Gå til innhold

Fjordman blogger igjen


Gjest blomster

Anbefalte innlegg

Det jeg leser her inne skremmer meg! Det er da lov til å mene akkurat hva man vil her i landet, selv om det ikke er politisk korrekt!

Fjordmann har IKKE sprengt en diger bombe i Oslo sentrum!

Fjordmann har IKKE massakert masse ungdommer på ungdomsleir!

Når dere gir Fjordmann deler av skylden for disse tragiske hendelsene så fraskriver dere tilsvarende del av skylden fra ABB ...

Her på KG ropes det ytringsfrihet som argument stadig vekk, men når det så passer "dere" så er det helt greit å slenge folk i fengsel for ytringene sine!!

Dobbeltmoralen lenge leve sier jeg..

Enig. Pussig fenomen, men særdeles menneskelig.

For et par uker siden var det om å gjøre og ikke hate noen. Det var kjærligheten som rådde, og Breivik skulle ikke nevnes med navn - han skulle gå i glemmeboken - men Fjordmann, som strengt tatt ikke har gjort annet enn å blogge for spesielt interesserte - HAN skal hates og helst låses inn?

Jeg lurer på hvor mange som egentlig har lest noe av bloggen hans, og ikke bare OM den... jeg har ikke lest den, men jeg tør vedde på at han har argumenter for synene sine.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke bare Fjordman som skal hetses, men FrP også. Angrepene hagler, men selvsagt ikke fra de politiske motstanderne. Neida, venstresiden har venstreekstreme journalister til å løpe sitt ærend. Ganske greit å utsette valgkampen for de rødgrønne når de har journalister som løpegutter til å starte valgkampen for dem.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke å ta ham seriøst.. Før forestilte jeg meg at han var en litt hormonplaga 20 åring som var litt sen i puberteten. Men når jeg ser at det er en voksen mann på 36, greier jeg ikke helt å tenke annet enn at jeg er litt flau over ham. Grow up, get a job, get a wife, liksom. Han er litt low life.

Fyren fremstår først og fremst som en litt stakkarslig, fryktsom nerd som lever ut sine aggressive fantasier i en anonym på-liksom verden. La stakkaren være i fred!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjordmann har jo meninger som få andre har, som han ytret anonymt på diverse nettsider, på lik linje med samtlige innlegg i dette forum. Det er jo sågar i reglene at man skal være anonym! Diskusjon.no har ikke krav om anonymitet, men det store flertallet av innleggene er jo ikke mulig å identifisere til person.

Det er langt mindre ytterliggående meninger i dette forumet, og likevel er brukerne anonyme. Jo mer ytterliggående meninger, jo større grunn til å være anonym, ikke omvendt.

De som er Fjordmann-kritiske kan vel i tillegg til å ytre seg her, faktisk debattere mot han på hans egen arena, hvor nå enn det måtte være. Dersom man ikke gjør det, ser jeg heller ingen grunn til å skrike høyt om hvor "gal" han er. Han er jo tydeligvis ikke så gal at du selv ikke gidder å ta til motmæle.

Det er jo nok et paradoks at Fjordmann står fram med navn, mens tråden her har flere gjester\ikke registrerte brukere som kritiserer han. Han har absolutt baller som står fram med slike meninger, det har ikke mange andre!

Han sto frem etter å ha blitt presset til det. Vi snakker om en som spredde hatbudskap i flere år, uten å stå frem, før han ble presset til det. Så du bør være litt forsiktig med glorifiseringen av et hatfullt individ, som har inspirert norgeshistoriens største massemorder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kanskje ikke så rart at han ønsket å formidle hvilke erfaringer han hadde med politiet? Det er jo ikke helt vanlig her i Norge at et dusin politimenn ransaker leiligheten til en blogger i timevis, går gjennom filmer, fotografier, bøker, kjøkkenutstyr og klær. Konfiskerer en koffert med bøker og klær, i tillegg til flere elektroniske duppeditter, som kamera og laptop.

Øverst i blogginnlegget står det forresten at han kommer til å holde en lav profil i nærmeste fremtid:

http://gatesofvienna.blogspot.com/2011/08/fjordman-my-afternoon-with-police.html#more

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går an å respektere mennesker med helt andre syn enn seg selv. Fjordmann oppfordrer ikke til vold eller kriminalitet, og han står for sine meninger i full offentlighet. Derfor respekterer jeg fjordmann, selv om jeg er grunnleggende uenig med han.

Innlegget er ryddet for avsporinger.

Phaedra,mod

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger. Vi har allerede flere diskusjoner rundt AnonymBruker-funksjonen på Ris, ros og spørsmål.

Phaedra,mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde alltid fjordman var en deilig fyr i 20-30årene. Etter de publiserte bilde av han mistet jeg totalt interessen selvom jeg liker det han skriver.

Endret av Benedicte22
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde alltid fjordman var en deilig fyr i 20-30årene. Etter de publiserte bilde av han mistet jeg totalt interessen selvom jeg liker det han skriver.

:forvirret: At du kan få deiligassosiasjoner, med en som skriver slikt, det gjør meg skremt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

Ingen vet (eller gidder vite) hva Fjordman har skrevet eller gjort, likevel skal han dømmes til både brød og vann og aldri få snakke mer.

Rushdie opplevde det samme, ingen hadde lest boka. Drepe han skulle de likevel. Noen hadde sagt at han hadde skrevet noe stygt.

Har noen sett filmen Mumien? Der opptrer det et tusentall statister som gikk med hevede sverd, høygafler og klubber mens de sa "imhotep imhotep imhotep imhotep imhotep imhotep imhotep..."

