Gå til innhold

Fjordman blogger igjen


Gjest blomster

Anbefalte innlegg

Ytringsfrihet uten og måtte ta ansvar for sine ytringer? Nei takk.

Det er jo nettopp det han gjør!. Han har jo stått frem og forklart sg. Han har personlig møtt opp hos PTS og ville forklare seg. Han står frem i Vg og viser sitt ansikt.

Er ikke det å stå til ansvar for sine ytringer?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ytringsfrihet uten og måtte ta ansvar for sine ytringer? Nei takk.

Det er jo nettopp det han gjør!. Han har jo stått frem og forklart sg. Han har personlig møtt opp hos PTS og ville forklare seg. Han står frem i Vg og viser sitt ansikt.

Er ikke det å stå til ansvar for sine ytringer?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at fjordman er et svin så jeg gadd ikke lese om ham i avisen.

Åja, da så, bazinga !......

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

Jeg har hørt at fjordman er et svin så jeg gadd ikke lese om ham i avisen.

Veldig greit at media grovsorterer for oss, så slipper man mye brysom lesning selv. :filer:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke Fjordman "bare" en blogger, han er omtalt og sitert flere ganger i manifestet til ABB. Selv om det virker som massemorderen har operert alene og lagd seg sin egen forestillingsverden, er det for tidlig å si dette sikkert. At han har fått næring til ideene sine, og kanskje et stykke på vei samarbeidspartnere i ulike høyreekstreme/islamofobiske miljøer, er sannsynlig. Dersom han SKULLE være en del av et faktisk voldelig nettverk med flere planer på tapeten, ville det vel vært bra naivt av politiet å bare notere seg navnet og ta en liten prat med Fjordman, og ikke gått inn og konfiskert materiale? Synes ikke det har noe med ytringsfriheten å gjøre, han får fortsette å blogge om han ønsker det.

Når det er sagt - ABB er vel maks illojal dersom han faktisk har angitt ulike viktige samarbeidspartnere i smørja si, han skaper jo bare problemer for "heltene" sine nå. Noe som vel forsterker inntrykket av at han har holdt på alene mesteparten av veien og mest har brukt ideene fra Fjordman etc for å lage seg et bilde av seg selv som en frelser... det er i hvert fall min teori inntil noen evt blir tatt, eller det smeller igjen.

En annen ting er at media hadde ikke trengt å gi ham (Fjordman) den oppmerksomheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig greit at media grovsorterer for oss, så slipper man mye brysom lesning selv. :filer:

Et blikk på den forsiden og jeg visste alt jeg behøvde å vite!

Da behøver jeg ikke grave meg ned i dritten og spa rundt i alle detaljene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

Nå er jo ikke Fjordman "bare" en blogger, han er omtalt og sitert flere ganger i manifestet til ABB. Selv om det virker som massemorderen har operert alene og lagd seg sin egen forestillingsverden, er det for tidlig å si dette sikkert. At han har fått næring til ideene sine, og kanskje et stykke på vei samarbeidspartnere i ulike høyreekstreme/islamofobiske miljøer, er sannsynlig. Dersom han SKULLE være en del av et faktisk voldelig nettverk med flere planer på tapeten, ville det vel vært bra naivt av politiet å bare notere seg navnet og ta en liten prat med Fjordman, og ikke gått inn og konfiskert materiale? Synes ikke det har noe med ytringsfriheten å gjøre, han får fortsette å blogge om han ønsker det.

Nå er det vel ingen her som har sagt politiet ikke skulle avhøre eller ransake han? At ytringsfrihet dukker opp i denne sammenhengen, har med å gjøre at man vanligvis ikke kan straffeforfølges for ytringer. (Det står ikke så mye om ytringsfrihet i linken til ts, så jeg går utifra at du henviser til det vi har diskutert her i denne tråden?)

Når det er sagt - ABB er vel maks illojal dersom han faktisk har angitt ulike viktige samarbeidspartnere i smørja si, han skaper jo bare problemer for "heltene" sine nå. Noe som vel forsterker inntrykket av at han har holdt på alene mesteparten av veien og mest har brukt ideene fra Fjordman etc for å lage seg et bilde av seg selv som en frelser... det er i hvert fall min teori inntil noen evt blir tatt, eller det smeller igjen.

