Gå til innhold

Dårlig ordvarlg som blir morsomt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noen eksempler du vil dele der noen bruker dårlig ordvalg og lignende som gjør at det misforstås eller høres ut som personen mener noe annet?

Husker ei dame i et selskap en gang sa "jeg må bare prøvesmake pølsa di".

Men kom helst med noe morsommere enn den da. Trenger heller ikke ha noe med sex å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ikke så morsomme, men jeg prøver meg allikevel.

Jeg klarte å si ganske høyt til en av mine kollegaer, uten å tenke meg om: "musa mi virker ikke". Det var litt flaut.

Eller da jeg sa "Åh, så våt jeg er!" etter å ha gått gjennom øs pøsende regnevær uten paraply.

Det flaue i slike situasjoner er at mange rundt kanskje ikke tenker koffert, men begynner å gjøre det fordi de ser at du forstår at du har sagt noe som kan virke feil. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg fortalte at både hun og en felles kollega hadde tre ukers ferie rett rundt hjørnet, hvor jeg svarer med et Åh, det blir deilig!!!. Det tok noen sekunder før jeg skjønte at det kunne misoppfattes og måtte legge til en for dere, altså. Ikke for oss som sitter igjen..!

Dette passet litt dårlig, da denne kollegaen er ei jeg ikke kommer så utrolig godt overens med.

Endret av FoxyFish
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min forteller meg at hun tror at kjæresten hennes finner henne seksuelt avtennende, fordi hun har lagt på seg litt. Det lyder noe ala dette:

Venninne: Jeg er så lei meg. Jeg er blitt litt lubben, jeg tror han synes jeg er ekkel..

Jeg: Det skjønner jeg godt altså.

Tok 2 sekunder før jeg skjønte hvordan det kunne høres ut, og smallt til med

- At du er lei deg altså!!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær veldig søte, hyggelige, småsjenerte mattelærer på videregående lærte oss om cosinus, og skulle vise oss cosinus-knappen på kalkulatoren. "Cosinus er her. *peker* .. Jeg liker å kalle den koseknappen."

Du kunne bare se at det demret for ham hva han egentlig hadde sagt, og hva vi begynte å tenke på, for han ble gradvis rødere og rødere, og prøvde å le det litt bort. :fnise:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koseknappen... :overrasket:

Stakkars lærer, å leke med koseknappen vil nok aldri bli det samme igjen for ham... :flau:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle sette meg i fanget på min kjære ,vi skulle på kino,åsså sa jeg hva er det harde jeg kjenner nå? Det var mobilen,men hørtes ut som jeg mente noe helt annet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg skulle fortelle meg en historie samtidig som hun spiste lunsj. Hun hadde akkurat tatt en bit rett før hun kom til poenget med historien, og tygget og tygget for å kunne fortsette å snakke. Jeg var spent på hva hun skulle si og ropte ut: Svelg og fortell! Jeg så ikke noe gale i kommentaren, men vennene mine tenker tydligvis mer koffert enn meg, for den kommentaren har fulgt meg siden :fnise:

Nå brukes kommentaren flittig som et motstykke til uttrykket Don't kiss and tell

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det veldig morsomt en stund med utrykket gnikk gnikk (fra Lille Lørdag, Bård Tufte og Harald Eia som skulle gnikke på vinduene med isopor). Vennina mi leide på den tida et rom på en gård. Vi kom på besøk og møtte de som eide gården. De hadde en del høner som løp rundt, og for å være morsom spurde jeg bondekonen:

Kan jeg få gnikke på høna di?

Bonden ble skeptisk til å dele, venninene mine holdt på å le seg i hel, og jeg sank under murtrappa jeg satt på. Flauere har jeg aldri vært.

En annen gang møtte jeg en fotballspiller jeg har være fan av i mange ti år. Jeg skulle fortelle han at jeg var stor fan og håper han kom hjem igjen til Norge snart. Da presterer jeg å si: NN du er mitt største fan, I HEILA LIVET!