Har noen satt seg inn i hva Rushdie skrev i boka si som var så opprørende? Neppe. De sinte unge menn er bare interessert i en grunn til å utøve vold og kanalisere taper-hat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sto frem etter å ha blitt presset til det. Vi snakker om en som spredde hatbudskap i flere år, uten å stå frem, før han ble presset til det. Så du bør være litt forsiktig med glorifiseringen av et hatfullt individ, som har inspirert norgeshistoriens største massemorder.

Du mener at "Haters gonna hate"?

Hat er bare ett element i vårt store følelsesregister. Det er der av en grunn, slik som sjalusi eller angst er der av en grunn. Vi er biologiske vesener som har hevdet oss godt i en verden av konkurranse fra andre arter. Hat oppstår ofte fordi man føler kjærlighet til noe. Hvor mange klarer f.eks. å ikke hate ABB. Gjør det deg til "en hater" dersom du hater ham? Neppe. Hatet har en nyttefunksjon. Man hater ulvene som drepte et familiemedlem, og dette hatet fører til at en vil bestrebe å rydde ulvene av banen for å hindre tap av flere familiemedlemmer.

Å hate det faktum at enkelte grupperinger av mennesker kommer hit i hopetall for å svindle trygdekassen og lage kvalm i form av hærverk, vold og generell kriminalitet, det synes jeg er like legitimt som å hate massemorderen. Spesielt når disse uvelkomne inntrengerne formerer seg i en rate som tilhører en tid vi la bak oss for flere århundrer siden, og har en familiekultur som også likner den vi hadde på samme tid: vold mot barn, kvinneundertrykking og dogmatiske moralbegrep som i verste fall fører til æresdrap.

Hatet har her en nyttefunksjon; om man kjenner litt på det og handler etter det vil man få ryddet vårt relativt sett vidunderlige samfunn for individer som er til skade for fellesskapet her.

Av alle de innvandringskritiske røster jeg noensinne har hørt er det mindre enn 0,5 % som stikker seg ut som rasister og skjærer alle innvandrere over en kam.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp får skylda.

Vet noen hvorfor de tusener av andre Frp-engasjerte ikke har drept noen? Selv ikke ledelsen oppfordrer til hat. Kritikk ja, men ikke hat. Noen kritiserte føler at andre hater og forfølger dem, det er helt naturlig. De som ydmykt og vennlig ikke kritiserer av frykt for konflikter får heller ikke motbør for noe de ikke gjør.

Selv en tenåring i sin første jobb er allergisk mot kritikk, og barn tåler det som oftest veldig dårlig, det er greit nok.

De voksne tapere som ikke tåler kritikk er også tenkandes til å anklage andre for å være ansvarlige for taperens egne feil. De har et ansvar for å søke grunner hos seg selv før de anklager andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjordman -antas- å være er hatefullt individ ser jeg. Kan noen sannsynliggjøre dette med mannens egne ord? Jeg er veldig skeptisk til linker til sider på nettet. Internett er tidenes største sladrehøl og ravende illusjon. Å stole på noe stoff derfra skal mye til at jeg gjør.

At noe ikke finnes på nett betyr neppe at det ikke finnes. Det som finnes er høyst sannsynlig kraftig partisk Siden noen har tatt seg tid og krefter til å legge ut stoffet, så har de alle en agenda.

Mistenksom.

At mannen ikke skal få forsvare seg og ikke skal forsvares syns jeg borger for at vi er på temmelig tvilsomme mørke stier med tankene "våre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramainnlegg, QQ-innlegg og Raseri-innlegg, eller musikk med germansk tematikk (helene bøksle, metalmusikk etc) skaper ikke massedrap. Det er helt latterlig å tro sånt. Blåblogging er bare blåblogging, ikke handlinger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har jo vært i bruk kaosteorier hvor de mest intetanende små-aktører i nærmest filosofiske nisjer holdes ansvarlig. Selv om drap aldri har falt dem inn eller vært i deres munn, så anklages de for delaktighet i massemord. Selv folk som har sett eller hilst ABB på utesteder har dårlig samvittighet for at de intetanende har hatt kontakt.

Verre er det at de opprinnelige aktører nå trolig er rasende på det meste av anklagernes klakkører og at miljøet av slike bloggere er blitt flere og sintere. Etter forsøk på "avsløringer" har de også lært å dekke seg og sine kanaler bedre og forandre retorikken til noe som neppe gjør miljøet mer generelt vennligsinnet og tolerant.

Det går an å være svært kritisk og intolerant uten å bruke rennesteinsretorikk. De når nok målet sitt lettere nå med dette enn uten.

Vi ser jo det her på KG hvor det er blitt mange flere AB (opportunister) enn det var, de er blitt frekkere, mer aggressive.

Red: agressorene etter Utøya har vist sitt sanne ansikt og pekt seg ut for sine motstandere. Det ville de ikke har gjort om de ikke var bragt ut av fatning. En god del kommer til å angre på det de har sagt. Røpet seg.

Endret av KaffeLars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
On 6.8.2011 at 8:48 PM, Haddy said:

Jeg håper fjordmann blir fengslet pga. rasistiske ytringer. Eller er det kanskje tvungen psykiatrisk behandling mannen burde høre under. At han lider av alvorlige vrangforesstillinger er det ingen tvil om.

Det var slikt de gjorde i gamle Sovietunionen.

Skjerpings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, cwig said:

Det var slikt de gjorde i gamle Sovietunionen.

Skjerpings.

Hvorfor graver du opp en 7 år gammel tråd? Kan du ikke heller skrive om noe aktuelt, som å spørre om hvordan det Fjordman skrev om for 7 år siden står seg i forhold til hvordan Europa forandres i 2018.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/6/2011 at 1:27 PM, Guest Gjest said:

 

Får litt inntrykk av at du er en hormonplaga tenåring selv.

Hehe tenkte det samme. På andre kjenner man seg selv, heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...