Gå til innhold

Stor eksplosjon i Oslo


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det blir nok ingen flere bomber på en stund. Derimot kommer det til å bli et enormt raseri og vi kommer til å føle det. For det raseriet vil nå manifestere seg enda mer, fra de som står bak dette. Er lykkelig over at jeg ikke bor i Oslo nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som tyder på at det er en bilbombe, bekreftet en person omkommet og flere på sykehuset. Antallet forventes å stige

En ny epoke er kommet til Norge og norden. Helt utrolig tragisk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som tyder på at det er en bilbombe, bekreftet en person omkommet og flere på sykehuset. Antallet forventes å stige

En ny epoke er kommet til Norge og norden. Helt utrolig tragisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Tydelig at det er det politiske norge de ønsket å ramme.

Vi må ikke glemme at vi fortsatt er i krig i Afganistan og i Libya

Jeg tenker på samme måte. Jeg syntes dette stemmer helt med f. eks AlQaida. AlQaida har historisk sett bombet steder med masse folk, WTC tidlig på arbeidsdagen, morgenrushet i London ect. Her har man bombet hjertet av det politiske Norge, på en fredag, på slutten av arbeidsdagen midt i fellesferien. Ut i fra AlQaidas historie skulle man tro Karl Johan var et langt mer logisk valg. Og om dette er religiøst, hvorfor et politisk mål?

Nei, dette lukter politisk. Jeg skal ikke spekulere for mye, men jeg klarer helt å fri meg helt fra tanken om Gaddafi. Han har nylig truet NATO, og av NATO-landene involvert i Libya, hvilket er det enkleste målet?

Uansett, er det Al Qaida (eller andre islamist-grupper) kommer de til å ta på seg ansvaret i løpet av kort tid. Er det Gaddafi, så kommer han IKKE til å ta på seg ansvaret. Så vi får se..

Endret av Vampen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kathpus: Stor klem fra meg. Kan ikke forestille meg hvordan det må ha vært. Har sett gråtende redde barn på TV og sjokkerte voksne. Er så glad for at jeg ikke var i Oslo i dag.

Endret av Tonje!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges 9/11.

Ja, det er jo også valg snart. Og da er det kjekt at det kommer en staut politiker som babler fint om overvåkning av folket, innfører nye regler osv.

Føler at Norge mistet sin frie uskyld i dag :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ai, bare min NRK som datt ut nå?

edit: der kom den tilbake! ble bekymret for at det var et til smell..

Endret av Funkyraw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor 12min unna. Skjelven og kaos i hodet.Sinna merker jeg,vil "ta noen" .Uff minst 2 mennesker døde

Hvem faaan gjør slikt? Lager en bombe for bevist å skade eller drepe flest mulig?

Håper virkelig politikerne endelig får opp øya ang innvandring og hva slags drittfolk vi slipper innenfor våre grenser.Ikke faan om dette er noe gasskolbe som har sprengt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

Veldig gode oppdateringer på NRK alltid nyheter i alle fall for de som vil følge med kontinuerlig fra en kilde som ikke spekulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

jeg bor 12min unna. Skjelven og kaos i hodet.Sinna merker jeg,vil "ta noen" .Uff minst 2 mennesker døde

Hvem faaan gjør slikt? Lager en bombe for bevist å skade eller drepe flest mulig?

Håper virkelig politikerne endelig får opp øya ang innvandring og hva slags drittfolk vi slipper innenfor våre grenser.Ikke faan om dette er noe gasskolbe som har sprengt.

Jeg er ikke så sikker på om målet her var å skade og drepe flest mulig. Hadde det vært målet hadde det vært langt bedre mål og tidspunkt. Jeg syntes dette virker som det er myntet på det politiske Norge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Purple Haze

Føles helt absurd å se bildene på tv nå. Tankene mine går til de omkomne, skadde og deres pårørende.

Er for øvrig helt enig med Vampen i tesen om hva som er bakgrunnen for dette angrepet. Tror ikke Krekar har noe med dette å gjøre, mye mer sannsynlig at Gaddafi står bak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg er ikke så sikker på om målet her var å skade og drepe flest mulig. Hadde det vært målet hadde det vært langt bedre mål og tidspunkt. Jeg syntes dette virker som det er myntet på det politiske Norge.

Tenker med skrekk og gru på hvordan dette ville ha gått klokka ett på en mandag i August..huff :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så sikker på om målet her var å skade og drepe flest mulig. Hadde det vært målet hadde det vært langt bedre mål og tidspunkt. Jeg syntes dette virker som det er myntet på det politiske Norge.

Akkurat de samme tankene jeg sitter med. Det er midt i fellesferien, midt i kontortid, og selv om det er midt i sentrum, kunne langt flere blitt drept/skadet dersom andre steder hadde blitt valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...