Gå til innhold

Å spise kjøtt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men det har ikke noe å si for debatten her , jeg bare spurte hva hun mente og fikk dette svaret .

Ah, det så jeg ikke. EæHvis det faktisk er sånn at man unngår hjelp når alternativet er å dø, er jeg enig med deg at det er sært. Nå skal slutte å spore av :P

Smartphone, igjen? :D

Ja :'(

Gleder meg til nettet kommer tilbake hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antibiotika er en av tidenes beste oppfinnelser. Det samme med morfin. Om man er syk!

Den overdrevne bruken av antibiotika er hårreisende, og synes det er ille å få i seg små doser, selv om det bare er sporstoffer. Norge er heldigvis ikke blant de verste landene.

Skal du ha i deg antibiotika, skal det egentlig være en "hestekur" for å si det på den måten. Antibiotikakurer skal alltid fullføres. Å utsettes for antibiotika utenom dette, er jeg også skeptisk til.

Mia (også veggis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg 2shy, men svarer likevel. Jeg vil tippe at 2shy unngår antibiotika hvis det ikke strengt tatt er helt nødvendig. Vi har vel alle hørt om at det generelt brukes for mye antibiotika (selv om norske leger er mer restriktive enn leger i en del andre land), og hva det kan føre til. Er det alvorlig tipper jeg også 2shy takker ja til behandling med antibiotika :)

Nettopp. Det blir noe helt annet å ha livsnødvendig behandling og det å behandle f,eks tannkjøtt betennelse eller urinveisinfeksjoner.

Godt at det var noen her som forstod hva jeg mente uten å å trekke konklusjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katten.

Tja, ifølge samfunnsfagboken fra ungdomsskolen, hadde vi - på den tiden (en del år siden) - muligheten til å brødfø 11 milliarder mennesker, bare at maten ble latterlig feilfordelt.

Problemet med at det er mye sult i verden, er ikke at det ikke produseres nok mat, men at den ikke kommer til de rette menneskene.

Dyremishandling finner nok sted uansett, det vil dog bli mindre innenfor kjøttindustrien.

Hvorfor bruker man mindre fossilt brensel?

Regnskogen blir ikke reddet av å fjerne behovet for beiteområder, den blir hogget ned av ufattelig mange andre årsaker.

Skulle likt å se forskningen som beviser at man stopper den globale oppvarmingen gjennom å fjerne kjøttindustrien. Tar man også med det faktum at kuer produserer latterlig mye gasser.

For all del, vi sparer rent vann og slipper å drepe dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg går over til vegansk kosthold, så lever jeg 15 år lengre? Jeg vil gjerne se undersøkelsene som har funnet ut av nettopp disse tingene. Lukter dårlig empiri lang vei.

Jeg lurer litt på hvordan man måler det... Kloner de folk, og før opp en på vegansk mat, og den andre på annen sunn kost da? :gjeiper:

De forsøkene som er gjort, er skikkelig dårlige... De sammenligner veganere med helt gjennomsnittlig, normale mennesker... Det er bare det at veganere bryr seg om hva de putter i kjeften, å det gjør ikke gjennomsnittsmennesket.

Skal man gjøre sånne forsøk som det der, må de sammenligne veganeren med kjøttetere som spiser og lever sunt, siden det som oftest er det veganere gjør, og det er ikke mye som tilsier at et vegansk kosthold er sunnere enn andre typer sunne kosthold.

Uten at jeg har forska på saken, vil det være veldig logisk at et godt sammensatt kosthold, hvor man får mat fra alle mulige, sunne kilder, er bedre enn et godt sammensatt kosthold, hvor du bare får næring fra planteriket, rett og slett fordi du har mye mer variasjon i det du får i deg, og ikke trenger noen som helst form for tilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...