Gå til innhold

Gullhjerte har et lite gullhjerte i magen

gullhjerte

Anbefalte innlegg

Da lister jeg meg veldig forsiktig inn hit, burde vel kommet inn med brask og bram - men jeg tør ikke! Ble gravid med spiral i april i år, men mistet i slutten av mai. Fire uker senere, på dagen (!) kom mensen, 28. juni, og da satt jammen meg spiren igjen. Jippi! Er livredd for at det skal gå galt denne gangen også, men jeg er ved godt mot - jeg har bestemt meg for å nyte graviditeten så lenge den varer, enten det er 8 uker eller 40. Det vet jeg ikke på forhånd, man må bare tenke det beste..

For snart et år siden gjennomgikk jeg en vektoperasjon, så jeg føler det blir et ekstra hensyn å ta gjennom graviditeten.. Jeg har gått ned 50 kg hittil, vekten har stått mer eller mindre stille de siste månedene, men ved begge graviditetene har jeg rast ned i vekt de første mnd. Jeg tror det kan være fordi jeg blir ekstra påpasselig med at maten jeg spiser er næringsrik, og jeg holder meg unna sukker og mye fett - jeg dumper rett og slett mye enklere når jeg er gravid tydeligvis. (Dumping er noe som kan skje vektopererte når de spiser sukker)..

Så nå venter jeg på å komme ut i jobb, er nyansatt fra 1. august, men har ikke første arbeidsdag før neste tirsdag.. Tenker tiden går mye, mye fortere når jeg kommer meg ut i jobb :) Bruker nok litt for mye tid inne på google, og diverse gravidforum ;) Blir fint å skrive av seg noen tanker her inne også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt er du på vei?

- Siste menstruasjon startet tirsdag, 28. juni 2011

- Befruktning fant sted rundt tirsdag, 12. juli 2011 (+ 14 dager)

- Anslått termindato er tirsdag, 03. april 2012 (+ 280 dager)

Viktige datoer

- De viktigste organene er ferdig utviklet: tirsdag, 13. september 2011 (+ 77 dager)

- Risikoen for spontan abort avtar fra: tirsdag, 20. september 2011 (+ 84 dager)

- Fosterbevegelser bør være merkbare: tirsdag, 15. november 2011 (+ 140 dager)

- Fødselpermisjon starter: tirsdag, 13. mars 2012

Våre foreløpige datoer.. 6+0 i dag, så det er en lang vei å gå!

Er forresten litt forvirret, noen terminkalkulatorer sier at termin er 3 april, mens andre sier 5 april? Ikke at det spiller noen rolle enda, eksakt dato får vi vite når det nærmer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...