Gå til innhold

Normalt med stikninger høyre side av magen når gravid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ved ca 4 uker på vei, er det normalt med stikninger/"kramper" på høyre side av magen, av og til?

Syns det er ubehagelig. Tar det slutt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er dette vanlig blan gravide i første trisemester?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er mye som skjer med kroppen i en graviditet. Hvis du leter blant andre artikler her så vil du se at mange har det. Livmorbåndene strekker seg og det kan være veldig vondt. Har inntrykk av de fleste har vondter i magen underveis, masse som skal strekker ut etthvert som fosteret vokser. Hvis du får ekstremt vondt bør du bli sjekket av lege for sikkerhetsskyld.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er mye som skjer med kroppen i en graviditet. Hvis du leter blant andre artikler her så vil du se at mange har det. Livmorbåndene strekker seg og det kan være veldig vondt. Har inntrykk av de fleste har vondter i magen underveis, masse som skal strekker ut etthvert som fosteret vokser. Hvis du får ekstremt vondt bør du bli sjekket av lege for sikkerhetsskyld.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Nei, nei, ikke ekstremt vondt, men merker ting på høyre side av magen, og ikke venstre.

Noen her som har disse erfaringene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Redbull

Alle er jo forskjellige! Her hadde jeg så ondt at jeg ble lagt inn på sykehus de første ukene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Jeg hadde veldig vondt på høyre side, og kun høyre side i starten av svangerskapet. Det var såpass at jeg lå langflat enkelte dager. Det tar slutt etterhvert, nå sliter jeg bare litt med kynnere. :fnise:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Glorya82

Hei :)

Jeg er ikke så langt på vei, 7+5, men har hatt siden uke 3 stikking på venstre side og bare på den siden frem til forrige uke, da var det litt stikking på høyre også og det kommer og går sammen med mens lignende murringer.

Tror nok dette er helt normalt, jeg har også lett litt rundt da jeg lurte på hva dette var og fant at mange har det sånn. Var på UL på fredag og så hjerte slo og alt var normalt, og da spurte jeg om dette, og det er livmoren som vokser og strekker seg, og noen opplever dette som stikking/smerter i større grad en andre, men det er helt normalt, skulle det bli ekstreme smerter så må man selvfølgelig gå til lege. Min fastlege tok ikke ultralyd ved første kontroll som var i uke 5, men han kjente på magen min da jeg var bekymret for svangerskap uten for livmoren pga stikkingen, men han kjente at alt var normalt.

Så spør om dette på første kontroll, men som sagt, tror nok dette er helt normalt :)

Gratulerer med graviditeten og nyt svangerskapet ditt :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hei :)

Jeg er ikke så langt på vei, 7+5, men har hatt siden uke 3 stikking på venstre side og bare på den siden frem til forrige uke, da var det litt stikking på høyre også og det kommer og går sammen med mens lignende murringer.

Tror nok dette er helt normalt, jeg har også lett litt rundt da jeg lurte på hva dette var og fant at mange har det sånn. Var på UL på fredag og så hjerte slo og alt var normalt, og da spurte jeg om dette, og det er livmoren som vokser og strekker seg, og noen opplever dette som stikking/smerter i større grad en andre, men det er helt normalt, skulle det bli ekstreme smerter så må man selvfølgelig gå til lege. Min fastlege tok ikke ultralyd ved første kontroll som var i uke 5, men han kjente på magen min da jeg var bekymret for svangerskap uten for livmoren pga stikkingen, men han kjente at alt var normalt.

Så spør om dette på første kontroll, men som sagt, tror nok dette er helt normalt :)

Gratulerer med graviditeten og nyt svangerskapet ditt :)

Snubler innom denne tråden:

Hva betyr "7+5"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Delphina

Snubler innom denne tråden:

Hva betyr "7+5"?

7 uker og 5 dager, antall uker og dager etter første dag i siste menstruasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...