Gå til innhold

Å spise kjøtt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært vegetarianer i snart 15 år. Jeg spiser viltkjøtt om jeg blir servert det, men holder meg ellers til vegansk kost med sjeldne innslag av økologiske egg/melkeprodukter.

Når det i en måltidssituasjon med nye bekjente kommer frem at jeg ikke spiser kjøtt, fordi jeg bestiller vegetarmat, er det overraskende mange som begynner å enten unnskylde seg selv for at de spiser kjøtt eller starte en diskusjon om hvorfor de, og helst også jeg, spise kjøtt. At kjøtt er en kilde til proteiner, b12 og jern er her en gjenganger. Bibelargumentet om at Gud satte oss til å forvalte dyrene og at vi derfor må spise dem er også mye brukt. Deretter går mange, med enten en unnskyldende eller en forkynnende mine over i å utbrodere hvilke deler av hvilke dyr de liker å spise og hva slags tilbehør de liker til de forskjellige delene av de forskjellige dyrene som er tilberedt på forskjellig vis. Jeg synes det er sykt uinteressant å måtte høre på, i tillegg til at det er en anelse makabert, så vær så snill og slutt!

Skaff dere enten ren samvittighet over å spise kjøtt eller slutt å spis kjøtt. Alternativt: hold kjeft om den dårlige samvittigheten din og spis kjøttet ditt uten å diskutere det. Jeg har hatt nevnte "vegetar kontra kjøtt"-diskusjon mange hundre ganger tidligere i løpet av 15 år, og jeg blir alltid glad for å få slippe å gå gjennom den diskusjonen igjen :murvegg:

Vil du måle krefter med meg så utfordre meg til en sportslig duell, istedet for å fortelle meg at jeg kommer til å bli syk og svak av å ikke spise kjøtt. I de aller fleste tilfeller (alle til nå) er mine kunnskaper om kosthold langt større og mer solide enn den diskusjonslystne kjøtteterens, så det er ekstra irriterende å bli belært.

La meg bare spise gresset mitt i fred, ok? :spise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _Hufsa_

Å bli mett er bare ett av mange gode argumenter for å spise kjøtt. Lite smaker bedre en kanin. Ikke har jeg spsit noe som kommer opp mot kanin i smak :spise: Men for all del, de finne mas uten kjøt som smaker godt. Men det er bare kjøtt som smaker og er kjøtt.

Å spise kjøtt for å bli mett kan vel ikke sises å være et godt argument lenger, da det nettopp ble plukket fra hverandre?

At bare kjøtt smaker kjøtt er faktisk direkte feil. Jeg har selv vært kjøttspiser mesteparten av mitt liv, men la om til et vegetarisk kosthold for vel rundt 4 år siden. Iløpet av denne perioden har jeg lært meg å tilberede mye god mat, og inkludert er f.eks tofubacon som smaker akkurat som bacon av gris (samboeren min som er kjøttspiser fikk en skikkelig WOW opplevelse første gang han smakte det) og quorn-biter (en type kjøtterstatning) som smaker som kylling.

Alt koker egentlig ned til hva slags krydder og marinering du bruker. MAn kan få ikke-kjøtt til å smake det utroligste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Å spise kjøtt for å bli mett kan vel ikke sises å være et godt argument lenger, da det nettopp ble plukket fra hverandre?

At bare kjøtt smaker kjøtt er faktisk direkte feil. Jeg har selv vært kjøttspiser mesteparten av mitt liv, men la om til et vegetarisk kosthold for vel rundt 4 år siden. Iløpet av denne perioden har jeg lært meg å tilberede mye god mat, og inkludert er f.eks tofubacon som smaker akkurat som bacon av gris (samboeren min som er kjøttspiser fikk en skikkelig WOW opplevelse første gang han smakte det) og quorn-biter (en type kjøtterstatning) som smaker som kylling.

Alt koker egentlig ned til hva slags krydder og marinering du bruker. MAn kan få ikke-kjøtt til å smake det utroligste!

Ser frem til rekesalat uten reker! Kremkaker uten krem, og ikke minst appelsinmarmelade uten appelsin...

