Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul


helenaa

Anbefalte innlegg

Jeg er også med - jeg er fem kilo tyngre enn "tjukkebollafeita"-grensa mi og burde helt klart gå ned enda mer, men fem er et passende startmål - så får jeg heller se om jeg fikser resten senere :)

Jeg begynte for to uker siden med moderat lavkarbo og har ikke gått ned noenting (under 100 gram kabo om dagen). Vurderer å sette grensa litt lavere og se om det nytter (f.eks 50 gram pr dag). Sykler til jobben når jeg får det til og trenger yoga.

Syns 100 g karbo hørtes mye ut på lavkarbo (selv om du sier moderat lavkarbo).

Jeg ble anbefalt rundt 30 g, og når jeg googlet det fikk jeg opp mellom 30 og 50 g som det som virker vanligst.

Endret av Jannu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Fedon er det 100 gram - jeg har gått på lavkarbo før og lå på under 20 den gangen og det blir for heftig. Det virker, men blir altfor ensformig i lengden.

Kan jo tyde på at 100 er for mye for min kropp - så da får jeg forsøke meg med under 50 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med. Vil gjerne ned 4-5 kg.

Trener mer, spiser noe lunde fornuftig, men vekten står bom stille. Mulig det er pga ekstra muskler, så målbandet skal frem fra skuffen.

Vekten er i og for seg ikke så viktig, men jeg skulle gjerne fått tilbake midjen.

Lykke til, til alle oss :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!! :jepp:

Håper jeg klarer det! Jeg har slanket meg nesten 10 kg siden februar (har hatt pause siden juni) og nå starter jeg igjen! Vet ikke om jeg klarer 5 kg men viss jeg blir motivert nok så blir det nok noen kg borte. Iiiik... Hadde vært digg!

I dag starter jeg med trening etter to ukers ufrivillig pause. Grugleder meg og merker dørstokkmila er lang.

Startvekt: 68,7 kg

Nå: 60,5 g

Var nede i 59 en periode. Så var nedtur med oppgang på vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg hiver meg med! Har gått fra 78 til 68 i løpet av et par år, og har hatt en foreløbig trivselsvekt på 68/69 som jeg mer eller mindre har klart og vedlikeholdt. Er nå klar for siste innsats for å komme nærmere 60 enn 70. Ligger på ca 69 nå, målet er 65.

Jeg prøver først og fremst å styre kostholdet, men har også satt i gang med treninga igjen, da det hjelper mye på motivasjonen. Det går i både styrke og kondis.

Så da er vel målet 67 kg til ca 15. oktober?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg vil bli med! :tongue:

Har noen kilo jeg gjerne vil bli kvitt! Sliter med motivasjoenen.. men SKAL klare det! ;)

:trene::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, jeg vil også være med :-)

Trenger å gå ned 5 kg til jul, men er ikke så flink til å posjonere maten eller å stoppe å spise før jeg er stapp mett.

Må stramme inn litt og bli flinkere til å spise mer frukt/grønt, kylling, svin, kalkun o.l.

Jaja, vi får forsøke jenter ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekta i dag tidlig, og den viste 70,7 mot forrige ukes 71,5! Nå skal det sies at jeg ble matforgiftet i går og har tilbrakt noe tid med oppkast og den slags, så helt reell er den vel ikke. Men men, likevel motiverende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg slenger meg på her, jeg og :sjenert: Har riktignok en ambisjon om å gå ned nærmere 10 enn 5 kg - men må jo begynne et sted.

Holder meg stort sett til lavkarbo - nå med fordelingen under 5% karbo pr dag og mest fett. Samtidig som jeg sjeler til kaloriinntaket - merker at jeg ikke går ned om det blir for høyt, selv om ejg heller ikke går opp. Har gått ned ca 5 kg det siste halve året, så fort går det ikke.

Min veiedag er torsdag - mandag blir for deprimerende, for i helga blir det ofte litt utskeielser.....

Meldte meg inn på treningssenter for noen uker siden og har trent en del i det siste. Ambisjonen er å fortsette med det, fordi jeg merker det så godt på psyken. Samtidig vet jeg at høsten blir mye jobb - så det kan bli litt utfordrende.

første sportsmål er halvmaraton i slutten av september - et hårete mål for ei som aldri har jogga før..... :gjeiper: men med et kilo eller to mindre bør det vel gå lettere :fnise:

Det jeg lurte på: vet noen om et nettsted som gir en oversikt over kalorier forbrent på typiske saltimer på treningssenter? Som f.eks. step, bodypump ol. Jeg går gjerne på sånt - men skulle likt og vite mer nøyaktig hva det ca forbrenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en bra dag uten utskeielser. Men nå kommer lysten på sjokolade snikende. Jeg går og pusser tennene!

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bra her :) Har trent i går og i dag (kondistrening).

Hva angår kosthold bruker jeg den omdiskuterte periodisk faste-metoden, og det er fordi jeg mener vi ikke er kyr som trenger mat seks ganger om dagen. I mitt tilfelle fører småspising til veldig krafig sving i blodsukkeret (rett ned etter 1,5 - 2 timer), så da funker det bedre for meg å spise bare 2-3 ganger om dagen. Jeg var redd jeg kom til å overspise når jeg først fikk mat, men jeg overspiser faktisk mindre nå enn jeg gjorde før.

Har fått litt dilla på å trene igjen - hurra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har holdt meg unna søtsaker (som jeg er veldig glad i!) og vært på joggetur! Ellers har jeg prøvd å begrense matinntaket :) God start for meg ;)

Endret av humlen3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veiedag er onsdager, grunnen til det er at jeg startet på en onsdag. Vurderer litt å bytte til fredager. Uansett, så veide jeg 60,1 i går. -400g siden sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært en OK da når det gjelder kosthold, kunne vært bedre men ingen fare :) sitter her og prøver å våkne skikkelig sånn at jeg kan hive på meg klær å stikke på spinning. Veide meg for å "sjekke" vekta og: 59,1 kg:D det er det minste jeg har veid på lenge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

For min del vil jeg stramme opp, så mitt hovedfokus er ikke på vekta, men heller på målene mine rundt lår og mage.

Nå har jeg en hektisk hverdag der jeg er stort sett aktiv hele dagen og løper opp og ned trappene. Går fram og tilbake til butikken som tar 20 min å gå en vei, skal også begynne å kjøre på med litt styrketrening. Trente aktivt i sommer, men har hatt en operasjon i beinet. Men nå vil jeg begynne igjen! Kostholdet mitt baserer seg på frukt, grønnsaker, mye salater, noe kjøtt, nøtter, tørket frukt, knekkebrød, ost etc.

Uansett er det viktig at jeg holder med i form for å holde sykdommen i sjakk, så.. here we go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg også inn i klubben! Jeg har gått opp fire-fem kilo de siste to årene og savner den gamle kroppen min. De siste månedene har jeg fått mer muskler og jogger 5-12 km annenhver dag, så det er helt klart kostholdet jeg må gjøre noe med for å gå ned i vekt. Håper at jeg klarer å finne et kosthold hvor jeg beholder/bygger mer muskler, men samtidig går ned i fettvekt. Det er drømmen min... :sjenert: Det er ikke krise med vekta, men jeg vil bli mer markert og gå ned igjen de tre cm midjen min har økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...