Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul


helenaa

Anbefalte innlegg

Hvor mye tenker du å gå ned i vekt? Jeg veier også rundt 75, så vi har samme utgangspunkt :gjeiper:

Drømmen min er 68 - da hadde jeg vært fornøyd. Men jeg har vel som mål å nå 70 kg før jul. Vil ned på ett vis jeg kan leve i mangemange år til, så da bruker jeg heller litt tid. Hvor mye tenkte du ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg veid meg. Var sikker på at jeg veide litt i overkant av 75, men det gjorde jeg ikke. Jeg veier 72kg per dags dato, så det var jo en gledelig overraskelse i seg selv :fnise: . Jeg vil ned til 60, så her er det en del som skal av. Dagens treningsøkt er en tur på omtrent 14km.

Så den nå. Da har du jo snart nådd målet mitt da ;o)Hvor høy er du? Jeg vet at dersom jeg kommer under 68 kg begynner jeg å bli så "beinete" rundt hoftene. Kunne sikkert gått ned mer, men da måtte jeg kunnet bestemme akkurat hvor på kroppen de skulle av... Får vel heller satse på oppstramming og litt muskler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en skikkelig hektisk uke på jobb - lange dager og jobben i bakhodet hele kvelden. I tillegg til mye organisering på privaten. (Blir godt når guttungensfotball sesong er over ;) )Så her har det vært så godt som null trening denne uka. I tillegg var jeg bortreist forrige helg og virkelig gufla i meg mye rart... Men likevel hadde jeg en liten nedgang fra forrige uke. Jeg er nå på 74,9 kg. Så visst jeg bare kommer i gang med treningen igjen neste uke så blir det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke trene på fredager for da vil jeg alltid hjem å slappe av. Men nå har jeg pakket treningsklærne og tar turen innom treningsenteret etter jobb! :) håper jeg ikke er alt for trøtt da! Ingen unnskyldning skal jeg få lov å gi. Pleier å trene enten lørdag eller søndag også. Nå har jeg nettopp startet slankingen for høsten så jeg liker å få en pangstart slik at jeg føler meg bra og får vist vekta at jeg klarer å gå ned. Når jeg startet å trene trodde jeg at alle andre enn meg kunne gå ned i vekt. Heldigvis for meg at det ikke stemte ;) 10,5 kg lettere enn i februar og pause i juni og juli! Er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 1 times styrketrening i går :-)

Høstplanen på treningsenteret har nå kommet og jeg har merket meg ut hva jeg skal trene per uke.

Tirsdag:

Zumba 1 time

Aerobic 1 time

Torsdag:

Step 1 time

Bosu/core (mage/rygg) 30 min

Søndag: Styrketrening 1 time

Klarer jeg å holde dette samtidig som jeg blir mer bevisst på hva og hvor mye jeg putter i munnen (som jeg IKKE er noe flink til) så skal vel dette gå veien frem til jul :-)

Jeg krysser fingrene og håper disiplinen er på plass ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, denne uka har virkelig ikke gått etter planen i det hele tatt. Jeg har knapt fått trent, har bommet på maten flere dager (helt min egen feil) og er stressa :forvirret: Ikke bra i det hele tatt.

Satser på å være karboflink i helga (lage meg lavkarbo godteri for eksempel) og å komme på rett kjøl med trenings snart. Det er travle tider og jeg klarer ikke å få gjort alt jeg vil om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, henger meg på.

I dag veier jeg 67 kg (vil ned til 62 kg, og bli der).

Er 174 cm høy og midjemål på 74 cm (noe som føles for mye).

Spiser snop daglig og alt for mye majones, i tillegg trener jeg ikke.

Så har virkelig rom for forbedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! Jeg er 5 kilo tyngre enn det jeg pleier (de har rett og slett bare sneket seg på, må vel innse at jeg ikke er 18 lenger og ikke kan spise like mye som da). Ingen av klærne mine passer og det er veldig kjedelig. Jeg skal inn i klærne mine igjen! Fredag er en bra veiedag, jeg tar min første veiedag neste fredag jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å være karboflink i helga (lage meg lavkarbo godteri for eksempel) og å komme på rett kjøl med trenings snart.