Jeg liker smaken av kanin, jeg liker smaken av reinsdyr, jeg liker smaken av hjort, jeg liker smaken av rype, jeg liker smaken av lam. Forskjellgie tyoper kjøtt med helt forskjellige smaker og konsistens. Du kan servere meg hva som helt, og det smaker sikkert godt, men kjøtt, det er det ikke! Ikke smaker det som kjøtt heller...

Det handler ikek bare om krydder ser du. Det er mange grunner til at de forskjellige kjøtt-typene smaker som de gjør, og ikke alt her i verden kan fakes.

Å spise kjøtt for å bli mett er fremdeles ett supert argument. Jeg blir mett av kjøtt og jeg liker det. Ingen vegetar har enda servert meg mat som vil få meg til å slutte å hungre etter kjøtt med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt har man spist siden dag 1, hvorfor stoppe nå???? Irriterer meg at folk påstår at det er dårlig for alt mulig, når kjøtt har vært mat i tusener av år.

Kanskje jeg skal begynne å hate på vegetarianske vaner også? Planter lever de også... Er ikke fint å drepe planter!!!!

Jeg hadde ikke klart å leve uten kjøtt tror jeg, så ja... Det tror jeg det er flere om.

Og nesten ingen har kunnskaper om jakt selv, derfor må det industriproduseres. Synes det hadde vært verre jeg i allefall om folk kunne dra i skogen og skyte dyr fordi de skulle ha middag, istedet for å dra på butikken, for alle har ikke tid til å jakte heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt har man spist siden dag 1, hvorfor stoppe nå???? Irriterer meg at folk påstår at det er dårlig for alt mulig, når kjøtt har vært mat i tusener av år.

Kanskje jeg skal begynne å hate på vegetarianske vaner også? Planter lever de også... Er ikke fint å drepe planter!!!!

Jeg hadde ikke klart å leve uten kjøtt tror jeg, så ja... Det tror jeg det er flere om.

Og nesten ingen har kunnskaper om jakt selv, derfor må det industriproduseres. Synes det hadde vært verre jeg i allefall om folk kunne dra i skogen og skyte dyr fordi de skulle ha middag, istedet for å dra på butikken, for alle har ikke tid til å jakte heller.

Aa sammenligne dyrking av gronnsaker kontra aa avle opp dyr for slakt blir bare dumt. Jeg var foroevrig av samme oppfatning av at det ikke gikk an aa leve uten kjott, fisk, egg, melk for inntil noen aar siden da jeg la om. Det gaar veldig fint, det er billigere, mer helsebringende, ingen dyr er skadelidende, og miljoet drar nytte av det. Det er jo bare vinn, vinn, vinn, og ...vinn?

For all del, folk maa faa spise den maten de onsker, men aa begynne aa kalle vegetrianere for mordere fordi vi dreper planter, eller "spiser maten til dyrene", da glir det helt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

Ser frem til rekesalat uten reker! Kremkaker uten krem, og ikke minst appelsinmarmelade uten appelsin...

Vel, jeg ser ofte frem til å spise bacon uten gris og "kyllingbiter" uten kylling.

Å spise kjøtt for å bli mett er fremdeles ett supert argument. Jeg blir mett av kjøtt og jeg liker det. Ingen vegetar har enda servert meg mat som vil få meg til å slutte å hungre etter kjøtt med jevne mellomrom.

Det er fremdeles et argument ja, men er det et supert argument når man kan bli like mett av vegetarmat? At du tidligere ikke har smakt vegetarmat som har gjort deg mett betyr ikke at dette gjelder for all vegetarmat. Du har da med all sannsynlighet enten A) ikke spist nok, eller B) fått servert måltider som ikke er fullverdige med tanke på proteininnhold. Og et fullverdig proteininnhold trenger ikke å inneholde kjøtt. Belgfrukter er f.eks en like fullverdig proteinkilde.

Utsagnet ditt indikerer bare at du generaliserer til all vegetarmat på grunnlag av dine erfaringer, og ikke noe mer.

Kjøtt har man spist siden dag 1, hvorfor stoppe nå???? Irriterer meg at folk påstår at det er dårlig for alt mulig, når kjøtt har vært mat i tusener av år.

Kanskje jeg skal begynne å hate på vegetarianske vaner også? Planter lever de også... Er ikke fint å drepe planter!!!!

Jeg hadde ikke klart å leve uten kjøtt tror jeg, så ja... Det tror jeg det er flere om.

heller.

Hvorfor stoppe nå? Vel, det er mange ting i historien vi har forandret på. Svarte mennesker har blitt holdt som slaver i alle år, men vi har stoppet med dette nå. Mener du at dette var et feilsteg for oss?

Kvinner hadde tidligere ikke stemmerett her i landet. Hvorfor i alle dager skulle vi forandre på det? Det hadde jo alltid vært sånn...

Hvorfor slutte å spise kjøtt nå? Vel, det finnes flere grunner.

Én ting er at vi sakte men sikkert gjør oss selv sykere ved å stappe kroppen full av alt kjøttet. Kjøttkonsumering fører bl. annet til hjerte -og karsykdommer.

En annen ting er at den massive kjøttproduksjonen går utover miljøet. Det er kjøttproduksjonen som er den største synderen når det gjelder forurensing og global oppvarming.

Hadde vi brukt alle de ressursene vi bruker på å fø opp produksjonsdyr på å heller satse på ren plantekost kunne vi fått bukt med sulten og fattigdommen som preger store deler av verden. Dette var grunnleggende naturfagspensum da jeg gikk på vgs.

Dyr lider under denne kjøttindustrien. For å holde tritt med etterspørselen er man nødt til å effektivisere kjøttproduksjonen. Dette medfører automatisk dårligere levekår for dyrene. Jeg snakker da om at dyr holdes på en slik måte at de ikke får dekt behovene sine. Noen står i så trange bur/båser at de knapt klarer å røre på seg, dyrebarn blir tatt fra mødrene rett etter fødsel, kyllinger avles frem til å på rekkordtid (4 uker) bli fire ganger så stor som en normal kylling skulle ha blitt med alt dette fører med av skjelettproblemer og annet, det utøves vold mot dyr fordi ting skal foregå effektivt. Og slik kan jeg fortsette.

Du spør hvorfor ikke slutte å spise planter. Vel, det er bevist at dyr kan føle smerte og lide, men det er såvidt jeg vet ikke bevist dette for planter.

Hvorfor tror du det er at du ikke hadde klart å leve uten kjøtt? Jeg har selv levd i over 4 år uten kjøtt. Tenk, jeg er faktisk ikke død! Og nei, jeg har ingen mangle. Ja, jeg har vært hos legen og tatt blodprøver flere ganger. Det er mulig jeg og alle andre vegetarianere er en slags spesiell "rase" som kan leve uten kjøtt, mens andre ville dødd. Men jeg tror kanskje heller at jeg og du består av det samme og at dermed kan du også klare å overleve uten kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøtt har man spist siden dag 1, hvorfor stoppe nå???? Irriterer meg at folk påstår at det er dårlig for alt mulig, når kjøtt har vært mat i tusener av år.

Kanskje jeg skal begynne å hate på vegetarianske vaner også? Planter lever de også... Er ikke fint å drepe planter!!!!

Jeg hadde ikke klart å leve uten kjøtt tror jeg, så ja... Det tror jeg det er flere om.

Og nesten ingen har kunnskaper om jakt selv, derfor må det industriproduseres. Synes det hadde vært verre jeg i allefall om folk kunne dra i skogen og skyte dyr fordi de skulle ha middag, istedet for å dra på butikken, for alle har ikke tid til å jakte heller.

Dette er klassiske eksempler på utsagn som kun baseres på uvitenhet. Les litt, få litt perpektiv på hvordan verden og samfunnet vårt fungerer i dag - og hvordan vårt kjøttforbruk påvirker både mennesker, dyr og miljø.

Glemte du å følge med i naturfagtimene på skolen? Les litt om planters biologi på wikipedia du.

