AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #21 Skrevet 15. august 2011 Nå er jeg riktignokk singel uten barn i ei lita leilighet, men jeg har en temmelig hektisk hverdag med studier, jobbb, trening osv. Det jeg har funnet ut funker best er rett og slett å ha en vaskedag i uka, der jeg støvsuger, vasker og tørker støv. Ellers i uka støvsuger jeg annenhver dag og tar oppvasken minst annenhver dag. Har funnet ut at med en fast vaskedag med rutiner på vaskinga så går det faktisk ganske raskt. Setter på gøy musikk og danser rundt med vaskekosten Før tok jeg litt hver dag, men det ble så strevsomt å aldri ha en dag "vaskefri"
Brukernavn Skrevet 16. august 2011 #22 Skrevet 16. august 2011 Takk for tips Men dette med vaskemaskinen er ei evig pine. Jeg tror jeg hadde druknet i skittentøy hvis jeg ikke skulle vasket klær når jeg var ute av huset. Jeg vasker 1 maskin hver dag. Den setter jeg på med en gang jeg kommer hjem fra jobb. Så henger jeg det opp når maskinen er ferdig, og på den måten rekker det å tørke til maskinen er ferdig neste dag. På den måten får jeg vasket hver dag, og jeg slipper å ha mer enn ett stativ med klær til tørk til enhver tid. Alle klær er ikke alltid rene, men mesteparten av klærne er på denne måten rene til enhver tid
La Guapa Skrevet 16. august 2011 #23 Skrevet 16. august 2011 Hei. Vi er en aktiv familie på 4. Vi trener mye = mye treningstøy og håndklær til vask. Jeg gjør det slik: Legger i klær i maskina rett etter at jeg har tømt den. Fyller i vaskemidler. Så når jeg kommer hjem fra jobb er det bare å trykke på knappen med en gang. Så vaskes klærne mens jeg lager middag. Etter at maskina er ferdig henger jeg opp og fyller maskina med ting som kan tromles (håndklær, treningstøy o.l) Så er det bare å vaske og etterpå tromle. Det som henger på vaskerommet til tørk tørker fortere p.g.a varmen trommelen slipper ut. Så bretter jeg det som er ferdig i trommelen og fyller maskina på nytt til neste dag. Jeg liker ikke å vaske/ tromle klær mens vi er ute av huset eller sover.
sister Skrevet 6. september 2011 #24 Skrevet 6. september 2011 Heisann alle dere flinke "husmødre" Jeg sliter med å få hodet over vannet når det kommer til husarbeid. Jeg er alene med to barn i en mellomstor enebolig. Har ikke veldig stor tomt, men det kreves jo alltid litt. Det jeg lurer på er om dere har noen "plan" over husarbeidet deres? Klesvasken har jeg alltid kontroll over. Der har jeg laget meg en rutine på at når jeg går på jobb setter jeg på en maskin, som henger opp med en gang jeg kommer hjem fra jobb igjen. I perioder er det faktisk litt lite med èn masikn pr dag, men da bare intensiverer jeg. Men når det gjelder alt annet, hva gjør dere da? Jeg er ikke tilhenger av å vaske alt feks på fredagen, da går det jo mange timer. Men det blir likevel ofte slik. Som idag; hele søndagen min ryker. Problemet er jo også da at det hoper seg slik opp at jeg ikke rekker over alt. Så hva gjør dere med slike ting som dusjen og badekaret som skal vaskes, støv i bokhylla, vinduer, trapperekkverk og gulv/taklister. Under senga på soverommet, oppå skapene på badet, putene i sofaen, vask av kjøleskap og komfyr, kjøkkenskaper osv osv osv. Jeg kunne fortsatt i det uendelige Så hva gjør dere? Inspirer meg gjerne I likhet med Bobsi, synes jeg at Flylady-prinsippene er greie å ha i bakhodet.Vil ellers anbefale inspirasjononline.com der du finner MYE om akkurat dette, og selvfølgelig flylady.net
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå