Gjest helene Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Ja, som tittelen sier, hva gjør man i denne byen med barn på 2 og 11? Noe som ikke tar mer enn en halv dag og er gøy og ikke koster skjorta.
Daniel84 Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 vanskelig å finne noe som passer begge to i når det er så stor aldersforskjell da.. Men du har jo enkle ting som bowling, kino, laser X for den største iallefall.. Og lekeland for den minste kanskje? Pirbadet?
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2011 #3 Skrevet 10. juli 2011 Det er Norges (kanskje nordens) mest tradisjonsrike by og den er totalt overlegen en annen by i hele skandinavia. Klart det er masse å finne på. Alle historiske bygninger blant annet. Seriøst, Trondheim er Norges flaggskip og det er nok å finne på her. Tror det må være skandinavias mest kjente by utnom hovedstadene. Bare se på rosenborg, ignet annet fotballag i hele nordeuropa kan måle seg med hva de gjorde gjennom 90-tallet. En liten by på 160 000 innbyggere danker ut samtlige byer i skandinavia og kanskje også nord-europa. Vær utrolig glad og stolt over å være en del av den. Jeg er sååå stolt av min fødeby. Den er helt fantastisk! 1
Gjest ts Skrevet 10. juli 2011 #4 Skrevet 10. juli 2011 Er det leos lekeland du tenker på? Hvor ligger det egentlig? Jeg har søkt på nettet,men finner ikke sp mye om det. Hva med dyrepark, finnes det der et sted? Jeg er avhengig av å kunne ta med meg begge to alene, så jeg tror ikke det laser x er noe for oss, selv om jeg tror det er gøy. Kino funker ikke med den yngste. Pirbadet er også en mulighet.
Daniel84 Skrevet 10. juli 2011 #5 Skrevet 10. juli 2011 Det er Norges (kanskje nordens) mest tradisjonsrike by og den er totalt overlegen en annen by i hele skandinavia. Klart det er masse å finne på. Alle historiske bygninger blant annet. Seriøst, Trondheim er Norges flaggskip og det er nok å finne på her. Tror det må være skandinavias mest kjente by utnom hovedstadene. Bare se på rosenborg, ignet annet fotballag i hele nordeuropa kan måle seg med hva de gjorde gjennom 90-tallet. En liten by på 160 000 innbyggere danker ut samtlige byer i skandinavia og kanskje også nord-europa. Vær utrolig glad og stolt over å være en del av den. Jeg er sååå stolt av min fødeby. Den er helt fantastisk! Kanskje ikke noe for en 2 åring å gå rundt å se på bygninger..? Er det leos lekeland du tenker på? Hvor ligger det egentlig? Jeg har søkt på nettet,men finner ikke sp mye om det. Hva med dyrepark, finnes det der et sted? Jeg er avhengig av å kunne ta med meg begge to alene, så jeg tror ikke det laser x er noe for oss, selv om jeg tror det er gøy. Kino funker ikke med den yngste. Pirbadet er også en mulighet. Vet ikke hva lekelandet heter jeg.. Men vet det ligger en ved solsiden, og en annen på tiller Er nok ikke noen dyrepark i nærheten nei :/
Gjest ts Skrevet 10. juli 2011 #6 Skrevet 10. juli 2011 Ok, nei kirker og bygninger er ikke noe for oss denne gangen. Men, tar gjerne mot flere tips.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #7 Skrevet 10. juli 2011 Ta en tur til Voll gård? Er en besøksgård på Moholt som er åpen for publikum der barna kan se kyr, hester, griser, høner, kaniner ++ Mener det er en liten kafe inne på området hvor man kan kjøpe noe å spise/drikke eller man kan ta med matpakke selv Ta en tur til marinaen,(eller hva det kalles?), like ved nidarosdomen og nidelva i sentrum. Der er det diverse lekeapparater og et stort grøntområde, kan jo ta en piknik om været er fint. Det pleier ofte å være masse barn der, ihvertfall på hverdager, da jeg tror det blir besøkt av en del barnehager innimellom. Ellers ligger vitensenteret i sentrum som kanskje kan være interessant 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #8 Skrevet 10. juli 2011 Meg som svarte ovenfor, glemte å nevne at Metro lekeland ligger på Tiller ihvertfall, og der finnes klatre/krabbe/aktivitetsmuligheter for både 2- og 11- åringen, såfremt at den største kan springe rundt på egen hånd mens du følger med 2-åringen. Det meste er polstret der inne, slik at om 11-åringen skulle falle eller noe sånt, så vil han mest sannsynlig ikke slå seg så hardt. Har vært der et par ganger, og ser at større barn fra ca 4-5 år og oppover som regel herjer rundt alene og klatrer høyt og lavt, mens mindre barn er under oppsyn/sammen med voksne i enklere klatreaktiviteter eller rundt om på madrass/puteområder.
suzie Skrevet 10. juli 2011 #9 Skrevet 10. juli 2011 Er det fint sommervær kan dere dra ut til munkholmen, det går båt fra ravnkloa hele dagen. Kjempefint å bade, og spennende å se inni borgen. Regner det er vitensenteret utrolig artig. 11 åringen er midt i målgruppa, men mye å se på og utforske for 2- åringen også. Anbefales! Ikke så dyrt noen av delene:)
Zoë Castillo Skrevet 10. juli 2011 #10 Skrevet 10. juli 2011 Om dere velger lekeland ville jeg i allefall dratt til Metro på Tiller framfor Zitrus på Solsiden. Zitrus er mye mindre, og vil nok ikke fenge 11-åringen så lenge (med mindre han/hun utelukkende er opptatt av trampoliner). Pirbadet er også flott for begge to. Munkholmen har jeg ikke vært på, men de jeg kjenner som nylig har vært der har sagt at det var flott for både barn og voksne. Men ta med mat selv! En vaffel og kaffe koster over 80 kr!
Gjest ts Skrevet 10. juli 2011 #11 Skrevet 10. juli 2011 Tusen takk for tips. Heller mot metro på tiller ja. Kan man ta med egen mat dit eller?
Gjest ts Skrevet 10. juli 2011 #12 Skrevet 10. juli 2011 Om det blir fint vær hadde det vært fint å dra på munkholmen ja, men med egen mat ja.. Synd de ikke har fellesgrill
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2011 #13 Skrevet 10. juli 2011 Zitrus lekeland, bowling, pirbadet, husebybadet, vitensenteret, Munkholmen (kjempefint der om sommeren), Ilaparken (eller andre parker), Sverresborg... Det var alt jeg kom på i farta Går jo også ann å f.eks ta meg nistepakke og picnik-pledd nede til Nidelven. Der kan dere bade, grille osv.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #14 Skrevet 10. juli 2011 Jeg anbefaler museet på Sverresborg! Jeg kosa meg skikkelig der da jeg var lita. Man kan kjøre kanefart, se på at de lager flatbrød, se på dyr, se på ting som er gammeldags. Veldig gøy! Pirbadet er en hit i dårlig vær. Munkholmen er bra i godt vær. Det går også an å rusle langs Ladestien, det er flere strender langs den.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #15 Skrevet 10. juli 2011 Men jeg ville kanskje ikke bada i Nidelva. Skittent, æsj.
Zoë Castillo Skrevet 10. juli 2011 #17 Skrevet 10. juli 2011 Tusen takk for tips. Heller mot metro på tiller ja. Kan man ta med egen mat dit eller? I utgangspunktet er det meninga å spise søppelmaten som de serverer der. Vi bruker i allefall å ha med egne drikkeflasker til barna og frukt, og ingen har sagt noe på det. Vi kjøper is og noen ganger pizza der da. Jeg synes at Metro lekeland er helt flott, og det er ikke for knotete å bli med de minste barna rundt i apparatene (ikke engang som gravid i 6. mnd.) Prøv imidlertid å styre unna søndager, da det ser ut til å være høytid for bråkete barnebursdager. Og 7-8 9-åringer uten foreldre, som er høy på brus og is er IKKE trivelige lekekamerater for 2-åringen din! De viser stort sett lite hensyn til de yngre barna. Enhver formiddag forøvrig har i allefall jeg opplevd som rolige der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå