Gå til innhold

Skifte p-piller..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt p-pillen "Loette" i 4 år nå, og de sisste mnd har den tullet med mensen min.. først kom den mye senere enn planlagt, så kom det nessten ingenting.. Min første tanke var gravid.. tok graviditetstester (i flertal) og var negative alle sammen! Flere som har opplevd dette med den typen?

Så jeg har bestilt meg legetime for å bytte, så jeg lurte igrunn litt på om det var noen som hadde tips eller gode råd til ny p-pille? en type de er missfornøyd med, eller fornøyd med... har hørt så mye forskjellig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker yasmin og er vel ganske godt fornøyd med den. Føler den gir meg relativt få bivirkninger, og merker ikke stor forskjell på kroppen med og uten tabletter.

Brukte Diane før og den ga meg migrene og noen ekstra kilo, i tilegg ble jeg ganske humørsyk av den.

Men det er mine erfaringer, det varierer litt fra kropp til kropp hvorden de ulike tablettene fungerer, men jeg har vært fornøyd med Yasmine og har brukt den de tre siste årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært fornøyd med Loette fram til disse tingene begynte å skje?

Selv gikk jeg på Loette i flere år, og var kjempefornøyd. Mot slutten begynte den imidlertid å tulle litt med menstruasjonen min, jeg fikk blant annet mensen etter kun to uker på brettet, og måtte gå med det i en hel uke + uken på sukkerpiller. Jeg byttet da til microgynon, som inneholder de samme virkestoffene som Loette, bare i høyere dose. Strålende fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd p-plaster?

Jeg gikk på et som het Evra da jeg var plaget med mye bivirkninger fra p-piller.

Det fungerte supert og fikk ingen bivirkninger i det hele tatt, mensen kom når den skulle etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...