Jeg har mer respekt for de som er klar over hvor skadelig vårt overforbruk av kjøtt er, men som spiser det likevel fordi det er godt, enn de som famler i mørket etter "argumenter". For det eneste argumentet for å spise kjøtt er jo fordi det smaker godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å trene hver jævla dag, hockey OG styrke og å dra på jobb og trene 2-3 ganger i uka. Noen mennesker MÅ ha kjøtt for å få i seg nok proteiner... Jeg spiser dagen lang, og om jeg skulle levd på brokkoli og gulrøtter, nei da hadde jeg svimt av under trening og brutt ned mer enn jeg hadde klart å bygge opp. Kvinnerettigheter og slaver har ikke noe å si i denne saken. Jeg spiser kjøtt fordi det er godt, fordi jeg trenger det (ikke påstå at jeg ikke trenger det, for dere kjenner ikke kroppen min), fordi jeg trenger masse proteiner, fordi jeg trenger masse energi, fordi det alltid har blitt spist kjøtt, og det kommer alltid til å spises kjøtt. Det er nå min mening. Jeg kommer ikke til å legge om for noen grunn, med mindre det sto mellom liv og død.

At dyr lider, det kan forandres, for det synes ikke jeg noe om heller.

Global oppvarming i mine øyne som mange andre; det er en SYKLUS! Det er ikke BARE fordi vi kjører bil så mye og alt det der, men en syklus... "global oppvarming" har vært mange ganger i jordas levetid. Samme med istider...

Endret av gutt92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er klassiske eksempler på utsagn som kun baseres på uvitenhet. Les litt, få litt perpektiv på hvordan verden og samfunnet vårt fungerer i dag - og hvordan vårt kjøttforbruk påvirker både mennesker, dyr og miljø.

Glemte du å følge med i naturfagtimene på skolen? Les litt om planters biologi på wikipedia du.

Jeg har mer respekt for de som er klar over hvor skadelig vårt overforbruk av kjøtt er, men som spiser det likevel fordi det er godt, enn de som famler i mørket etter "argumenter". For det eneste argumentet for å spise kjøtt er jo fordi det smaker godt.

Er det så jævla vanskelig å skjønne at jeg satte ting på spissen? Er ikke sånn at jeg MENER det jeg sier her...

Jo, jeg hadde god karakter i naturfag, og noe av det jeg har blitt "lært" vet jeg allerede at er vranglære, så man skal ta alt med en klype salt. HVA jeg har blitt vranglært det tar jeg ikke opp fordi folk kommer til å diskutere det også, men en av tingene er om kosthold og trening.

EDIT: Les innlegget mitt litt lenger opp... Jeg har mange argumenter for HVORFOR å spise kjøtt.. ALLE har ikke samme livsstil, folk som påstår at folk mener at de spiser det bare fordi det er godt er i min verden surrete i hodet, for det finnes mange gode grunner. Bare fordi DIN livsstil ikke er som alle andres så trenger ikke alle andre å være "dumme" eller noe. Hva tror du hadde skjedd med toppidrett om alle skulle levd på GRØNT ? KUN grønt? Jeg er rimelig sikker på at det hadde gått veldig mye mer dårlig med folk som er i stor aktivitet. Kjenner ikke til noen toppidrettsutøvere eller body buildere som lever kun på grønt. Få opp øynene!

Endret av gutt92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er klassiske eksempler på utsagn som kun baseres på uvitenhet. Les litt, få litt perpektiv på hvordan verden og samfunnet vårt fungerer i dag - og hvordan vårt kjøttforbruk påvirker både mennesker, dyr og miljø.

Glemte du å følge med i naturfagtimene på skolen? Les litt om planters biologi på wikipedia du.

Jeg har mer respekt for de som er klar over hvor skadelig vårt overforbruk av kjøtt er, men som spiser det likevel fordi det er godt, enn de som famler i mørket etter "argumenter". For det eneste argumentet for å spise kjøtt er jo fordi det smaker godt.

global-warming-hoax.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Vel, jeg ser ofte frem til å spise bacon uten gris og "kyllingbiter" uten kylling.

Det er fremdeles et argument ja, men er det et supert argument når man kan bli like mett av vegetarmat? At du tidligere ikke har smakt vegetarmat som har gjort deg mett betyr ikke at dette gjelder for all vegetarmat. Du har da med all sannsynlighet enten A) ikke spist nok, eller B) fått servert måltider som ikke er fullverdige med tanke på proteininnhold. Og et fullverdig proteininnhold trenger ikke å inneholde kjøtt. Belgfrukter er f.eks en like fullverdig proteinkilde.

