AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #1 Skrevet 9. juli 2011 Hvordan har dere opplevd det når dere slutter i en jobb dere har hatt i flere år? har ledelsen gitt dere gave? sagt noen velvalgte ord om at de har satt pris på dere?
Gjest Bjørn82 Skrevet 9. juli 2011 #2 Skrevet 9. juli 2011 Hvordan har dere opplevd det når dere slutter i en jobb dere har hatt i flere år? har ledelsen gitt dere gave? sagt noen velvalgte ord om at de har satt pris på dere? Fikk medalje og flere velvalgte ord fra overordnede.
altflyter Skrevet 9. juli 2011 #3 Skrevet 9. juli 2011 Det kommer helt an på størrelsen på bedriften og hvor nært forhold man har til dem. Juridisk sett er de ikke pliktet til å gi deg annet enn en attest, men moralsk sett er det vanlig å gi en blomst og en gave. Noen har til og med avskjedsfester...
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #4 Skrevet 9. juli 2011 De har sluttet det jeg jobber har fått en gave og noen ord sånn mens/etter vi spiser kake som en avskjeds"fest"
Lipstick Skrevet 9. juli 2011 #5 Skrevet 9. juli 2011 (endret) Jeg fikk gave og kort av jobben nå som jeg skal slutte. Har vært ansatt i 3 1/2 år Endret 9. juli 2011 av Lipstick
Gjest Consensio Skrevet 9. juli 2011 #6 Skrevet 9. juli 2011 Du spør hva vi forventer i overskriften og som svar så forventer jeg ikke en dritt fra de stedene jeg har jobbet på. Jeg får lønn for jobben hver mnd, ser ingen grunn til at man skal ha masse greier når man slutter også.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #7 Skrevet 9. juli 2011 Jeg har aldri fått noe som helst. Men jeg stjal en pc fra den siste jobben :-) Syns jeg fortjente den, de behandlet meg ikke bra 3
Cata Skrevet 9. juli 2011 #8 Skrevet 9. juli 2011 Forventer ingenting, og har så langt i livet ikke fått noen ting heller. Tror nok muligens det hadde blitt kake om jeg hadde sluttet her jeg jobber nå. For det første er det tradisjonen her og for det annet så har jeg vært her såpass lenge nå at jeg burde kvalifisere for å inngå i den tradisjonen. Bedriften gir sjelden gaver, men ofte samler de nærmeste kollegene inn til en liten avslutningspresang.
C-girl Skrevet 9. juli 2011 #9 Skrevet 9. juli 2011 Det eneste stedet jeg har fått gave da jeg sluttet var et sted jeg var deltidshjelp. Jeg gikk ikke på skole, så kunne stort sett møte opp på 10 min. Tror sjefen var oppriktig lei seg for at jeg sluttet. Fikk en fin blomsteroppsats og et fint kort fra alle sammen.
MissStiles Skrevet 9. juli 2011 #10 Skrevet 9. juli 2011 På de to tidligere arbeidsplassene har jeg fått gave. Den ene gangen gikk hele avdelingen ut og spiste en bedre middag. Spanderte både middag & drikke + at man fikk et gavekort. Der jeg er nå, har jeg vært i 4 år. Forventer ikke noe. Jeg vet at andre har fått blomster & champagne før. Men nå som vi fikk ny sjef så vet jeg at det er slutt på å gi gaver med mindre vi samler inn penger selv. Så vi har begynte å gjøre det nå.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #11 Skrevet 11. juli 2011 Spørs på bedriftens økonomi og bransjen. Har i langvarige kommunale jobber fått kort+blomster, mens etter kort tid i finansbransjen fått dyrere bilde/vase/gavekort + dekket fest.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #12 Skrevet 11. juli 2011 Også litt forskjellig om man får "kollegagave" som de har samlet inn til på gangen - eller om man får noe fra arbeidsgiver sitt budsjett. Det koster masse penger at folk sier opp, så de burde jo bruke pengene på å skaffe en erstatning.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #13 Skrevet 12. juli 2011 Sist jeg sluttet i en jobb ble jeg helt overveldet. Ett par av mine nærmeste kolleger hadde invitert sikkert 30 av mine kolleger (overordnet og andre). De hadde laget en fin perm med bilder fra div. festligheter og alle skrevet noen velvalgte ord og signert. Jeg ble overrekt denne samme med så mange gaver at jeg måtte ha to ryggsekker for å få med meg alt hjem. Det ble også holdt flere taler før vi inntok den ene kaken etter det andre. Visste jeg var godt likt, men ikke at det lå på dette planet. Det tok ikke ett halv år en gang før jeg var tilbake, da jeg innså hvor godt jeg faktisk trivdes der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå