Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

JAAAAAAAAAAAAA :bolledeig:

Liten har vært sovebaby siden igår, jeg er u-t-h-v-i-l-t :strix: 4 timers intervaller er heeeelt okei altså, keep it up baby :kgbaby:

Sniker meg til kaffe og kg før hun faktisk må vekkes pga pupper på størrelse med små fjell :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens søteste ligger og kaver på leketeppet sitt på gulvet mens jeg blar i kataloger, nyter synet av henne og fryder meg over at hun er min, min, MIN (...og kjære sin da *fnis*) INGEN skal få ta henne fra meg :hjerte:

Koselig nå når hun så smått begynner å "prate", tydelig at hun koser seg :strix: Idag er visst ting litt rosenrødt her :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Det er godt å høre at du har en rosenrød dag, dere hadde nok av bekymringer til å begynne med! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid til KG er det smått med, ihvertfall skriving ;) Nå har jeg ladet opp IPaden og benytter sjansen mens tidstyven min spiser :fnise:

Hun har hatt flere gode netter på rad nå, aner konturene av en slags rutine, men vet at det kan snu like fort som det kom, så her gleder vi oss over nuet :ler: Må si jeg koser meg mye mer nå enn i starten, da var alt bare skummelt og jeg slappet ikke så godt av..nå går ting litt mer av seg selv på en måte :)

Sommer i Norge, og da spesielt på Vestlandet, er noe herk!! De som sier vi ikke må reise til syden om sommeren, men nyte den norske sommeren kan kysse meg en viss plass :tunge1: Hadde det ikke vært for at vi har en liten en så hadde vi vært i varmere strøk for lengst :reise: Været her idag?! Ta på redningsvest og ikke glem årene :regn: Neste år blir det Rhodos på oss!!!!! I mellomtiden får vi "kose oss med den norske sommeren" :fnise"

Ikveld blir det indisk take away på oss :sikle: Gleder meg!! Har fått helt dilla på indisk mat, liten får litt vondt i magen når jeg spiser mat med krydderier, men jeg får hive litt ekstra malt i melka hun får før vi legger oss og håpe på det beste ;) Kan ikke ofre alt jeg liker heller bare fordi jeg ammer....

Denne uka var vi på barseltreff for første gang...vet ikke helt hva jeg skal si om det, jeg er glad vi ikke skal ha med hun jordmora på treffene videre, ellers hadde ikke jeg møtt opp ihvertfall!! Snakk om å føle seg som en dårlig mor fordi jeg gir tillegg på kvelden :overrasket: Hun arrangerte en sånn runde på ammingen, de andre hadde jo sååå mye melk og alt var sååå lett og greit i forhold til ammingen..til det var min tur, jeg sa som sant er at jeg synes det til tider er slitsomt med lite søvn og mye pupping, og at jeg gir henne flaske før vi legger oss fordi da er det tomt hos meg :sjenert: Jordmor satte DET blikket i meg og sa jeg bare måtte legge henne oftere til, det var aldri tomt, og det krevde en innsats fra min side for å øke produksjonen! På toppen av det hele sa hun: du gir henne vel tutt også da, hvis hun gråter?! Da fikk jeg nok, jeg sa til henne at jeg fulgte råd fra nyfødt-avdelingen, der de sier at det viktigaste er ikke at jeg ammer men at liten legger fint på seg, vokser og trives! Tutten får hun kun i vogna eller i bilsetet når jeg ikke KAN gi henne pupp, eller når jeg skal spise selv, jeg trenger jo mat jeg også!! Og at hun får den flaska med tillegg har jeg ikke vondt av, ellers bare skriker hun, stanger i puppen og er tydelig holsulten! De kan få si alt de vil at det aldri er tomt og at jeg må legge henne oftere til for å øke produksjonen, det er ikke sånn at melka flyter over hos alle :sukk: Så da treffet var over rasket jeg fort tingene mine sammen og gikk, uten å ta med telefonlista med nr til de andre, jeg ville bare komme meg ut, følte meg skikkelig teit..de andre sa jeg ikke måtte bry meg, men jeg følte meg så liten!! Jeg gjør jo så godt jeg kan, og på nyfødt fikk jeg ros for at hun la så fint på seg, ingen kritikk å få der selv om jeg må ty til flaske...ei jeg jobber med sa denne jordmora var kjent for blikkene sine og de rigide holdningene, så jeg får trøste meg med det :tunge1:

Nå sover liten på brystet mitt, mett og god, tung i kroppen :hjerte: Jeg skal sette meg og skrive på konvoluttene til takkekortene vi hentet idag, er så utrolig fornøyd med de, kjempefine!! Så får regnet bare pøse ned, vi skal ikke mer ut idag likevel ;)

Urk ja, det må jeg bare si; vovvis har tydeligvis hatt en flått i pelsen som har unngått lupen min! Jeg børster han annenhver dag, og leter etter flått, men denne har jeg altså ikke sett...Idag falt den iallefall av, mett og god, og fytti grisen så svær :spy: Kjære fant den på kjøkkengulvet, kravlet rundt, ekleste krypet *grøss* Så på mandag bærer det til dyrlegen for å få dråper i nakken til vovvis slik at ikke flåtten biter seg fast!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte burde virkelig ikke ha den jobben de har, slik som denne jordmoren! Man kan da vel ikke behandle folk på den måten?? Skjønner at du ble lei deg og bare gikk etterpå. Synes du er kjempeflink og en veldig god mamma mot prinsessa di jeg :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Fytti for ei teit jordmor! Hun burde absolutt visst bedre! :kose:

Menne skal dere ha flere barseltreff eller? Fungerer det som på min tidligere helsestasjon? For barselgrupper er gull verdt - ihvertfall etterhvert når det også er fordi at barna vil være sammen med andre barn :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vel i utgangspunktet ha treff en gang i uka, sånn som andre..men jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til å være med, jeg har jo så mange venninner som har babyer samtidig med meg, kjekkere å tilbringe tid med de :hjerte: Det var dessuten en finurlig sammensetning mennesker :ler: Ingen av de bor i nærheten av oss, flere var fremmedspråklige...jeg har av en eller annen grunn havnet i sentrum helsestasjon :klo: Vurderer å bytte til den som ligger her borte istedet, der er både Belle og en av de jeg delte rom med på barsel :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pysepusen

Var heldig med de i sentrum jeg da! :jepp: Elsker barselgruppa mi! :strix: Men om du har venninner som har fått baby så har dere jo noen å være sammen med! Det hadde ikke jeg :sjenert: Men helsesøstra mi skrøt veldig av den helsestasjonen vi nettopp har blitt flyttet over til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du helt klart skal bytte helsestasjon, er jo mye greiere å ha noe i nærheten. Og du er ikke alene om å ha hatt en helsesøster som ikke skjønner dette med å ikke ha nok melk. Jeg hadde nesten det samme problemet, men jeg hadde nesten ikke melk i det hele tatt og fikk beskjed om å gi det over helgen og legge henne til oftere så skulle jeg se at det tok seg opp. Vi begynte med flaske den dagen og har ikke angret i det hele tatt. En mer fornøyd unge skal man lete lenge etter. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner meg at jeg vet hvem denne jordmorda er!

Når jeg var på første barseltreff (lille var 3 uker), måtte alle i ringen etter tur fortelle om fødselen sin. Når det var min tur, presterte hun å DISKUTERE med meg hvordan fødselen hadde vært og legge til flere detaljer enn jeg i utgangspunktet hadde lyst å dele. Alt fordi hun hadde hørt om min spesielle fødsel fra svigerdatteren som er en bekjent av

meg. En annen på barselgruppa hadde en dramatisk prematurfødsel, hvor barnet kom ut livløst med navlestrengen stramt 2 ganger rundt halsen. Hun fortalte at hun var veldig redd++, hvor jordmor ser nedlatene på henne og sier; Det er ikke FARLIG med navlestrengen rundt halsen altså!!!!!

Hun var tydeligvis veldig interessert i fødselen min. Når bestis var på kontroll hos henne og skulle snakke om tanker om sin fødsel (rett etter min fødsel), sa bestis at hun var begynt å bli litt nervøs, pga en venninne som hadde en tøff fødsel. Da spurte jordmor om det var *mitt navn* og fortalte at hun kjente til fødselen min o.l. Hele timen brukte hun på å snakke om MEG og min fødsel. Møkkakjerring.

Jeg kunne skrevet en BOK om alt hun har sagt og gjort, du må overhode ikke ta til det NOE hun sier. Vær mer bekymret om hun er enig med deg :fnise:

Endret av *Aprin*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...