AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #1 Del Skrevet 15. august 2011 Krasje er kanskje å ta i litt, men jeg har skrapt den opp litt foran ved den ene lykten. Er det sånn at dette MÅ lakkeres på nytt for å unngå rust, eller kan jeg la det være? Det er så lite at det ikke er sjenerende på noen måte, så har i grunnen veldig lite lyst til å bruke masse penger på å fikse.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #2 Del Skrevet 15. august 2011 Det må fikses for å unngå rust, men du kan gjøre det selv! Fant denne lille oppskriften på hvordan http://www.dinside.no/780/reparasjon-av-lakkskader Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #3 Del Skrevet 15. august 2011 Vil legge til at det er mulig å få tak i lakk for bilen i størrelsen med en neglelakkflaske. Hør med merkeverkstedet om det er noe de kan anskaffe. Mye enklere å påføre, og en fin quickfix på de stripene som ikke har truffet grunning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meca Skrevet 16. august 2011 #4 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg pleier å skrape bort lakken rundt stedet med kniv/vinkelsliper/sandpapir eller noe annet, lakke over med en antirustlakk, og så lakke over med lakk i originalfargen (i neglelakkstørrelse, som blir nevnt her). Ser ikke perfekt ut, men er definitivt penger spart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #5 Del Skrevet 16. august 2011 Takk for svar, begge to! Jeg pleier å skrape bort lakken rundt stedet med kniv/vinkelsliper/sandpapir eller noe annet, lakke over med en antirustlakk, og så lakke over med lakk i originalfargen (i neglelakkstørrelse, som blir nevnt her). Ser ikke perfekt ut, men er definitivt penger spart Hvor får du kjøpt antirustlakk og lakk i originalfargen? Og må man forresten skrape vekk lakken rundt? Kan man ikke bare lakke på ripene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meca Skrevet 16. august 2011 #6 Del Skrevet 16. august 2011 Takk for svar, begge to! Hvor får du kjøpt antirustlakk og lakk i originalfargen? Og må man forresten skrape vekk lakken rundt? Kan man ikke bare lakke på ripene? Hehe, det var et godt spørsmål, og jeg innser at far har oppdratt meg til å være en sterk og selvstendig kvinne av min far, uten å alltid lære meg helt hvorfor jeg gjør det jeg gjør Kanskje det kan være fordi det kan ha kommet luft og fuktighet under lakken et stykke på sidene av eventuelle bulker og riper? Og at man for å være helt sikker på at det ikke skal utvikle seg rust etter hvert, bør ta litt på hver side og, liksom? Tror det er noe som dette jeg har pleid å bruke under. Lakk i originalfargen kjøpte jeg hos merkeforhandler/-verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windsor Skrevet 16. august 2011 #7 Del Skrevet 16. august 2011 Siden dette er foran ved lykta, du er sikker på at det er metall og ikke plast da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #8 Del Skrevet 16. august 2011 Siden dette er foran ved lykta, du er sikker på at det er metall og ikke plast da? Det er rett under frontlykten (på en sånn her bil). Jeg har ikke studert disse ripene så nærme, jeg kan som sagt ingenting om bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windsor Skrevet 16. august 2011 #9 Del Skrevet 16. august 2011 Den delen er laget av plast og vil jo derfor ikke ruste. Så er det jo et spørsmål hva du eventuelt ønsker å gjøre utifra estetiske grunner da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #10 Del Skrevet 16. august 2011 Den delen er laget av plast og vil jo derfor ikke ruste. Så er det jo et spørsmål hva du eventuelt ønsker å gjøre utifra estetiske grunner da. Er det sant? Det skal jeg sjekke, men nå ble jeg glad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå