Gå til innhold

Tråd a la pinlige sykdommer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan av og til våkne og se at jeg har svarte flekker i trusa, selv om jeg har dusjet før jeg har lagt meg og ikke vært på do etterpå. Det ser ikke ut som avføring, og det lukter ingenting, men det er svart. Aner ikke hva det er. Det kan skje i løpet av dagen også, jeg syns det er veldig merkelig (og sjenerende, jeg lar aldri en mann ta av meg trusa uten at jeg har sjekket den først, for å si det sånn).



Anonymous poster hash: 1d7c8...d75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Blir så svett i skrittet og rompa! Hater å sitte i skinnstoler for da ligger det igjen et merke når jeg reiser meg. Kan ikke gå med lyse skjørt om sommeren. 

Anonymous poster hash: 40ee6...8fb

 

JA. Skinnstoler er virkelig det verste.  

Anonymous poster hash: 45d19...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ingen sykdom, men jeg har slitt med kviser på rygg og bryst i flere år! Ryggen er verst. Jeg har vært hos både lege og hudlege, men ingenting hjelper :(

Varier veldig på hvordan kvisene er og hvor mange. Noen ganger er det helt greit mens andre ganger ikke så greit. Nå er ryggen sånn midt på treet. Jeg har ikke de store byllene nå heldigvis.

Det går veldig ut over selvtilliten min. Liker ikke å være på stranda eller i svømmebasseng. Redd folk skal synes det er ekkelt :( jeg er singel og tør ikke å ha sex. Synes det er veldig flaut.

Anonymous poster hash: 52999...94d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst! Dette har jeg alltid lurt på hva er for noe, jeg har hatt det så lenge jeg kan huske.. ante ikke at det var et syndrom eller noe! Er flaut når jeg bare klør meg lett, og et par minutter senere ser det ut som jeg har blitt skikkelig klort/mishandlet... Anonymous poster hash: 50d95...141

Jeg har også det.

Heter dermografisme eller urticaria factitia hvis det klør. Hvist en form for elveblest. Litt morsomt når du kan skrape inn ord og det står etter en time Det mest irriterende er jo mer man klør jo værre blir det. Bruker allergi tabletter når det er plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har genital herpes. Med hyppige utrudd, som gir utslag i smerter bak på rumpa, låret, kneet og frem i lilletåa. Legen kaller det et dermatom, jeg kaller det et mareritt. Kjennes ut som noen har dengt til meg. Det verste var at jeg ikke visste det før jeg ble sammen med kjæresten min, som utrolig nok har tatt det fint. Jeg går på Valtrex forebyggende uten at det har så stor effekt utenom at det korter ned utbruddene. Han har ikke fått utbrudd (ennå). Jeg føler meg som verdens verste person pga det.

Har i tillegg bipolar II og når jeg sliter med å få sove så blir jeg enten manisk eller deprimert.

Så folkens: bruk KONDOM.

Hvis du først har fått herpes så er det eneste som hjelper under et utbrudd å smøre på massse xylocain (bedøvende) salve på sårene. Skulle ønske noen hadde fortalt meg det første gangen.

Det verste med å ha herpes er at det ikke går an å fortelle det til noen, fordi du vet ikke hvem som kan finne på å fortelle det videre. Det er kun kjæresten og legen som vet det og jeg har ikke lyst til å diskutere det i det vide og det breie med kjæresten.. Legen snakker du med kun 20 min i gangen. Skulle ønske det fantes støttegrupper for sånt..

 

 

Anonymkode: eaa32...63d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10/4/2011 at 2.09, AnonymBruker skrev:

 

 

Jeg hqdde et skikkelig heftig utbrudd med kjønnsvorter, gikk til legen syyykt mange ganger for lokalbehandling men ingenting hjalp... :kjefte: Så ble jeg henvist til hudlege og han gav meg Aldera og da tok jeg en behandling med det i 2 uker og så var det vekk. :takke: Viruset sitter i kroppen livet ut, men sannsynligvis så slipper du altfor mange utbrudd.