Så der har dere mitt største og eneste fan. Hadde noen herlige venniner som fikk seg en bra latter da ja. Og nå kommer jeg sikker til å bli gjenkjent, fordi den historien har gått som ild i tørt gress :P

KNIS

Endret av Personlig12
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også tidenes kommentar fra ei jeg jobbet med en gang, (60 åra) hun skulle be meg om å hente noe så sier hun. NN, kan ikke du hente det, du som er så lett på tråden. EHE UNNSKYLD JEG ER WHAT??? Hahahahaha

Endret av Personlig12
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. dette var morsomt å lese :P

Synd du er modig som tør å ha Tøydokke Anna som nicknavn :( Nå kommer jeg til å få mareritt i natt. Jeg kommer til å kjefte på deg i morgen altså :nei:

:klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en som var delvis med vilje.

Den nye gutten på jobben var full av hormoner og fortalte støtt og stadig om sine sexsuelle eventyr, jeg og hans mentor begynte å bli litt lei det og hadde bestemt oss for å gi han et par lærepenger.

Siden han gjorde narr av alle så skulle vi gjøre litt narr av han, men på en morsom måte slik at han forsto forskjellen på skolemobbingen han drev med og ertingen vi har på arbeidsplassen.

I en av kaffepausene satt den nye gutten med en saft eller juice, mentoren hans hadde sagt noe morsomt som nesten fikk gutten til å sprute juicen utover bordet men han hadde greid å svelge i siste liten.

Så jeg la meg i bakhold og ventet, når han endelig tok en god slurk til sa jeg høyt til mentoren "Gjør det en gang til så sprutern."

Uheldigvis var gutten for treg til å skjønne poenget så reksjonen uteble, men det er et av mine mesterverk.

Endret av Tipo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, dette er gøy =)

En dag tidligere i vår, mens det var skikkelig varmt, hadde en av kollegene mine tatt med seg vannpistol på jobb og spruta på folk for gøy. Jeg ble selvsagt offer, og løp etter fyren gjennom gangen med ei vannflaske mens jeg ropte "NN, jeg skal gi deg SPRUT jeg!"

Eksen og jeg hadde vært i Riga og kjøpte med riga-balsam hjem. Han inviterte over noen kompiser for å smake på det, og vi ble alle enige om at det var temmelig intenst på smak. Jeg gjorde en eller annen grimase mens jeg smakte, og en av kompisene spurte "MB, var den litt vond å svelge?" hvorpå jeg svarte "neida, jeg svelger ALT"

Dette er ikke meg da, men fortsatt morsomt: jeg kom i skade for å spørre venninna mi hva hun hadde gjort tidligere på dagen og hun svarte: "nei, nå har jeg brukt en time på å rense musa mi med q-tips - den knirka så fælt, skjønner du!". Moralen? Alt var mye morsommere da alle hadde stasjonær edb, kulemus og ikke noe optisk trådløst opplegg ;)

Var skikkelig forkjøla, og hadde ikke lyst på mat i det hele tatt. Venninna mi prøvde å komme med middagstips, og foreslo et eller annet med masse hvitløk. Jeg svarte: "næh, jeg er så fed-up av hvitløk for tida" (og skjønte ikke hvorfor hun begynte å le)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heimkunnskap på ungdoms skolen, vi lager brød.

En av jentene er ferdig, og roper ut til vår mannlige lærer "Kom å se på brødene mine"

Hele klassen stilner til, og det går noen sekunder før hun blir sprutrød.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobbet sammen med en kvinnelig servitør som desverre ikke var så god i Engelsk.

Hun hadde servert to Engelske menn, når hun ryddet av hovedretten så ønsket hun selvsagt å vite om maten hadde falt i smak, det kom ut på denne måten: Was it good for you?

Engelskmannen var høfflig å så følgende: darling, that's something you should ask you'r husband...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtale mellom meg og den nye sjefen. Jeg - ung kvinne. Han - veldig korrekt og høflig mann av den gode gamle skolen.

Husker ikke hva vi snakket om. Men husker avslutningen!

*samtale*

Jeg: Kan brukes når en skal ri

Han: "nikker"

Jeg: .............................på hest altså!!!

Han: "stilhet"

Jeg: :flau:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Har plumpet ut med den litt uheldige "på hest altså" et par ganger jeg også:) Like flaut hver gang.. Spesielt i utlandet- "I use them for riding.. On horses"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...