Gå til innhold

Hvorfor er bussen drammen-oslo blitt så dyr?


momo

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvorfor bussen mellom Oslo og Drammen har blitt så dyr? Er timesekspressen det er snakk om. Tok den bussen for 4 uker siden, og betalte 120 kr. Så tok den i dag igjen og 200 kr, spurte jo flere ganger om det kunne stemme, og ja det gjorde det, men fikk ikke forklaring på hvorfor.

Og det er jo virkelig helt latterlig og ta 200 kr for buss den strekningen der.

Der jeg bodde før så kostet det 150 kr med buss til Oslo, men det var 15 mil inn til Oslo. Så skal det være dyrere å kjøre buss 5 mil.

NSB tar 95 kr for samme strekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men jeg lurer jo fortsatt på hvorfor. Og hvordan kan de forsvare den ville prisen.

Og i disse tider hvor NSB gjør mye arbeid, så er det så enklere å ta buss en tog. Eller bruker jeg tog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så du skal kjøre bil det serru, staten får masse mere penger om du biler men det kan de jo ikke si høyt. det er derfor de ikke bygger ut kelektivtillbudet så folk faktisk kan bruke det.

tenk hvor mye staten tjener på hver bileier, i årsavgifter, bensinavgifter, bommpenger osv osv

og tenk hvor lite de tjener på de som kjører buss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I pristabellen på nettsidene deres står det oslo-drammen kr. 130

Så mye tyder på at du har blitt lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket på nett den dagen jeg tok bussen og, og den viste 200 kr. Men får håpe de endret prisen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart det blir forurensing når folk kjører bil fordi kollektivprisene er så himla dyre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...