En annen ting er at media hadde ikke trengt å gi ham (Fjordman) den oppmerksomheten.

Samarbeidspartnere bør vel beskrive noen man samarbeider med? Om jeg siterer massivt fra Bill Gates samlede verker, er han min samarbeidspartner? ABB har laget problemer for mange andre enn "heltene" sine med barbariet sitt. Det ser ikke ut til at han selv forstår hvor mye han har ødelagt for fremtidig fri debatt. Når han drepte de menneskene, drepte han samtidig debatten.

Media trengte vel strengt tatt ikke gi så mye oppmerksomhet til ABB heller, men det er nå en gang medias jobb å skrive om personer og hendelser som har interesse for almennheten.

Endret av pastablasta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

Et blikk på den forsiden og jeg visste alt jeg behøvde å vite!

Da behøver jeg ikke grave meg ned i dritten og spa rundt i alle detaljene.

Så flott! Da er du ett takknemlig mål for media.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ytringsfrihet dukker opp i denne sammenhengen, har med å gjøre at man vanligvis ikke kan straffeforfølges for ytringer.

Man kan straffes for ytringer i mange tilfeller. Det er misforstått når noen tror ytringsfrihet betyr at alle skal kunne si og skrive hva de vil til enhver tid.

Hvis ytringene er trakassering, trusler, mobbing, ærekrenkende osv så kan de straffes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis likte han jæv.. oppmerksomheten og kunne ikke la være..

Det er vel heller det at han ble behandlet som dritt, og ønsket å gjøre andre oppmerksomme på hva som skjer hvis man samarbeider med politiet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller det at han ble behandlet som dritt, og ønsket å gjøre andre oppmerksomme på hva som skjer hvis man samarbeider med politiet.

Politiet behandler de aller fleste de anser som mistenkte slik. Det er ikke noe spesielt ved måten politiet har behandlet Fjordman på. At slike som fjordman skader det norske samfunnet mer enn de ganger det, er hevet over all tvil. Hvis man er av annen oppfatning, så har man akutt behov for selvransakelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det han gjør!. Han har jo stått frem og forklart sg. Han har personlig møtt opp hos PTS og ville forklare seg. Han står frem i Vg og viser sitt ansikt.

Er ikke det å stå til ansvar for sine ytringer?

Sto for sine ytringer, etter å ha ANONYMT spredd hatpropaganda og radikalisert andre (Breivik feks) i flere år? Det hatfulle individet har nok aldri tatt ansvar for noe som helst her i livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiet behandler de aller fleste de anser som mistenkte slik. Det er ikke noe spesielt ved måten politiet har behandlet Fjordman på. At slike som fjordman skader det norske samfunnet mer enn de ganger det, er hevet over all tvil. Hvis man er av annen oppfatning, så har man akutt behov for selvransakelse.

Han har status som vitne, ikke mistenkt.

Det er veldig spesielt at man behandler et vitne slik.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet behandler de aller fleste de anser som mistenkte slik. Det er ikke noe spesielt ved måten politiet har behandlet Fjordman på. At slike som fjordman skader det norske samfunnet mer enn de ganger det, er hevet over all tvil. Hvis man er av annen oppfatning, så har man akutt behov for selvransakelse.

Hva er han mistenkt for? For å tørre å si noe andre tier ihjel? Hvordan skader han det NORSKE samfunnet? Hva får deg til å tro at Norge skal klare å takle den stadig økende mengden med muslimske innbyggere bedre enn feks Frankrike og Danmark?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan han skader det norske samfunnet? Tja, han og hans feberfantasier var jo Breiviks store inspirasjonskilde.

Hvilken status han har er irrelevant, politiet har mistanke om at han kan lede dem på sporet til andre Breiviker. Det er absolutt INGENTING spesielt ved måten han har blitt behandlet på av politiet. Slik turer politiet alltid frem når de får mistanke om at noen har noe å skjule. Mistanken trenger ikke engang å være berettiget. Tydelig at enkelte er ignorante hva gjelder politiets handlingsmetoder. Muligens de har levd beskyttede liv, hvor de har aldri hatt noe med politiet å gjøre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan han skader det norske samfunnet? Tja, han og hans feberfantasier var jo Breiviks store inspirasjonskilde.

