Nique Skrevet 29. juli 2011 #1 Skrevet 29. juli 2011 Kjenner meg veldig usikker her, og lurer faktisk på om regningene mine stemmer.. Saken er da dette; Jeg og mannen har hver vår bil, og hver vår bomavtale, med de tilhørene 20%avslag per passering. Min bil har snitt 20 passeringer i måneden, hans bil ca 15. Jeg startet opp brikken min mars, og har siden det fått 2 regninger. Den ene var på 1300, kom i juni, og den er grei. Men i juli fikk jeg da en ny regning 1200. I mine ører stemmer ikke dette. Betaler ca 21,- pr passering, passerer en gang for dagen (inn til sentrum). Det vil tilsi 410,- . Så har det vært 1 tur til vestfold, med de tilhørende passeringer. Fjellinjen påstår at jeg har bedt om anonym passering, og at alle passeringene mine derfor slettes rett etter, og helt ærlig så kan det være jeg har huka av på det på startskjemaet, så sosete kan jeg ha vært. Men synes 1200 alikevel er mye penger for vanlig bruk av bil til og fra sentrum. Er jeg helt på viddene her? Er det en forventet sum? Mannen får regnig på 1200 for 3 måneder, og det er ikke så mye forsjell på passeringen våre Vet ikke engang om det er noe å få gjort med dette hvis jeg da har bedt om anonym passering. Noen tanker/forslag?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #2 Skrevet 29. juli 2011 Det første du må gjøre er å be de endre avtalen din til en "ikke anonym". Etter en mnd kan du da få full oversikt over passeringene dine. I tillegg bør du sjekke at registreringsnummeret på avtalen din er riktig, at ikke et tall eller en bokstav er feil.
Nique Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2011 Det er riktig registreringsnummer, og jeg har sendt dem skriftlig melding om å fjerne sporfri avtale. Fjellinje er hjelpsomme riktignok, fikk vite hvor mange passeringer det er snakk om (48+6), men ikke hvilken periode det er, for det står ikke logget noe sted (siden det er anonymt) Så slik jeg ser det, så må jeg nok leve med det, og heller få mer oversikt på neste regning. Er vel ikke noe annet å gjøre. 2500,- i passeringer f.o.m mars t.o.m dags dato
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #4 Skrevet 29. juli 2011 Dessverre så er det helt umulig å finne ut både hvor og når du har passert dersom avtalen først er satt som sporfri, så det er faktisk og dessverre ingenting å få gjort med det som har vært.
Rayanne Skrevet 29. juli 2011 #5 Skrevet 29. juli 2011 Høres litt voldsomt ut, men umulig å si når man ikke vet hvor lang perioden er. Fjelllinjen sender ikke ut regning månedlig, men litt hulter til bulter. Jeg har jevnt antall passeringer det meste av året, men får tilsendt regning på alt frå kroner 0 til ett par tusen, avhengig av hvor lang periode de har valgt denne gangen. Be dem om å fjerne anonym, så kan du se på lengden på perioden og hvilke stasjoner de mener du har vært igjennom. De har et fryktelig rotete fakturasystem, så det kan lønne seg å følge litt med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå