Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Gjest pysepusen

Vær mer bekymret om hun er enig med deg :fnise:

:ler:

Må si jeg lurer veldig på hvem denne jordmora er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Huff, for en jordmor... :kjefte: Det høres ut som det har vært sånne til alle tider, min mamma måtte hasteopereres en eller to dager etter at jeg ble født, og mistet melka da. Jeg ble derfor gitt flaske fra starten av. På en kontroll på helsestasjonen hadde hun fått høre med en svært skeptisk og nedlatende mine: "Jaja, det har jo vokst opp flaskeunger før også..." Og med dialekta og tonefallet kan det tolkes omtrent som: "er du heldig, så overlever nok datteren din".... Jeg kan tenkte meg at sånne folk ikke akkurat bidrar til trygge førstegangsmødre... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille skjønne er ikke fullt så liten lenger :daane: Idag var det tid for 6 ukers kontroll, og jammen nærmer hun seg ikke 4 kg :vekt: Siste veiing var 1. juli da var hun 3288 gram...idag var hun 3860 gram og 51 cm :hoppendeglad: Store fine jenta vår :rodmer: Det var bare ros å få av både helsesøster og lege, hun er så absolutt ajour i forhold til alderen, ingenting som tilsier at hun er født 4 uker for tidlig :nigo: Det var en stolt mamma som trillet derifra :strix:

Idag har hun vært skikkelig sovedukke, så jeg er en smule spent på natta :dry:

Ellers nærmer dåpen seg med stormskritt :overrasket: Når vi bestemte oss for 7. august virket det så langt frem i tid....vel....tida går fort!!!! Dåpskjole, kirke, faddere og lokale er ihvertfall i boks, vi har bestemt oss for smørbrød å spise (note to self; de og dåpskaka må bestilles imorgen!!) ellers baker mamma og søs kaker :) Vurderer å få tak i noen som vil hjelpe å rydde underveis for å få sjansen til å nyte dagen selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår lille skjønne er 6 uker idag :rodmer: Ligger og sover så godt på fanget mitt her, får prøve å snike henne over i korga så jeg får gjort litt :husarbeid: Det er rett før de tørre rene klærne overtar stua vår :fnise:

Det er ufattelig fint vær her idag, så vi har vært og gått laaang tur i sola :sol: Deilig!! Nytter ikke prøve å sole seg, da våkner hun bare og jeg ender opp i sofaen med bikini på istedet for på terrassen :ler:

Finn.no er forresten en fantastisk plass! De siste dagene har jeg fått tak i både BabyBjørn vippestol med leke og Ergo bæresele :hoppe: Nå venter jeg bare på svar ang. et nyfødtinnlegg til Ergoen, så har jeg det jeg trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo er godt å bære i. :hjerte: Har virkelig brukt vår masse det siste halvåret, og vi kjøpte også brukt på finn.no. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Så gøy med innkjøp på finn! :hoppe: Her anbefaler vi både vippestolen og bæreselen :nigo:

Kjenner til det der med klær som overtar stua :sjenert: Her blir de lagt i sofaen og noen ganger blir de liksom ikke tatt videre før det ikke er plass til å sitte lenger :fnise: DET ER SÅ KJEDELIG Å BRETTE KLÆR!!! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten er plassert i armkroken til pappaen sin, så de kan sove litt sammen mens jeg drikker kaffe og spiser sjokolade :lur: Det er bare pupping det går i idag, kjente jeg trengte en liten pause :tunge1: Så lenge varte forresten den...nå er hun tilbake oppå meg, vil ikke roe seg hos pappaen idag :sukk: Jaja, så lenge jeg får fri fra matingen en liten stund så....Kosesyk liten baby vi har!!