Hvilken status han har er irrelevant, politiet har mistanke om at han kan lede dem på sporet til andre Breiviker. Det er absolutt INGENTING spesielt ved måten han har blitt behandlet på av politiet. Slik turer politiet alltid frem når de får mistanke om at noen har noe å skjule. Mistanken trenger ikke engang å være berettiget. Tydelig at enkelte er ignorante hva gjelder politiets handlingsmetoder. Muligens de har levd beskyttede liv, hvor de har aldri hatt noe med politiet å gjøre?

Enig, Politiet gjorde bare jobben sin, thats it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nettfienden

Jøss.Her var det mange anonyme brukere med fine meninger, gitt.

Vil bare si at jeg på sett og vis synes at hele saken med Fjordman er forkastelig. Skulle tro vi var i middelalderen der vi trenger en gapestokk, slik at vi kan steine, kjefte og spytte på en syndebukk. Noen her kaller Fjordman en jævel og andre vil se Fjordman i fengsel.

Når da den virkelige terroristen er beskyttet i fengsel trenger Norge tydeligvis noen andre å lesse terrortragedien på. En som man kan herje litt med. Og uheldigvis ble det en blogger som kaller seg Fjordman. For han var dum nok til å skille seg ut av mengden av hva som kalles for gjennomsnittlige ytringer.

Jeg kan formelig se for meg mediesirkuset som kommer i dagene fremover.

Jeg er overrasket over å lese slike ord fra en (antatt) kvinne. Det bruker ikke å være et kjennetegn på doble x-kromosomer å være individ- og randssonefokusert. Det er mer et kjennetegn på damer at de får trygghet ved å støtte tanken om at individet eksisterer for fellesskapet, og fellesskapet defineres som makthaverene.

Fordommene mine får seg en ordentlig støkk, nå, jeg skal være mann nok til å innrømme det.

Jeg får finne meg noen annet ved damer å slenge dritt om. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan han skader det norske samfunnet? Tja, han og hans feberfantasier var jo Breiviks store inspirasjonskilde.

Hvilken status han har er irrelevant, politiet har mistanke om at han kan lede dem på sporet til andre Breiviker. Det er absolutt INGENTING spesielt ved måten han har blitt behandlet på av politiet. Slik turer politiet alltid frem når de får mistanke om at noen har noe å skjule. Mistanken trenger ikke engang å være berettiget. Tydelig at enkelte er ignorante hva gjelder politiets handlingsmetoder. Muligens de har levd beskyttede liv, hvor de har aldri hatt noe med politiet å gjøre?

Var det virkelig bare Fjordman som påvirket ham . Eller kan det hende han har levd alle sine år i Norge . At han har lest bøker som har gitt ham tanker . At han har snakket med mennesker som har gitt ham tanker . At han har opplevd og levd han og . Han har nok ikke bare sittet bak en pc og blitt matet av Fjordman .

Jeg synes det er underlig å behandle Fjordman på den måten politiet har gjort . Da får det norske samfunnet ta en god kikk på seg selv og heller se at det er ikke perfekt .

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjordmann har jo meninger som få andre har, som han ytret anonymt på diverse nettsider, på lik linje med samtlige innlegg i dette forum. Det er jo sågar i reglene at man skal være anonym! Diskusjon.no har ikke krav om anonymitet, men det store flertallet av innleggene er jo ikke mulig å identifisere til person.

Det er langt mindre ytterliggående meninger i dette forumet, og likevel er brukerne anonyme. Jo mer ytterliggående meninger, jo større grunn til å være anonym, ikke omvendt.

De som er Fjordmann-kritiske kan vel i tillegg til å ytre seg her, faktisk debattere mot han på hans egen arena, hvor nå enn det måtte være. Dersom man ikke gjør det, ser jeg heller ingen grunn til å skrike høyt om hvor "gal" han er. Han er jo tydeligvis ikke så gal at du selv ikke gidder å ta til motmæle.

Det er jo nok et paradoks at Fjordmann står fram med navn, mens tråden her har flere gjester\ikke registrerte brukere som kritiserer han. Han har absolutt baller som står fram med slike meninger, det har ikke mange andre!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...