Utsagnet ditt indikerer bare at du generaliserer til all vegetarmat på grunnlag av dine erfaringer, og ikke noe mer.

BAcon uten gris er ikke mulig, sånn til opplysning.

Jeg spiser nok, alltid, uansett hva som serveres. Om måltidene har vært fullverdige i forhold til proteiner aner jeg ikke. Ikke bryr jeg meg SÅ mye om det heller. Det jeg virkelig bryr meg om er at det er kun kjøtt som er kjøtt. Kjøtt som smaker kjøtt, og virker som kjøtt.

Atter en gang... Jeg liker å spise kjøtt, og får jeg ikke kjøtt over en periode så kjenner jeg ett veldig sug etter å spise kjøtt. For meg er et kosthold uten kjøtt et fattig kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Dette er klassiske eksempler på utsagn som kun baseres på uvitenhet. Les litt, få litt perpektiv på hvordan verden og samfunnet vårt fungerer i dag - og hvordan vårt kjøttforbruk påvirker både mennesker, dyr og miljø.

Glemte du å følge med i naturfagtimene på skolen? Les litt om planters biologi på wikipedia du.

Jeg har mer respekt for de som er klar over hvor skadelig vårt overforbruk av kjøtt er, men som spiser det likevel fordi det er godt, enn de som famler i mørket etter "argumenter". For det eneste argumentet for å spise kjøtt er jo fordi det smaker godt.

At andre overforburker kjøtt er ikke mitt problem så lenge jeg forbruker kjøtt innenfor forsvarlige rammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At andre overforburker kjøtt er ikke mitt problem så lenge jeg forbruker kjøtt innenfor forsvarlige rammer.

Om du har planer om å leve i mange år til kan det lett bli ditt problem også, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

Om du har planer om å leve i mange år til kan det lett bli ditt problem også, dessverre.

Så mange år har jeg nok ikke igjen. Og de årene jeg har igjen kommer jeg til å nyte til fulle MED kjøtt på menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har planer om å leve i mange år til kan det lett bli ditt problem også, dessverre.

Haha. Det er noe av det mer latterlige jeg har hørt... "hvis du spiser kjøtt, dør du tidlig".

Har hatt folk i familien som har blitt over 90 år som har spist kjøtt.

Fulgte du med på skolen anonym? Det blir også lært bort at kjøtt er sunt, rik på sunne næringsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å trene hver jævla dag, hockey OG styrke og å dra på jobb og trene 2-3 ganger i uka. Noen mennesker MÅ ha kjøtt for å få i seg nok proteiner... Jeg spiser dagen lang, og om jeg skulle levd på brokkoli og gulrøtter, nei da hadde jeg svimt av under trening og brutt ned mer enn jeg hadde klart å bygge opp. Kvinnerettigheter og slaver har ikke noe å si i denne saken. Jeg spiser kjøtt fordi det er godt, fordi jeg trenger det (ikke påstå at jeg ikke trenger det, for dere kjenner ikke kroppen min), fordi jeg trenger masse proteiner, fordi jeg trenger masse energi, fordi det alltid har blitt spist kjøtt, og det kommer alltid til å spises kjøtt. Det er nå min mening. Jeg kommer ikke til å legge om for noen grunn, med mindre det sto mellom liv og død.

At dyr lider, det kan forandres, for det synes ikke jeg noe om heller.

Global oppvarming i mine øyne som mange andre; det er en SYKLUS! Det er ikke BARE fordi vi kjører bil så mye og alt det der, men en syklus... "global oppvarming" har vært mange ganger i jordas levetid. Samme med istider...

Dette vitner jo om at du ikke har satt deg godt nok inn hva det vil si aa vaere vegeterianer eller veganer. Det finnes mange mennesker som trener profesjonellt som lever paa rawfood, tenk deg det? http://www.youtube.com/results?search_query=raw+food+bodybuilding&aq=0sx&oq=rawfood+body

Alle kropper trenger proteiner, det er helt korrekt. Men ingen kropper MAA ha kjott, for du faar de samme proteinene i deg via annen mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest _Hufsa_