Fikk omsider både brettet klær og laget en slags middag idag, kan ikke skryte på meg at kokkekunstene mine kommer til sin rett for tiden :fnise: Men det er da mat ihvertfall, om enn av den enkle sorten ;) På menyen idag; ovnsstekte koteletter med (kjøpt) potetsalat (fy og skam!!) og stekesjy til saus :ler: Det var faktisk ganske godt, når en ser bort fra den kjøpte potetsalaten :tunge1: Gudness jeg gleder meg til Ergoen min kommer og jeg får hendene fri avogtil :hoppe:

Jah...så sitter jeg her da...Jeg vil ut i sola :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten har sovet siden klokka 8 ikveld, kun avbrutt av en omgang mat på ene puppen :klo: Det virker rett og slett som jeg har fått mer melk :hoppendeglad: Spent på hvordan natta blir nå da når hun har sovet i hele kveld :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan ble natta? Her var det med søvn et mareritt, dag som natt, frem til omtrent på dagen 6 uker. Kanskje det er sånn for dere også? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta gikk forbausende bra, kun våken 1 gang klokka 4 så sov hun til 7 :nigo: På toppen av det hele uten flaske, så det betyr vel kansje at etter 6 uker har jeg endelig nok melk :bolledeig: Skulle bare mangle, hun har ligget ved puppen omtrent konstant etter hun var utav lyskassen :fnise: Håper det er sånn for oss som for dere da Mazzi, at nå roer det seg litt på nettene? Merker ihvertfall hun er mer våken på dagen nå enn tidligere! Helt greit for meg om hun tar kveld klokka 8 ;)

Herlig nå når hun ser rett på meg, smiler og prøver å prate :rodmer: Hun er ei snill lita jente, griner ikke mer enn hun strengt tatt må - når hun er sulten eller har vondt i magen! Det hjelper vel på at vi begynner å bli kjent med henne også, og vet litt mer hva hun vil når hun gir beskjed :jepp:

Mens jeg var i dusjen lå liten på gulvet kliss naken og sprellet med armer og bein mens hun "hoiet" i vei :ler: Morsomt!! Var visst godt å være naken på varmt badegulv :)

Det er superfint vær her idag også, så etter frokost for liten og stor får vi trille tur ned til byen og gjøre unna en haug med ærend! Gleder meg til dåpen er overstått, kjenner jeg stresser litt inni meg med det der...uten grunn egentlig :roll: Vi har jo faktisk det meste på plass...Men jeg er litt sånn, alt som er nytt er skummelt, og å arrangere dåp har jeg jo aldri gjort før...Det går vel fint det også :)

Have a nice one everyone :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:ler: Driver du og venner liten til det samme antrekket som du trives best i? :lur:

Håper du har en strålende dag i :sol: og at du får gjort unna det som trengs for å senke skuldrene i forhold til dåpen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: Driver du og venner liten til det samme antrekket som du trives best i? :lur:

Håper du har en strålende dag i :sol: og at du får gjort unna det som trengs for å senke skuldrene i forhold til dåpen! :klemmer:

:fnise: tidlig krøkes vettu!!

Gikk tur ned til byen for å ordne så mye...kom hjem uten å være imponert over meg selv for å si det sånn :gjeiper: Det ordner seg vel..dåpsinvitasjonene er ihvertfall kjøpt inn, og jeg har bestemt meg for hvor vi skal bestille smørbrød :jepp: Nytter ikke å bestille før vi vet hvor mange som kommer likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Så gøy med dåpsplanlegging! :strix: Det er vel egentlig ikke så mye å planlegge, og det er veldig greit :tommelopp: Vi som har planlagt bryllup skulle takle det fint :lur: Bare husk å ta bilder før hun har fått av seg dåpskjolen :idesmil:

Og så utrolig herlig med litt soving på kvelden og natta! Det er noe med det å bli seks uker altså. Og bare vent enda lenger - til 3-4 måneder (eller litt mer). Det er godt når de sover om kvelden :)

Og :hoppendeglad: med nok melk til å mette vesla! Enda en ting som kan trenge litt tid!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...rutiner er visst til for å vrenges inn-ut...nå har liten spist, bæsja, spist, sovet 30 minutter, bæsja og spist videre siden klokka 3 inatt :natti: Og så er hun s-m-ø-r-b-l-i-d!! Jeg har mest lyst å hoppe ut av vinduet i frustrasjon :bond: det ser ut for at hun omsider sovner nå da *sjjjjjjjj*

Å være trøtt når nye dimensjoner med dette lille vesenet i hus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...