Gå til innhold

Fjordman blogger igjen


Gjest blomster

Anbefalte innlegg

Tydelig at enkelte er ignorante hva gjelder politiets handlingsmetoder. Muligens de har levd beskyttede liv, hvor de har aldri hatt noe med politiet å gjøre?

Tjaaa, "beskyttet" - hva legger du i det?

For å ikke ha noe med politiet å gjøre, holder det vel stort sett å være lovlydig.

Må man ha "hatt noe med politiet å gjøre" for å kunne vite noe som helst om politiets handlingsmetoder, mener du altså? Hvilken forbrytelse ble du tatt for da, siden du har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har absolutt baller som står fram med slike meninger, det har ikke mange andre!

Nuvel. Det var isåfall først han oppdaget ballene sine, da han etter eget utsagn innså at fokuset mot bloggen etter 22/7 kom til å føre til at hans identitet ville blitt avslørt før eller senere, og at "senere" ville bli mye mer ubehagelig (og tiden imellom).

Hans plutselige ballefunn kaster ikke noe tilbakevirkende barskt lys over hans mange år som anonym møkkspreder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket over å lese slike ord fra en (antatt) kvinne. Det bruker ikke å være et kjennetegn på doble x-kromosomer å være individ- og randssonefokusert. Det er mer et kjennetegn på damer at de får trygghet ved å støtte tanken om at individet eksisterer for fellesskapet, og fellesskapet defineres som makthaverene.

Fordommene mine får seg en ordentlig støkk, nå, jeg skal være mann nok til å innrømme det.

Jeg får finne meg noen annet ved damer å slenge dritt om. :fnise:

Nå må jeg faktisk glise :) Vet ikke om jeg skal bli indignert eller glad for kommentaren. Men velger det sistnevnte, slik at vi forhåpentligvis har en ting mindre å slenge dritt om vedrørende damer. Og mens jeg først har deg her: Det er heller ikke typisk menn å være ydmyke, så da fikk nok mine fordommer seg en støkk også...Morsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg leser her inne skremmer meg! Det er da lov til å mene akkurat hva man vil her i landet, selv om det ikke er politisk korrekt!

Fjordmann har IKKE sprengt en diger bombe i Oslo sentrum!

Fjordmann har IKKE massakert masse ungdommer på ungdomsleir!

Når dere gir Fjordmann deler av skylden for disse tragiske hendelsene så fraskriver dere tilsvarende del av skylden fra ABB ...

Her på KG ropes det ytringsfrihet som argument stadig vekk, men når det så passer "dere" så er det helt greit å slenge folk i fengsel for ytringene sine!!

Dobbeltmoralen lenge leve sier jeg..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg faktisk glise :) Vet ikke om jeg skal bli indignert eller glad for kommentaren. Men velger det sistnevnte, slik at vi forhåpentligvis har en ting mindre å slenge dritt om vedrørende damer. Og mens jeg først har deg her: Det er heller ikke typisk menn å være ydmyke, så da fikk nok mine fordommer seg en støkk også...Morsomt.

Blir du virkelig glad for et "kompiment" fra en fordomsfull og trangsynt mannsjåvinist? Hele komplimentet var pakket inn med nedlatende mot damer generelt jo...

(er eller enig i innlegget ditt som du fikk "komplimentet" ditt fra)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Ser det er noen her som faktisk skjønner at Fjordman ikke er kriminell og at han med sin fulle rett kan spre sitt budskap via nettet, uten at han skal straffeforfølges.

Innlegget er ryddet for avsporinger.

Phaedra,mod

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg leser her inne skremmer meg! Det er da lov til å mene akkurat hva man vil her i landet, selv om det ikke er politisk korrekt!

Fjordmann har IKKE sprengt en diger bombe i Oslo sentrum!

Fjordmann har IKKE massakert masse ungdommer på ungdomsleir!

Når dere gir Fjordmann deler av skylden for disse tragiske hendelsene så fraskriver dere tilsvarende del av skylden fra ABB ...

Her på KG ropes det ytringsfrihet som argument stadig vekk, men når det så passer "dere" så er det helt greit å slenge folk i fengsel for ytringene sine!!

Dobbeltmoralen lenge leve sier jeg..

