Gå til innhold

Wanita og mannen venter på nr. 2


Wanita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

oioi...i dag er det liv i lillebror.

Masse dytt og spark over alt føles det ut som :gravid:

Føler meg så heldig som faktisk får være gravid igjen og kjenne på alt som skjer. Ser storebroren som koser magen og lurer på om det er raketter og vinter snart, for da kommer lillebror ut :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at han beveger sånn! Det må være en heeerlig følelse:) Veldig merkelig at det faktisk vokser en baby inni magen, helt uvirkelig syns jeg! :) Og det høres ut som at gutten din gleder seg til å bli storebror:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror N blir en flott storebror. Han har jo en flott rollemodell i sin egen storebror. Så den lille er jo kjempeheldig som får to flotte storebrødre. :)

Har roa seg i løpet av dagen i magen, men noen smådult har det vært.

I dag har jeg vært på cafe sammen med mamman min, og det var skikkelig hyggelig. Er så glad jeg har god kontakt med henne og hun gleder seg til å bli bestemor for andre gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å tenke på jul.

Julegaver og julepynt.

Hvem skal gå hva?! Hvor skal vi være?

Og ikke minst julestrømper.....og jeg husker jeg leta etter fin julestrømpe i fjor men fant ingen jeg likte.

Vil ha en med navn på til N og lillefrø (men jeg vet jo ikke hva lillefrø heter enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange på facebooken min som har små barn og har blitt single/funnet seg en annen. Det syns jeg egentlig er litt trist, og da kjenner jeg på hvor takknemlig jeg er for at jeg har en fantastisk mann som jeg kan prate med og vi har det godt sammen. (om han ikke lyver da, men da får han bare ha det så godt ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg faktisk vi har klart å få permisjonen til å gå opp slik vi ønsker. Har skrevet søknad til jobben, så da skal den leveres i morgen så får jeg bare håpe at de svarer ja til det så kan jeg søke til nav om noen uker. Tenk å faktisk få det der til når det er både hit og dit med permisjonsgreier :P

Jobben bare måååå akseptere det her... *kryssefingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå fikk jeg litt angst kjenner jeg :ler: Hvor lenge kan man drøye de tingene der? Syns det er overveldende mye info å sette seg inn i.

Håper at jobben syns det er greit! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæh, permisjon ja. Den kabalen der har jeg holdt meg unna så lenge som mulig. :ler: Men det er ikke før i uke 26 man kan søke til NAV. Man må ha en erklæring fra legen om at man er 26 uker eller mer på vei som skal legges ved i søknaden. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snikleser her... ;)

Jeg hadde også tenkt til å søke rett etter uke 26, men på NAV sine sider står det at hvis man søker tidligere enn 6 uker før du ønsker pengene må man sende inn papirene på nytt, så jeg drøyer. Bare et lite tips.. :)

"NAV anbefaler at du sender søknaden seks uker før du ønsker å ta ut foreldrepenger/fedrekvote. Hvis du søker tidligere enn NAVs anbefaling, må du dokumentere arbeidsforhold og inntekt en gang til."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det der i forhold til nav, men det er jobben jeg søker til nå da jeg har blitt litt masa på i forhold til at de ønsker å få en vikar for meg, og syns jo tidligere de vet jo bedre.

Men når jeg da først har funnet ut hvordan jeg ønsker så blir det jo lettere å søke til nav senere.

Og så er det jo ikke sikkert jeg får det godkjent av jobben, og da er det jo ikke noe vits å ha søkt hos nav, for da må jeg jo sende inn ny søknad igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wanitabesøk i dag tro? :)

;) ;)

Var ikke her så tidlig så dette hadde jeg jo ikke sett :)

Håper du ble fornøyd med at jeg stakk nesa innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Æsj og fysj!

Jobben sa nei til hvordan jeg og mannen vil dele opp permisjonen, og nå sliter vi med hvordan vi da eventuelt skal legge det opp.

Mannen regner på det og vi kommer til å tape 6000 kr om han må ha mer permisjon enn meg. Lukter arbeidstilsynet dette, vet jo ikke om man vil få gjennomslag likevel. Men vet ikke helt hvordan vi da skal løse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at jobben sa nei, har de egentlig lov til det?

Koselig med mye liv i magen og en liten som gleder seg til å bli storebror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...