nok spurt eieren om det. ;-)

Har aldri sagt at det er en drittsjappe...og synes ikke det nå heller, er bare skuffa over hele opplevelsen..

Ja, jeg fikk hjelp fra en som jobber deltid på butikken, og var forsåvidt fornøyd med henne, men problemet var at hun ikke hadde svar på alt jeg lurte på. I disse tilfellene henvendte hun seg til butikkens eier, men uten å få noe skikkelig svar..jeg henvendte meg også direkte til henne et par ganger, når det gjaldt spørsmål om egendesign av kjole. I disse tilfellene hadde hun ikke øyekontakt med meg èn eneste gang, og alle svar jeg fikk var korte og lite utfyllende. Følte meg mildt sagt ikke trygg på at hun ville komme til å gjøre det hun kunne for at jeg skulle få kjolen jeg ønsket meg...prøvde å spørre videre, men følte meg egentlig nesten litt "avvist".

Når du skal bruke så mye penger, og spesielt når du skal ta en sjanse og få lagd kjolen din slev, er du AVHENGIG av en person som viser at hun skjønner hva du er ute etter, og som virkelig prøver å få deg som kunde, at du er viktig som kunde. Det skulle man tro var ganske selvsagt! Det er så lite som skal til...

Jeg tviler ikke et sekund på at dama er meget dyktig i det hun driver med, men som selger har hun IKKE overbevist meg, og MANGE med meg....og det er synd;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

synes hele butikken virker ekstremt usreiøs jeg, bare å følge med litt på facebook siden dems det... så ser man hvor rotete det er, de mottar jo omtrent ikke mailer virker det som (alle blir borte) og tåler ikke NOEN form for kritikk, enten er det konstruktivt eller ikke, slike innlegg har en tendens til å "forsvinne". de påstår og at det ikke er bytte/returrett på salgene/auksjonene de har på nettet, fordi de taper penger på kjolene. Det de derimot ikke opplyser om er at det faktisk er lovpålagt bytte/returrett på varer til en verdi over 300kr så lenge de er kjøpt på nettet, nettopp fordi man ikke kan se varen på forhånd. Og hvis man prøver å opplyse de om dette....jo hva skjer da? innlegget "forsvinner" mystisk igjen. og en av medarbeiderene der skriver før hun tenker, fikk med meg at hun svarte en kunde her om dagen som etterlyste en pakke eller noe med noe ala dette "fælt så mange pakker posten "mister" for oss a" med en tydelig undertone til at det kunne være kundens feil liksom... men innlegget er jo borte da ;) Og med tanke på at det er de i butikken som styrer denne fansiden, så er en jeg sikker i min sak, ALDRI kjole derfra!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter ikke en dame/bedrift som stjeler andre produsenters bilder og gir inntrykk av at det er deres egne bilder og produkter.

http://drommekjoler.no/om_oss.php

Ingressio kjoler som er vårt eget merke, produseres ved egen frabrikk

Dette er jo kjoler fra Maggie Sottero. http://drommekjoler.no/ds_product_info.php/products_id/2216

http://drommekjoler.no/ds_product_info.php/products_id/2217

http://drommekjoler.no/ds_product_info.php/products_id/2124

Men Torunn innrømmer vel juks i dene setningen.

Alle Ingressio kjoler blir sydd for hånd og etter bilder, så kjolene kan avvike noe i fra bildene.

Det som irriterer meg er vel at hun skryter av at prisene er så lave. Jeg kjøper heller fra ebay. Det syr de også etter bilder, men til en femtedel av prisen til Torunn... :sjenert:

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støtter ikke en dame/bedrift som stjeler andre produsenters bilder og gir inntrykk av at det er deres egne bilder og produkter.

http://drommekjoler.no/om_oss.php

Dette er jo kjoler fra Maggie Sottero. http://drommekjoler.no/ds_product_info.php/products_id/2216

http://drommekjoler.no/ds_product_info.php/products_id/2217

http://drommekjoler.no/ds_product_info.php/products_id/2124

Men Torunn innrømmer vel juks i dene setningen.

Det som irriterer meg er vel at hun skryter av at prisene er så lave. Jeg kjøper heller fra ebay. Det syr de også etter bilder, men til en femtedel av prisen til Torunn... :sjenert:

:)

mener å ha lest flere steder at det er fra kina de også får en del av kjolene sine jeg. ikke helt sikker på det men har sett noen andre skrive det på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å ha lest flere steder at det er fra kina de også får en del av kjolene sine jeg. ikke helt sikker på det men har sett noen andre skrive det på nettet.

Jeg har også lest dette noen steder. Bruker sikkert samme syersker som jkdress osv, men tar en mye høyere pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eneste erfaring med Torunns Drømmekjoler er over nett. Jeg så at hun hadde denne kjolen :

http://drommekjoler.no/ds_product_info.php/products_id/2115

Pris: 2200 kr.

Tok meg 1 minutt og finne på ebay nå :

http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Wedding-Bridesmaid-Prom-Ball-Evening-Chiffon-Dress-/320681786038

Pris: Litt over 300 kr (inkl. porto. Jeg gjetter på at portoen blir litt for kjolen hvis jeg hadde kjøpt den hos Torunn).

Tok kontakt med henne om dette, da jeg sa at jeg ikke fant noe info om Ingresso på nettet, og at jeg mente at det var rart at hun solgte kjolen for så dyrt i forhold til ebay. Da mente hun at hun hadde den ekte kjolen, og at ebaykjolen (som btw mange forskjellige selgere har) var en fake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forsøkte å kjøpe selskapskjole der, og det var håpløst! Innehaver hadde mer interesse for facebook enn å hjelpe meg med å finne en kjole. Hun pekte på selskapskjolene og sa ta det var det hun hadde. Gikk til Oksnes og la igjen 2200,- der istedet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eneste erfaring med Torunns Drømmekjoler er over nett. Jeg så at hun hadde denne kjolen :

http://drommekjoler.no/ds_product_info.php/products_id/2115

Pris: 2200 kr.

Tok meg 1 minutt og finne på ebay nå :

http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Wedding-Bridesmaid-Prom-Ball-Evening-Chiffon-Dress-/320681786038

Pris: Litt over 300 kr (inkl. porto. Jeg gjetter på at portoen blir litt for kjolen hvis jeg hadde kjøpt den hos Torunn).

Tok kontakt med henne om dette, da jeg sa at jeg ikke fant noe info om Ingresso på nettet, og at jeg mente at det var rart at hun solgte kjolen for så dyrt i forhold til ebay. Da mente hun at hun hadde den ekte kjolen, og at ebaykjolen (som btw mange forskjellige selgere har) var en fake.

Jeg hadde forstått prisen dersom de faktisk sydde kjolene selv, men ettersom jeg har forstått så gjør de ikke det? Er jo klart at de skal ha fortjeneste, men å selge en kjole som koster 300 for over 2000 er litt drøyt synes jeg :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forstått prisen dersom de faktisk sydde kjolene selv, men ettersom jeg har forstått så gjør de ikke det? Er jo klart at de skal ha fortjeneste, men å selge en kjole som koster 300 for over 2000 er litt drøyt synes jeg :snurt:

Unnskyld at jeg ler, men herre så dårlig paint jobb de har gjort på "fargekartet" på ebay linken. Haha :skratte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg ler, men herre så dårlig paint jobb de har gjort på "fargekartet" på ebay linken. Haha :skratte:

Hahah, ja så det nå når jeg klikket bildet større :fnise: Følger pixlene med kjolen og mon tro? :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...