Gå til innhold

Stor eksplosjon i Oslo


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Det tror jeg også er bilbombe. Tror det er flere bomber

Ingen av avisene eller NRK har bekreftet mer enn en eksplosjon til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var fryktelig. Og som andre sier, det var nok en bilbombe, og sikkert også flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Jeg vet ikke en gang hva jeg skal si, sitter her og sliter med tårene. Helt surrealistisk, jeg klarer ikke å skjønne det helt.

Håper virkelig ingen er drept, men i en av avisene står det at en person skal ha sett flere døde.

kommentatoren på tv2 nyhetskanalen sa at det lå døde folk strødd der, men nyhetsmannen sa at det ikke var noen mellinner om omkomne folk...hmmmm

eller, nå er det visst en som er dø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK: Vi kan bekrefte at 1 person er omkommet

No offense, men tror dødstallet er noe høyere enn som så...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bønder som er misfornøyd med bondeoppgjøret? Det var en sak for en tid tilbake om hvor my eksplosivers som finnes rundt på norske gårder, og det var mengder LANGT over det som trengs for noe slikt på enkelte gårder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som ble intervjuet på NRK sa at han så en dame som hadde fått ødelagt/mistet begge beina sine.

Søstra mi hørte eksplosjonen(e) helt til Sandvika, og noen har visst hørt det på Rykkinn og. Jeg sitter her på Slependen og tror ikke jeg hørte noe, men jeg sitter inne uten åpne vinduer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Han tror jeg de har såpass kontroll på at det ikke er han.

Det er det jeg tenker. Han har vel vært nøye overvåket såpass lenge at jeg har litt problemer med å se for meg at han skal klare å få i gang noe såpass stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

La sorteringen begynne sier jeg bare...

Blir så jævla forbanna!! Nå MÅ vi folket stå samlet og KREVE handling!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

JEg er helt enig. Jeg bor mot Bærums verk og her ristet det i vinduene!

jeg er også fra bærums verk! og det er jo faktisk mange mil fra oslo sentrum!

syke greier! knuste ruter omtrent til grønnland jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykket kjentes godt på Nesodden - og det er mange mil fra Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i sentrum da dette skjedde.

Jeg og to andre venninner var i øverste etasje på Gina Tricot, da det plutselig begynte å riste og vi hørte en kjempesmell! Vi ble bedt om å løpe ut av bygning. Vi stelte oss deretter på andre siden av gaten, og så at flere vinduer hadde sprukket. Plutselig ser vi at alle menneske løper mot oss, og da var det bare å løpe med.

Vi hadde jo også passert regjeringskvartalet tidligere.

Uff, det er helt tragisk!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi skal selvfølelig være forsiktige med å konkludere hva som har skjedd før man får det helt bekreftet, men det er jo mest sannsynlig en bombe. Selv har jeg vel bare tenkt at det har vært et tidsspørsmål. Enten regjeringskvartalet, stortinget eller majorstuetunnelen (t-banen). Dette er en trist dag for Norge, og jeg krysser fingrene for at det ikke kommer frem at noen flere har omkommet. I skrivende stund er det blitt bekreftet en omkommet. Mine tanker går til pårørende.

Men likevel, dersom dette er et terrorangrep - så er det viktig at vi forsøker å holde roen og heller bruke kreftene på å bli enda mer engasjert i internasjonale operasjoner mot terror. Istedet for frykt, bli heller enda mer brutale og enda mer målrettede med å bidra til å få slutt på terrorisme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La sorteringen begynne sier jeg bare...

Blir så jævla forbanna!! Nå MÅ vi folket stå samlet og KREVE handling!

Kan banne på at nå kommer media til å finne godt integrerte muslimer som mener dette er helt forferdelig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt forvirret av at det ser ut som det har eksplodert inne i hjørnet av en regjeringsbygning oppe i 5. etasje.

NRK gjentok for litt siden at de ikke kan bekrefte mer enn en eksplosjon.

Får virkelig håpe at flest mulig folk har vært på ferie slik at færrest mulig er skadet og drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Det er for tidlig å spekulere i hva det er. Vi vet ingenting før noen påtar seg ansvar/en etterforskning finner håndfaste beviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Norge er ett ypperlig terrormål, og slik vil jeg gjerne fortsette å ha det. Trives i ett fritt samfunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...