Gå til innhold

Wanita og mannen venter på nr. 2


Wanita

Anbefalte innlegg

Så kjedelig at jobben sa nei, har de egentlig lov til det?

Koselig med mye liv i magen og en liten som gleder seg til å bli storebror :)

Vi skal ha gradert permisjon, og arbeidsgiver kan si nei om det er til vesentlig ulempe for arbeidsplassen. Noe jeg mener det ikke er, de har bare ikke prøvd å få tak i vikar. De mener det kan bli vanskelig.

Vi fant nå en annen løsning vi håper de går med på. Eneste som skjer da er at far får mindre tid med barnet siste halvår før bhg start. Han får det han har krav på, men ikke mer. Jeg syns jo det var litt dumt, men O mente det var greit, så sparer vi litt penger på det og. Eneste er at nå må jeg i full jobb 1,5 uke før sommerferien. Og det er jo teit med tanke på vikar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper de ikke skal være så vrange med dere. Og nå viser du jo at du prøver å høre på deres side og finne en annen løsning. At den blir dårligere for dem med tanke på den halvannen uka må de jo da bare ta med seg synes jeg.

Noe annet er at dere er så utrolig heldige som klarer å få permisjon i halvannet år. Misunnelig? Nehh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....ja, vi er heldige.

Vi har heldigvis ikke regna på det økonomiske tapet, for da hadde vi vel ikke turt :P hihi.

Men nå må det jo bare gå ;)

Mamma skal jo hjelpe til et halvt år bare så vi kan få utsatt permisjonen litt, og det er fantastisk deilig. Mamma syns nemlig det er veldig fint at vi prøver å strekke oss så langt som mulig for å få til at barnet kan begynne senere enn når det er 1 år i bhg.

Jeg kommer til å ha 3 dager permisjon hjemme et helt år, og da lurer jeg litt på om jeg skal ta N ut av barnehagen ihvertfall en av de dagene. Da vil vi jo spare litt penger der, og vi vil kunne kose oss masse sammen før skolestart.

Men det må jeg nesten se litt nærmere på, vi trenger heldigvis ikke bestemme oss for det nå, så vi kan vente på lillebror og se hvordan ting går seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Syns det at når man skal gå halloween så burde man ta hensyn til de som har slått av lyset ute og.

Var en voksen mann her med et lite barn å ringte på, vi har slått av lyset ute og i gangen (glass i ytterdøra) for jeg syns det er møkk irriterende med folk som skal komme å tigge snop uten å kunne gi noe tilbake (i forhold til julebukk der man får en sang)

Jeg sa jo bare pent ifra at vi ikke ønsket besøk så vi har slått av lyset og det ble akseptert det, men jeg håper ikke det blir mange sånne.

Må ned en etasje for å åpne, og med bekkenløsning er det ikke det jeg har mest lyst til gitt.

Mannen er ute på en liten handletur, så her er det jeg som må åpne.

Kjenner jeg gruer meg til N ønsker å være med på det her, for han lurte veeeldig på hvorfor de hadde kule masker. *sukk* Ser det for meg om noen år.....

Men da får far i huset bli med på sånt, for det skal IKKE jeg :fnise:

Ellers har jeg fått sniffa på baby igjen....akk så deilig. Gleeeeder meg sånn :gravid:

Var hos jordmor i dag og fikk akupunktur, og jeg er litt tett i nesa, så er det godt og varmt der. Så jeg sovna. Når jeg ble vekt så sa jordmor at ho hørte jeg var lit tett i nesa, så jeg har sikkert sovet OG snorka. Weee! Bare litt flau :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Halloween er noe dritt! Jeg bor heldigvis i blokk uten heis eller dørklokke, og inngangsdøra er låst så det er aldri noen som kommer inn hit.

Åå, babylukt! Tenk at vi snart skal få sniffe på våre helt egne :rodmer:

Hehe, kan hende det bare var en sånn pipelyd i nesa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke overbevist Gaby.....mannen har nemlig klaga litt på at jeg snorker når jeg sover nå de siste dagene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå veier jeg mer enn jeg veide før jeg fødte N :fnise:

Det syns jeg er skikkelig merkelig for jeg føler meg ikke større enn da.

Men det tyder nok på at jeg er det.....startvekta var jo noen kg mer, pluss at jeg allerede har lagt på meg 7 kg....og gikk jo bare 7 kg opp i hele svangerskapet med N, så nå blir det nok mer. :sjokkert:

Men det skal nok gå bra ;)

Kjenner det er tungt i bekkenet i dag. Vært på jobb, og er alene med N da mannen er på jobbreise. Men heldigvis har vi bare spist litt mat, og vært i ro i sofaen og spilt DS. Det er tålmodighetsprøve for meg....blir jo helt frustrert når han ikke hopper når jeg sier f.eks. :fnise:

Er merkelig hvor mye bedre han klarer iPhonespill som egentlig er beregna på samme aldersgruppe.

Nå er det virkelig ikke lenge til desember, og det kommer til å gå så fort. Og etter det vil det jo nesten være januar, og da er det nesten permisjon. Weeee! På onsdag er det bare 100 dager igjen til termin :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg med vekta. Du ser nydelig ut! Fine fine babymagen :)

Nei, heldigvis så føler jeg meg fin og flott ;)

Syns bare det er litt rart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleeeeder meg til juuuul!

Må bare få handla noen julegaver da....

Vanligvis har jeg noen ideer og tanker, men nå er jeg helt tom. Det liker jeg ikke....men får håpe det dukker opp noe snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lagde jeg skikkelig god lasagne, vet ikke helt hva jeg gjorde denne gangen siden den ble så god :P

Til og med N spiste skikkelig godt av det, og han er ingen middagsspiser egentlig. Ble masse rester og for den ble så mektig. Så da skal jeg og N kose oss med det på mandag når mannen er på konferanse.

:)

En skikkelig deilig å rolig helg det her.

Ingen planer eller noe. Føler det har vært noe hver dag de siste ukene så dette var deilig og etterlengtet.

Har planer om å bake rundstykker i morra tidlig da sammen med N til farsdagen :) Det blir hyggelig tror jeg. Men jeg er ingen baker så er spent på hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere hatt en fin farsdag, da? Hjemmelagde rundstykker kan jo sjelden bli feil :)

Det ble en kjempefin farsdag. God og lang (og sen) frokost med deilige rundstykker. Og N var veldig stolt over å ha baka disse til pappan sin :rodmer:

Mannen var også veldig fornøyd ;)

Ellers har nå dagen vært som ellers. Rolig med litt smårydding, leking, fiksing av hus før middagen ble inntatt.

Nå sitter jeg å smurfer på nett etter gaveideer. Er veldig tom for det i år. Men har noen ting jeg må prøve. Men trenger bare å få tak i noen ting først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BUHU!!!!

I dag skulle jeg virkelig ønske at mannen kom hjem!!!

Men neida....han er på seminar/kurs-et-eller-annet og kommer ikke før i morgen.

Jeg har hatt en møkkatung dag på jobb, ikke at noe har vært annerledes, men vi har hatt sinnsykt mange barn der i dag og det merker jeg utrolig godt. Så nå er det møkkavondt i bekken, rygg og mage.

Heldigvis har N fått i seg litt mat nå så da blir det tv frem til leggetid tror jeg rett og slett.

*suuuuutre* :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BUHU!!!!

Hormonell!

Jeg skulle kjøpe meg et sjal, men så ble det utsolgt før jeg fikk betalt. Og jeg ble skikkelig lei meg. Tårer i øynene og alt!

*leimeg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...