 

 

http://www.apotek1.no/sex-og-samliv/seksuelt-overforbare-sykdommer/kjonnsvorter

 

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/kondylomer.php

Det at du har viruset livet ut stemmer ikke. Jeg hadde kjønnsvorter når jeg var 16, og nå, i en alder av 28, så tok jeg nettopp celleprøve og den kom tilbake helt clean for HPV-virus. Jeg skal til og med ta HPV-vaksinen, selv om jeg er "eldre" så skulle det fortsatt ha god effekt. Gå å test deg igjen hvis det er lenge siden sist :)

Anonymkode: eaa32...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt jeg nevner er ikke sykdom, men bare ting som er galt med meg eller hva man skal kalle det haha.

- Eksem. Nå er det heldigvis ikke så ille, bare på den ene foten, vet ikke hva området heter, oversiden mellom fot og benet. 

- Kviser. Masse, i ansiktet. Har blitt bedre nå, men fortsatt ikke akkurat veldig bra. 

- Traktbryst. Stygt, ribbeina mine går litt innover.

- Allergier. Allergisk mot dyr, nøtter, sesamfrø, pollen, gress osv. Utgjør sjelden et problem egentlig. 

Og en ting som har begynt å skje, er at det flasser hud fra munnen min. Det synes jeg er litt ekkelt og skummelt. I tillegg har jeg opplevd litt rykninger og jeg føler det av og til er litt tungt å puste til tider, i tillegg til at jeg har hatt en del høy puls. Hm.. dette var det jeg prøvde å nevne til legen sist, kom jeg på nå haha. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.7.2014 at 1.26, AnonymBruker skrev:

Har litt av hvert jeg syns er flaut i grunnen!
Jeg har alltid slitt med vorter på føttene! Heldigvis har det bedret seg med alderen, og nå har jeg bare en på stortåa igjen :)

 

Ellers har jeg vestibulitt, og har aldri nytt det å ha sex, noe jeg syns er ganske flaut når folk jeg kan finne på å være med snakker om hvor bra sex de har osv.

Jeg har også sånne hvite, uhm det ser ut som papirrester som er våte rett og slett med de dukker opp selv om jeg ikke har vært på do så det er ikke det, nedentil! Jeg syns det er litt flaut om jeg og kjæresten skal ha sex og jeg ikke har fått vaska meg først, pga dette. Var hos gynekolog i forbindelse med vestibulitten, og da sa hun at jeg definitivt ikke hadde sopp, så jeg vet ikke hva det er!
Var også hos gynekolog for ikke så lenge siden grunnet kløe, og hun sa med en gang at jeg hadde sopp, og da tror jeg det var det hvite hun reagerte på. Tok en slik soppkur, men det er ikke gått bort, så jeg vet ikke jeg altså! Ikke klør det, og ikke lukter det heller.

 

Det aller mest flaue for meg, er at jeg har slitt med depresjon og angst siden slutten av barneskolen, og har derfor ingen venner, utenom kjæresten min. Syns rett og slett det er flaut når jeg ser tidligere klassevenninner som er ute og fester og koser seg, også treffer jeg på dem og de spør hva jeg driver med for tiden, og hva jeg gjør utenom jobb osv. Uff, ikke gøy! Syns det er vanskelig å skaffe venner

 


Anonymous poster hash: 75a52...628

 

Det du kaller papirrester, tror jeg skjønner hva du mener. Har hørt det kommer av at man svetter. Så det er ikke farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 1.10.2011 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere pinlig ting:

 

- Jeg tisser på meg (mye) når jeg ler skikkelig. ( har resultert i at jeg har blitt en veldig alvorlig person)

 

- Mye utflod til tider, sånn at det blir flekk på buksa.

 

- Mye soppinfeksjoner og Andre underlivsplager spesielt ved nye sexpartnere, tar liksom tid før jeg venenr meg til en ny partner.

 

- Maaaange laaange hår rundt brystvorta, er riktignok ikke sorte, men veldig synlig siden de står rett ut. Blir vanskelig og nappe også siden det er såpass masse hår:(

 

- MYYE svarte hår rundt rumpehullet og rumpesprekken og uttover rumpa

 

- lange hår rundt navlen, må vokse iblant

 

- Konstant forstoppelse.. var en som nevnte her at hun hadde godt 6 dager uten og gå på do... Hos meg kan det gå opp til 2 uker..

 

- MYYE luft i magen, veldig oppblåst (utrolig igrunn at jeg ikke har fått strekkmerker på magen så mye den blir strukket iblant) , hjelper litt og kutte ut gluten og melk, men vanskelig og kutte det 100% ut da det ikke alltid er så lett og fnne alternativer ute..