Høres spennende ut med lavkarbo snop. Fortell mer! Please :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut med lavkarbo snop. Fortell mer! Please :)

Jeg leser mye på lchf-bloggen og der har jeg plukket opp flere gode oppskrifter på godis. Blant annet er Bountyen hun har der kjempegod - og i helga har jeg lyst til å prøve meg på Snickers :nigo:

Selv lager jeg ofte Panna Cotta, som er supergodt! (du finner oppskriften i Lavkabotråden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic: når jeg klikker på linken til lchf bloggen, stopper nettleseren min den pga virus og skadelige programmer.

lchf-bloggen.blogspot.com innholder innhold fra smattetherese.blogspot.com, som er et nettsted som er kjent for å distribuere skadelig programvare. Datamaskinen din kan få virus hvis du besøker dette nettstedet.

Google har oppdaget at skadelig programvare kan bli installert på datamaskinen din hvis du går videre. Hvis du har besøkt dette nettstedet tidligere eller stoler på nettstedet, er det mulig at det nylig har blitt kompromittert av en hacker. Du bør ikke fortsette, og kanskje heller prøve igjen i morgen eller navigere et annet sted.

Bare sånn obs obs til dere som kanskje ikke bruker samme nettleser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic: når jeg klikker på linken til lchf bloggen, stopper nettleseren min den pga virus og skadelige programmer.

Bare sånn obs obs til dere som kanskje ikke bruker samme nettleser.

Åj! :overrasket:

Har ikke hatt noen problemer med dette nettstedet tidligere jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke spist snop i dag, men har spist endel brød og det er det jeg angrer på i dag. Har heller ikke vært i toppform så treningen ble avlyst.. jeg skal på trening i morgen, no excuse!!!

hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt noen runder med rockering (2,2 kg), men det har vært skikkelig dårlig vær så ikke mye ute-trening. Spm: Elipsemaskin eller ergometersykkel? Hvilken ville du brukt? Og hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til gode frokostvaffler:

2 egg

2-3 ss havregryn

evt litt fiberhusk

tillsett gjerne litt kanel

hiv dette i gjernet og nyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er med, men blir 10 kg på meg. skal ned fra ca 75-77kg (badevekta har klikket) til rundt 65, det er mitt mål innen jul. kiloene har vel kommet med årene uten at jeg har gjort noe for å stoppe dem så nå er jeg godt i gang. inni min 4 uke med hardtrenning og mer bevissthet rundt matinntaket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned til 60 innen sommeren, så da kan mitt første delmål være 65 til jul :) (veier ca 71 nå)

Jeg orker ikke måle karbohydrater, eller sette opp matplaner, jeg er altfor glad i mat. Jeg kutter ut snop og brus (en dag i uka til det) og alt annet mat spiser jeg sunnere versjoner av. Blir mye vann, grovbrød (elsker brødet mitt, kan ikke kutte ut), sushi og supper og salater. få utskeielser, også trener jeg må to dager i uken, men blir tre dager i september. Begynner lett, for å ikke miste motivasjonen :)

Har ikke veid meg på ca to uker, men føler jeg ser endringer i speilet allerede (begynte for to uker siden). Blir spennende når jeg veier meg på tirsdag (har ikke vekt, så veier meg på treningssenteret :))

Håper jeg har rett i endringene jeg føler jeg ser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :D Endelig fant jeg det jeg var på leting etter. Vil gjerne være med om jeg får.

Vil ned 5 kg.Gikk opp over 20 kg i svangerskapet for et år siden.Nå har jeg 5 igjen.

jeg veier 61 idag og vil ned til 55-56 . Problemet mitt er at jeg er så godis-sjuk.så når helga kommer har jeg en tendens til å putte i meg masse godis fredag,lørdag og søndag,som fort gjør at vekta ikke går nedover hvertfall.hehe.

Meldt meg inn på kondis ,skal trene 3 ganger i uken styrke/kondis/ + zumba

Kunne derfor tenkt meg å ha veiedag på en mandag førr å ha en motivasjon til å ikke ta helt av i helgene.

Er d noen godis/vin/mat-gale som er med å ha veiedag på mandager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke veie meg etter den siste uka - den har vært fullstendig skeis :( Null aktivitet nesten og altfor mye feil mat. Starter på ny frisk denne uka og satser på å veie inn neste mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...