Men er det noen (seriøse brukere) som mener han skal fengsles, da? Jeg er i hvert fall mer på linje med at det tross alt er forståelig og akseptabelt at politiet går inn og ransaker leiligheten/konfiskerer datautstyr FORDI han er behørlig omtalt av massemorderen. Morderen påstår at han ikke står alene, og selv om det er meget mulig han bare juger det på seg, ville nok Fjordman vært den første til å kommentere det i bloggen sin hvis polititet lot være å ransake bekjente av en islamistisk terrorist, på grunnlag av en hyggelig kopp te og at vedkommende sto fram i media som selvutnevnt uskyldig.

Jeg er helt uenig med Fjordman, men mener absolutt ikke han burde fengsles for ytringene han har gjort i åpne fora. Det skjer imidlertid ting i lukkede nettsamfunn og pr mail som det ER av interesse å undersøke nærmere når omstendighetene er som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Men er det noen (seriøse brukere) som mener han skal fengsles, da? Jeg er i hvert fall mer på linje med at det tross alt er forståelig og akseptabelt at politiet går inn og ransaker leiligheten/konfiskerer datautstyr FORDI han er behørlig omtalt av massemorderen. Morderen påstår at han ikke står alene, og selv om det er meget mulig han bare juger det på seg, ville nok Fjordman vært den første til å kommentere det i bloggen sin hvis polititet lot være å ransake bekjente av en islamistisk terrorist, på grunnlag av en hyggelig kopp te og at vedkommende sto fram i media som selvutnevnt uskyldig.

Jeg er helt uenig med Fjordman, men mener absolutt ikke han burde fengsles for ytringene han har gjort i åpne fora. Det skjer imidlertid ting i lukkede nettsamfunn og pr mail som det ER av interesse å undersøke nærmere når omstendighetene er som de er.

PS! Selvutnevnt uskyldig er alle i enhver sammenheng til du er bevist skyldig. Derfor synes jeg begrepet selvutnevnt uskyldig var litt flåsete selv om man skal karakterisere sin uenighet i form av å skrive svulstig om vedkommende, så fjerner det fortsatt ikke fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg leser her inne skremmer meg! Det er da lov til å mene akkurat hva man vil her i landet, selv om det ikke er politisk korrekt!

Klart det er lov til å mene hva man vil.

Men da tar jeg meg den frihet å mene at denne mannen er et søplehue av dimensjoner og jeg mener nøyaktig det samme om alle de som er enige med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det han gjør!. Han har jo stått frem og forklart sg. Han har personlig møtt opp hos PTS og ville forklare seg. Han står frem i Vg og viser sitt ansikt.

Er ikke det å stå til ansvar for sine ytringer?

Når det begynte å brenne under beina på ham ja, og han visste at PST uansett ville komme å banke på og konfrontere han... Impressive? I think not. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiot han er. Han skal liksom være godt utdannet og har etter det jeg har forstått også jobbet som observatør for Norge i Israel eller Palestina.

Så jævla sofistikert som han fremstilles i media er han heller ikke.

Ønsker man sakelig kritikk av islam vs vesten, så bør man heller høre på Sam Harris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du ønsker deg et totalitært regime , der du kan fengsle meningsmotstandere .

:fnise:

Plutselig motstander av et totatlitært regime her, Sebastienen? Når det rammer en som minner om deg selv, altså... Ikke når det rammer de andre som du enkelt vil hive i internering uten strafferettslig grunnlag,og pælme ut av landet, bare siden det ikke passer deg at de er der du ikke vil ha dem.

I den forbindelse har du forespråket ønsker i retning av totalitært regime for Norge en mengde ganger i ulike tråder-.

Jeg var jo klar over at du ikke greide å tenke så særlig langt når det kom til å behandle folk etter likhet for loven, og ikke ut fra ulikhet basert på hvor de kommer fra og hva de står for...

Flushed out in a major way.

Der sluttet jeg å ta deg seriøst for framtiden, tenker jeg vi sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en idiot han er. Han skal liksom være godt utdannet og har etter det jeg har forstått også jobbet som observatør for Norge i Israel eller Palestina.

Så jævla sofistikert som han fremstilles i media er han heller ikke.

Ønsker man sakelig kritikk av islam vs vesten, så bør man heller høre på Sam Harris.

Ønsker man saklig kritikk er Fjordmann helt utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller det at han ble behandlet som dritt, og ønsket å gjøre andre oppmerksomme på hva som skjer hvis man samarbeider med politiet.

Eller hva som skjer når man er en gjennomført dritt som kommer i kontakt med politiet... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Plutselig motstander av et totatlitært regime her, Sebastienen? Når det rammer en som minner om deg selv, altså... Ikke når det rammer de andre som du enkelt vil hive i internering uten strafferettslig grunnlag,og pælme ut av landet, bare siden det ikke passer deg at de er der du ikke vil ha dem.

