Gå til innhold

Når kortet blir ikke godkjent/avvist


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil synes det er pinlig at den i kassa tror at jeg er blakk. Ofte så er jeg rimelig skrapa, men det vil jeg holde for meg selv.

Har jeg lite penger på kontoen så sjekker jeg alltid saldoen før jeg handler. Har en gang ikke fått igjennom en korttransaksjon. Ble da bedt om å prøve en minibank. Kortet ville ikke en gang inn i minibanken. Det viste seg at kortet plutselig var blitt avmagnetisert. Måtte da gå tilbake til butikken og si at jeg heller fikk komme tilbake neste dag for jeg måtte overføre pengene til en annen bank hvor jeg hadde kort som virket. Skulle kjøpe en vaskemaskin så det var tross alt litt kroner det var snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på "ikke godkjent" og "avvist". "Avvist" kan komme av terminalfeil/linjefeil/trøbbel hos BBS, imens "ikke godkjent" kort og greit betyr at det ikke er dekning på konto.

Enhver kasseansatt burde vite dette, men man kan ikke forvente at kunder vet det. Men som kunde burde det gå opp et lys når man har fått "ikke godkjent" en gang, og det dukker opp det samme andre gangen også. Da nytter det ikke å kjefte på de i kassa for at terminalen ikke funker, og det har ikke noen hensikt å prøve en gang til.

Problemet er jo som noen har forsøkt å forklare her at beskjeden "ikke godkjent" innimellom kommer opp når det ER dekning på kontoen. Og ofte går betalingen da igjennom etter noen flere forsøk eller i en annen kasse, dersom man får lov å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo som noen har forsøkt å forklare her at beskjeden "ikke godkjent" innimellom kommer opp når det ER dekning på kontoen. Og ofte går betalingen da igjennom etter noen flere forsøk eller i en annen kasse, dersom man får lov å prøve.

"Ikke godkjent" = ikke dekning på konto. Hvilken som helst annen grunn til at betalingen blir avvist kan skyldes trøbbel med terminal/linjer/BBS/gud veit hva, men ikke dette. "Ikke godkjent" betyr kort og greit ikke penger på konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke godkjent" = ikke dekning på konto. Hvilken som helst annen grunn til at betalingen blir avvist kan skyldes trøbbel med terminal/linjer/BBS/gud veit hva, men ikke dette. "Ikke godkjent" betyr kort og greit ikke penger på konto.

Nei, så enkelt er det ikke. Senest i går ble kortet mitt "ikke godkjent". Jeg hadde handlet for litt over en hundrelapp, og hadde over 14 000 på konto. I kassa ved siden av fungerte kortet helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så enkelt er det ikke. Senest i går ble kortet mitt "ikke godkjent". Jeg hadde handlet for litt over en hundrelapp, og hadde over 14 000 på konto. I kassa ved siden av fungerte kortet helt fint.

"Ikke godkjent" eller "avvist"? Det er to forskjellige ting, men enkelte har en tendens til å tro at det er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk meg litt av en overraskelse en gang da jeg dro kortet på butikken, fikk ikke godkjent, og visste jeg hadde over 30 000 på kortet. Men det var "ikke godkjent" som dukka opp, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke godkjent" eller "avvist"? Det er to forskjellige ting, men enkelte har en tendens til å tro at det er det samme.

"Ikke godkjent".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottiplott

Jeg opplevde senest i går da vi skulle fylle bensin at det sto "ikke godkjent" da jeg skulle betale. De i kassa spurte om jeg hadde et annet kort, men da jeg ba dem prøve igjen gikk det jo helt bra. Det var bare meg som tastet feil kode..

Jeg har jobbet med bilutleie tidligere, og da må man ofte reservere depositum i kundens kort. Ofte er det ikke dekning for den summen jeg skal ta, men da sier jeg ingenting til kunde om grunnen det ikke ble godkjent - bare at det "dessverre ikke gikk gjennom", med tanke på at det står andre kunder i kø bak. Mange har sett på meg med lettelse i blikket når jeg ikke utbasunerer at de ikke har dekning ;)

Men så det er sagt, så har jeg flere ganger måttet si at jeg må la varene stå igjen mens jeg overfører eller drar hjem etter et annet kort. Ikke noe flaut i det! Det er bedre enn å stå og bli flau for noe som er hekt naturlig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Om transaksjonen blir avvist/ikke godkjent er det noe i veien med kontoen din, ikke terminalene på butikkene. Feil på terminalene har andre feilmeldinger.

