Gå til innhold

Travle gode dager


lilljan

Anbefalte innlegg

Sjelden har helg smakt så godt som nå. Kylling Bali gryte til kvelds og stearinlys på bordet og storfornøyde gutter som spiser middag på natten (!) nå er de nettopp lagt og jeg har skjenket meg en cider. Jeg tror det blir tidlig kveld. Jeg har nemlig på forskudd fått fire bøker i bursdagsgave. Og den ene boken har jeg så lyst til å lese selv om jeg vet at den kommer til å gjøre vondt og engasjere meg langt inne i hjerteroten. Det er boken om christoffer som ble mishandlet av sin stefar.

Jeg har begynt å grue meg til turen i oktober, savnet etter barna kommer til å være så vondt. Minstemann er jo en litt bestemt kar og mener absolutt at mamma er best og plutselig er hun borte i flere dager. Og det er min mamma som skal være barnevakt og ehh kremt - hun er ikke så barnevennlig. Ikke at hun er slem eller slikt men hun forstår ikke alltid hva barna vil og trenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok det kommer til å gå veldig bra å være med mormor noen dager. Er jo bare for en veldig kort stund, og hun har jo klart å oppdra minst ett fantastisk barn fra før! :klem: Og så tror jeg det er sunt for både deg og barna å oppleve noe nytt noen dager - og tenk så koselig det blir å komme hjem igjen! :rodmer:

Har også lyst til å lese den boken, men vet rett og slett ikke om jeg orker. :sjenert: Kanskje du kan teste den ut for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:vinke:

Finn frem Kleenexboksen når du skal lese den boken. Jeg leste den i jula som var, og den er sterk - veldig sterk. Har fulgt med på saken i media også, og er så opprørt over hvordan sånn kan skje! Nå er for øvrig stefaren til Christoffer (som sitter fengslet for drapet) mistenkt for å ha mishandlet sitt eget barn mens det var på besøk hos han i fengselet. Utrolig!

Den turen uten barn kommer til å gå helt fint. Og for en som ser det utenfra, tror jeg dere kan ha litt godt av det alle sammen. Men jeg vet at mammahjertet ditt ikke føler det på samme måte ;)

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajeg håper virkelig turen kommer til å gå bra. Men det er noe som kommer til å bli vanskelig for meg... Jeg hører alle sier at det er på tide, det er sunt, det er bra for forholdet osv. Men hva med barna?

Jeg ble en del overlatt til andre som barn allerede som baby og videre opp gjennom barndommen. Etterhvert helgependlet jeg mellom mamma og pappa og der møtte jeg nye folk. Enda har jeg litt panikk fra å reise bort fra tryggheten min nå som er handy og ungene. Vet ikke om det er dette som gjør at jeg tenker så mye på hvordan barna skal oppleve at vi har reist bort eller om jeg bare er en enhetlig person....

Æsj det var en trist start på dagbokinnlegget mitt. :tristbla:

Jeg har jo fri i dag, barna i barnehage og drikker VARM kaffe, kjøttdeig og spaghetti til middag og turn med barna i ettermiddag og foreldremøte i barnehagen i kveld - det er jo en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Turen kommer til å gå kjempebra!

Og det er jo ikke snakk om hver helg eller veldig ofte, de trygge rutinene forblir der. Var selv endel på overnatting hos besteforeldre etc fra jeg var helt liten, og har bare gode minner.

Kos deg, nyt fridagen, lilljan! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Det er jo bare snakk om èn tur, ikke hver eneste helg, så det kommer nok til å gå helt fint. Og selv om jeg forstår hvorfor du føler det slik du gjør, mener jeg likevel det er sunt for både barn og foreldre med littegranne tid fra hverandre. Tenk hvor stas det blir å se dem igjen når du kommer hjem!

Jeg tenker at en må finne balansen i alt. En venninne av meg var ikke borte fra barna sine før de ble 12 år og skulle på leirskole. Tro meg, det var ikke lett for noen av dem.

Godt å se at du har en fin fridag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Vi har hatt noen fantastiske feriedager sammen. Jeg gråt en del før jeg skulle reise fra barna, men det gjor jeg ikke når ferien var i gang. Åhh det var deilig å være kjærester, drikke seg full og alle ting man til vanligvis ikke gjør :sjenert: Men duuu så sliten jeg var når jeg kom hjem.

Så da passer det meg perfekt at jeg i dag sitter på kurs - på bakerste rad og har klart å snike til meg passordet til det trådløse nettet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mengder av gratis kaffe (på jobben må vi betale 2 kr. koppen) lefser og snart baguettlunsj og deretter frukt. Men jeg er vel i overkant inneffektiv. Æsj nå fikk jeg dårlig samvittighet.

Vi reiste med et annet par - åhh Herregud som vi har ledd. Tror jeg lå fra vi tok TAXI hjemmefra til vi kom tilbake. Mange små morsomme episoder. De vi reiste med kjenner vi ikke så godt, har kjent de noen måneder og de er veldig trivelig. Men det kunne slått begge veier når vi kom på tur, men det gikk så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal nyte gratis kaffe, lefser, lunsj og frukt jeg, og legge den dårlige samvittigheten igjen hjemme (eller et annet lurt sted). Er lov å være litt ineffektiv av og til (sier hun som ikke har gjort allverdens i dag... :sjenert: og som nå bare ser på klokka for å få i seg litt lunsj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...