I den forbindelse har du forespråket ønsker i retning av totalitært regime for Norge en mengde ganger i ulike tråder-.

Jeg var jo klar over at du ikke greide å tenke så særlig langt når det kom til å behandle folk etter likhet for loven, og ikke ut fra ulikhet basert på hvor de kommer fra og hva de står for...

Flushed out in a major way.

Der sluttet jeg å ta deg seriøst for framtiden, tenker jeg vi sier.

Å dra meg nå baklengs inn i fuglekassa !!!! Tar du meg ikke seriøst altså , nå ble jeg lei meg gitt .

At du ikke ser forskjell på et totalitært styre og det å ha kontroll på hvem som innvandrer til et land er ikke mitt problem .

Å gidde å forklare deg det er og bortkastet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pastablasta

:fnise:

Plutselig motstander av et totatlitært regime her, Sebastienen? Når det rammer en som minner om deg selv, altså... Ikke når det rammer de andre som du enkelt vil hive i internering uten strafferettslig grunnlag,og pælme ut av landet, bare siden det ikke passer deg at de er der du ikke vil ha dem.

I den forbindelse har du forespråket ønsker i retning av totalitært regime for Norge en mengde ganger i ulike tråder-.

Jeg var jo klar over at du ikke greide å tenke så særlig langt når det kom til å behandle folk etter likhet for loven, og ikke ut fra ulikhet basert på hvor de kommer fra og hva de står for...

Flushed out in a major way.

Der sluttet jeg å ta deg seriøst for framtiden, tenker jeg vi sier.

Det jeg tror Sebastienen har snakket om tidligere er vel å hive ut dem som oppholder seg ulovlig her i landet (de media liker vri om til "papirløse"). Jeg kan ikke se noe problem med det. Det er også ett problem at mange av de som kommer til oss, begår krimininalitet, mens de venter på svar på søknaden sin, det er også mange som ikke engang gidder å søke. At de blir buret inne er bare på sin plass. Å ikke gjøre det, det hadde faktisk vært ulikhet for loven.

Tror du må forklare nærmere hva du egentlig beskylder Sebastienen for. Halvkvedede utsagn blir bare støy. Vil du bli hørt; dokumenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Ytringsfrihet uten og måtte ta ansvar for sine ytringer? Nei takk.

***

Hilsen "gjest", lissom? :fnise:

Tror ikke du er aldeles vel bevart, jeg.

Fyren er nå identifisert, familien hans er identifisert, mannen har all grunn til å frykte for egen helse og muligens eget liv.

En samlet presse gjør det meste ut av hans binding til ABB, og denne bloggeren - en som ikke engang har brutt norsk lov med ytringene sine - er nå nasjonens hatobjekt nummer to og i mindre oppegående folks øyne medskyldig i massedrap.

Er det den type ansvar du mener en skal påta seg for å ha upopulære ytringer?

Er det prisen du mener man skal betale for å ha en annen forståelse enn flertallet?

UANSETT hva han har å si, så lenge det ikke rammes av straffeloven, så er det en av grunnsteinene i det samfunnet vårt at han skal få lov å si det. Den retten er verdiløs om enhver med kontroversielle meninger må underskrive med eget navn og dermed stå skolerett for familie, naboer, arbeidskolleger og gudvethvem.

Om det mot formodning skulle være et slikt system du ønsker deg, håper jeg du en gang får æren av å ha andre meninger enn flertallet, så du får kjenne litt på fordømmelsen selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel. Det var isåfall først han oppdaget ballene sine, da han etter eget utsagn innså at fokuset mot bloggen etter 22/7 kom til å føre til at hans identitet ville blitt avslørt før eller senere, og at "senere" ville bli mye mer ubehagelig (og tiden imellom).

Hans plutselige ballefunn kaster ikke noe tilbakevirkende barskt lys over hans mange år som anonym møkkspreder.

Det har du faktisk rett i ja...:)

...men, for å selge meg dyrt, han har i det minste et nick da (gi meg for den i det minste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet behandler de aller fleste de anser som mistenkte slik. Det er ikke noe spesielt ved måten politiet har behandlet Fjordman på. At slike som fjordman skader det norske samfunnet mer enn de ganger det, er hevet over all tvil. Hvis man er av annen oppfatning, så har man akutt behov for selvransakelse.

Som allerede påpekt hadde han status som vitne.

Og du er en jævla fascist.

Og ekstremt dobbeltmoralsk.

Endret av hulaboer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...