Det har skjedd meg 2-3 ganger og jeg synes det er litt flaut, men jeg synes ikke det er så ille. Har flere kort i lommeboka, også AmEx om det skulle være nødvendig (noe det ikke er). :)

Jeg jobber på hotell og når kort blir avvist, så sier alltid folk: da er det noe galt med terminalen, det skal være penger der.

Nei! Jeg får jo forskjellige feilmeldinger, så jeg vet når det er noe galt med systemet og når det kortet (vi har ikke terminal, men et sted vi drar gjennom kortet også går det på visadelen), og hvis det er systemet vårt så går jo ikke andre kort gjennom heller. Skjønn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke godkjent" = ikke dekning på konto. Hvilken som helst annen grunn til at betalingen blir avvist kan skyldes trøbbel med terminal/linjer/BBS/gud veit hva, men ikke dette. "Ikke godkjent" betyr kort og greit ikke penger på konto.

Den der er jeg villig til å vedde min tidligere lønn på butikken at ikke stemmer. I hvertfall ikke hos oss - det var flere ganger kunder fikk ikke godkjent selv om man hadde penger på kortet, jeg hadde flere tilfeller hvor folk ringte banken og fikk bekreftet at JA de hadde nok penger på kortet og kontoen. Selv om vår avdelingssjef prøvde seg med sitt bankkort som hun hadde penger på, fikk fremdeles opp Ikke godkjent. Om det uvanlig med andre terminaler, kan være - men vår var altså veldig glad i Ikke Godkjent beskjeden. Du kan tro jeg fikk mye kjeft...

Endret av Anuket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på "ikke godkjent" og "avvist". "Avvist" kan komme av terminalfeil/linjefeil/trøbbel hos BBS, imens "ikke godkjent" kort og greit betyr at det ikke er dekning på konto.

Enhver kasseansatt burde vite dette, men man kan ikke forvente at kunder vet det. Men som kunde burde det gå opp et lys når man har fått "ikke godkjent" en gang, og det dukker opp det samme andre gangen også. Da nytter det ikke å kjefte på de i kassa for at terminalen ikke funker, og det har ikke noen hensikt å prøve en gang til.

Dette stemmer.

AVVIST = feil av en eller annen grunn

IKKE GODKJENT = manglende dekning

Irriterer meg grensesløst at butikkpersonale insisterer på at det ikke er noen vits i å prøve igjen når man en sjelden gang får melding om avvist og begynner så smått å rydde vekk varene. Og hvem blir brydd når det går i orden på 2 eller 3 forsøk?

Trodde de som jobbet i kasse hadde skjønt forskjellen som holder på med dette hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier å si det som det er hvis kortet mitt har gått seg "varmt" eller er tomt

jeg er ikke sikker på om kortet mitt virker mer i dag..

eller jeg er ikke sikker på om lønnen er kommet inn på konto.. er så forbanna blakk for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den der er jeg villig til å vedde min tidligere lønn på butikken at ikke stemmer. I hvertfall ikke hos oss - det var flere ganger kunder fikk ikke godkjent selv om man hadde penger på kortet, jeg hadde flere tilfeller hvor folk ringte banken og fikk bekreftet at JA de hadde nok penger på kortet og kontoen. Selv om vår avdelingssjef prøvde seg med sitt bankkort som hun hadde penger på, fikk fremdeles opp Ikke godkjent. Om det uvanlig med andre terminaler, kan være - men vår var altså veldig glad i Ikke Godkjent beskjeden. Du kan tro jeg fikk mye kjeft...

Jeg er villig til å vedde sammen med deg, og det var ikke snakk om samme terminal, for jeg jobbet ikke på butikk slik du gjorde. Innimellom (periodevis ganske ofte, faktisk) kom beskjeden "ikke godkjent" opp, selv om folk beviselig hadde mer enn nok penger på konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er villig til å vedde sammen med deg, og det var ikke snakk om samme terminal, for jeg jobbet ikke på butikk slik du gjorde. Innimellom (periodevis ganske ofte, faktisk) kom beskjeden "ikke godkjent" opp, selv om folk beviselig hadde mer enn nok penger på konto.

Samme her. Har flere ganger fått opp "Ikke godkjent" på første forsøk, men når kunden fikk prøve igjen så ble det godkjent. Så dere som sier "Ikke godkjent" KUN kommer på manglende dekning tar FEIL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senest igår hadde jeg en kunde som fikk "ikke godkjent". Alle beskjeder som kunden får i terminalen, ser jeg på skjermen. Jeg sa at hun kunne gå å sjekke i minibanken, og hun kom tilbake med cash. Så det hender at "ikke godkjent" kommer selv om det er penger på konto, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kassadamer er ikke akkurat millionærer selv, så tror de neppe de tenker så mye over det. :gjeiper:

Det vet du faktisk ingenting om :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...