 

- Har også noe hemorider. veldig flaut vis en eventuell kjæreste skulle sett det :(

 

-Sliter også såpass meg psyken at jeg ikke fungerer normalt..

Altså har ikke jobb og no særlig venner (pga sosial angst) :(

 

Er forresten bare 25 år:(

 

-

Huff... Blir ikke akkurat noe mye pikk av det der stakkars 😥😑

Anonymkode: 02d31...6d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2011 den 0.15, Gjest Anonym1 skrev:

Jeg har kronisk tarmbetennelse, ulcerøs kolitt. Sykdommen svinger , så det er ikke alltid like ille. Mainly så blør jeg og det kommer en del slim ut av endetarmen (ekstremt mye blod og slim i det siste). Har hendt at jeg ikke har rukket å gå på do, og da kommer det blod og slim i trusa. Kommer også mye luft da, og det er ekstremt pinlig om andre skulle høre det. Passer jeg ikke på hva jeg spiser så får jeg mye luft i magen og ofte er det mye luft i endetarmen som blåser. Pinlig viss det høres.

I dårlige perioder har jeg også ganske illeluktende og diareaktig avføring, og generelt må jeg løpe mye på do da. Både ubehagelig og pinlig å ha denne sykdommen, og ikke minst forklare andre at jeg har kronisk tarmbetennelse.

Hvordan er det da med analsex? Klarer du det tilnærmet normalt eller er det vanskelig? 😑 Sympati.

Anonymkode: 02d31...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye magefett, urinlekkasje og for flere år siden hadde jeg en bule mellom rumpeballer som måtte opereres ut. Vær ikke gøy å vise rumpa mi til legen.

Anonymkode: e5dcb...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har ringorm over hele beina, rumpa, ryggen, under armene og og ansiktet. Det er ikke like rødt og "lilla" lengre, men ser ut som en form for hyppig eksem og flass. :icon_frown: Behandling tar altfor lang tid

Anonymkode: d3c9e...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kraftig sosial angst 

Mørke hår under navlen og rundt brystvortene

Underlivsprolaps

Kraftig hårtap 

 

Anonymkode: bd0c5...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever med "jeg må tisse" følelse 24/7. Noen år tilbake dukket denne følelsen opp (kjennes som om det er noe som sitter helt ytterst ved urinrøret). Kjennes ut som om jeg må tisse hele tiden. Dette er jo typisk UVI symptomer.

Der startet mitt eventyr. Har blitt sjekka opp, ned, ut og inn, etter rundt 1-2 år med utredning er konklusjonen at jeg er frisk. Eller de finner ikke noe, så må bare leve med det.

Heldigsvis har jeg aldri hatt noe uhell, har 100% kontroll på alt. Måten jeg overlever på er å planlegge do-turer. Alltid før jeg reiser fra et sted (siden jeg ikke kan vite når jeg kommer over neste toalett). Lar det som regel aldri gå mer enn 3 timer fra et do besøk til det neste. 

Men det har påvirket livskvaliteten, synes at det ikke er kjekt med roadtrip lengre, generelt reising er fælt, har oversikt hvor jeg bor over hvor en finne toalett, men ikke like lett ute på tur. 

Stress påvirker, da jeg begynner å tenke mer på det, og da er det ikke lett å glemme følelsen igjen (spesielt da det kjennet ut som om det er sekunder fra jeg skal tisse på meg). Blir som: nesen er noe man alltid ser med øynene, men blir filtrert bort, utenom når du tenker på det. 

Det er nå i sommer 5 år siden dette dukket opp. 

Anonymkode: 075b2...ac6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyperkeratosis pilaris, spesielt på legger og overarmer. Ser ut som kviser, ufarlig men irriterende hudsykdom. Føler folk stirrer på leggene mine om sommeren. Har det på hele yttersiden av armen og på lårene, men synes overarmene og leggene er verst. 

Kviser på ryggen. Hater det som pesten. Har vært heldig og har aldri hatt noe problemer med kviser. Får 2-4 hormonkviser rundt mensen, men de forsvinner ganske raskt. Alltid vært slik. Men ryggen, der må da alltid være kviser. 

Anonymkode: 6f830...a0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...