Gå til innhold

Hva skal man se i høyre speilet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp fått ny bil, en varebil med store speil, samt dødvinkel speil. Det øverste kan stilles, men jeg synes det er litt vanskelig å få det til å stille slik at jeg vet hvor jeg er på veien hele tiden. Kan noen hjelpe meg med å fortelle HVA jeg skal se i speilet, egentlig, så det blir lettere å stille? Har nok glemt en ting eller to siden lappen ble bestått, og min gamle konebil stilte jeg speilene på for mange år siden, og hadde de bare sånn behagelig, egentlig.. Nå er den vrak, og jeg sliter med den nye :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier alltid å stille inn speil slik at jeg ser siden på bilen i en liten del av speilet. Altså sånn at jeg akkurat ser bakenden av bilen. Syns dette fungerer bra for meg hvertfall(jobbet som pizzabud en periode så har stilt inn mye speil) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller mitt høyrespeil litt nedover, så jeg ser nedre hjørne bak på bilen, så jeg kan følge med på linjer, og ha hjelp til parkering. Likevel ikke så lavt ned at jeg ikke kan se noe bak meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun siden? Ser du nedover mot dekket, eller er speilet rett langs med siden? Jeg er litt usikker, så vil gjerne se oppmerkinga på veien på en måte, men da blir det jo helt feil :fnise:

Så jeg skal stille inn sånn at jeg ser bakover mot bakenden på bilen.. Det må jeg ut og sjekke etterpå, tusen takk :)

Hjelper ikke at mannen min ser annerledes i speilene, så hver gang jeg har funnet den perfekte vinkel, ødelegger han det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speilene bør være stilt slik at du ser litt siden av din egen bil, og resten veien og bak.

(vet ikke om det var godt nok forklart) men du skal kunne se både veikan (stripen) når du kjører, men og litt av det som skjer bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte at man skulle akkurat se dørhåndtaket bak (om man KAN se det altså). Ellers blir det jo å stille inn at man akkurat ser sin egen bil innerst i speilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Speilene bør være stilt slik at du ser litt siden av din egen bil, og resten veien og bak.

(vet ikke om det var godt nok forklart) men du skal kunne se både veikan (stripen) når du kjører, men og litt av det som skjer bak.

Akkurat, det var det jeg også trudde. TAKK for svar alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte at man skulle akkurat se dørhåndtaket bak (om man KAN se det altså). Ellers blir det jo å stille inn at man akkurat ser sin egen bil innerst i speilet.

Ja, det var enklere på konebilen, den hadde dører og handtak bak der. På denne bilen er det bare en blank vegg, så jeg blir litt forvirret. Kanskje jeg skal måle opp litt avstand og sette et klistremerke der handtaket skulle vært om den hadde flere dører :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller mitt høyrespeil litt nedover, så jeg ser nedre hjørne bak på bilen, så jeg kan følge med på linjer, og ha hjelp til parkering. Likevel ikke så lavt ned at jeg ikke kan se noe bak meg :)

Omtrent sånn jeg stiller inn mitt også. Vil se hjørnet på bilen (ved rygging) og samtidig se veien/veimerking et stykke bak bilen når jeg kjører langs landeveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på steder der det er smale veier så jeg er avhengig av å se hjørne på bil, veimerking, og alt så jeg vet hvor jeg er på veien når jeg må helt på hvitstripa eller rygge pga møtende bil. Takk for svar, nå tror jeg det blir lettere og greiere å stille speilet så jeg føler meg bedre frem på veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...