Det er forskjell på å trene hver jævla dag, hockey OG styrke og å dra på jobb og trene 2-3 ganger i uka. Noen mennesker MÅ ha kjøtt for å få i seg nok proteiner... Jeg spiser dagen lang, og om jeg skulle levd på brokkoli og gulrøtter, nei da hadde jeg svimt av under trening og brutt ned mer enn jeg hadde klart å bygge opp. Kvinnerettigheter og slaver har ikke noe å si i denne saken. Jeg spiser kjøtt fordi det er godt, fordi jeg trenger det (ikke påstå at jeg ikke trenger det, for dere kjenner ikke kroppen min), fordi jeg trenger masse proteiner, fordi jeg trenger masse energi, fordi det alltid har blitt spist kjøtt, og det kommer alltid til å spises kjøtt. Det er nå min mening. Jeg kommer ikke til å legge om for noen grunn, med mindre det sto mellom liv og død.

Her har du eksempler på 10 berømte atleter som er vegetarianere:

Bill Pearl - bodybuilder

Joe Namath - en legendarisk quarterback

Martina Navratilova - tennisspiller

Tony La Russa - baseballspiller

Robert Parish - En av de største bsketballspillerene

Prince Fieldor - Baseball spiller

Dave Scott - har rekorden i å vinne flest "iron man world championship" (går ut på svømming, sykling og et maraton løp)

Billie Jean King - tennisspiller

Tony Gonzales - amerikansk fotball

Carl Lewis - "trackstar"

Disse menneskene er alle toppidrettsutøvere og samtidig vegetarianere. Hvordan kan det henge sammen tror du?

Kvinnerettigheter og slaver har alt å si i denne saken, for når det koker ned til det mest elementære handler de alle om undertrykte grupper uten rettigheter.

Er det så jævla vanskelig å skjønne at jeg satte ting på spissen? Er ikke sånn at jeg MENER det jeg sier her...

Er det ikke sånn at du mener det du seir her? Hvorfor sitter du og sier det da? Er det slik at du mener det motsatte av det du sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Det er noe av det mer latterlige jeg har hørt... "hvis du spiser kjøtt, dør du tidlig".

Har hatt folk i familien som har blitt over 90 år som har spist kjøtt.

Fulgte du med på skolen anonym? Det blir også lært bort at kjøtt er sunt, rik på sunne næringsstoffer.

Det kommer mer og mer i fokus at kjott er daarlig nytt for helsa, og er saerlig satt i sammeheng med kreft i tarm/mage. Ikke alle som royker faar lungekreft heller.

Det er sant at kjottet inneholder sunne naeringsstoffer, men kjottet i seg selv er saa tungt fordoyelig at det kan skape store ubalanser i tarmen, og det er der sykdom oppstaar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

BAcon uten gris er ikke mulig, sånn til opplysning.

Hvis du hadde lest ordentlig hva jeg skrev tidligere så hadde du forstått at det var tofubacon jeg mente i denne sammenhengen. Tofu som er tilberedt på en slik måte at det smaker helt likt grisebacon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du eksempler på 10 berømte atleter som er vegetarianere:

Bill Pearl - bodybuilder

Joe Namath - en legendarisk quarterback

Martina Navratilova - tennisspiller

Tony La Russa - baseballspiller

Robert Parish - En av de største bsketballspillerene

Prince Fieldor - Baseball spiller

Dave Scott - har rekorden i å vinne flest "iron man world championship" (går ut på svømming, sykling og et maraton løp)

Billie Jean King - tennisspiller

Tony Gonzales - amerikansk fotball

Carl Lewis - "trackstar"

Disse menneskene er alle toppidrettsutøvere og samtidig vegetarianere. Hvordan kan det henge sammen tror du?

Kvinnerettigheter og slaver har alt å si i denne saken, for når det koker ned til det mest elementære handler de alle om undertrykte grupper uten rettigheter.

Er det ikke sånn at du mener det du seir her? Hvorfor sitter du og sier det da? Er det slik at du mener det motsatte av det du sier?

Så har vi lista med de som spiser kjøtt da.... MILLIONER av mennesker. Alle elsker ikke grønnsaker.

Nei jeg mener ikke noe OMVENDT, men jeg mener at folk er litt voldsomme når de skriver om hvor dumt det er å spise kjøtt osv, så jeg satte det med grønnsaker på spissen. Ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...