Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Unnskyld for at jeg er så blodfattig. :fnise: Hadde glemt av hele maratonet jeg. Skulle det ikke originalt sett/var feilskrevet at det var en fredag? :klo: Uansett. Spinningmaraton (hvor enn awesome det høres ut) og meg er ikke særlig klaff slik formen er nå. 

Men lekedate er jo vel så kjekt, da! :klem: 

Hun svigermoren din altså...det blir så teit at man nesten bare må le. :sjenert: 

Svømmehallen er noe vi definitivt burde gjøre mer av vi også. Jeg har to havfruer å ta meg av. Men de har jo svømming i barnehagen da, så litt vann får de på seg. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æh, jeg hadde jo glemt det jeg også - og jeg hadde tross alt både meldt meg på OG reservert sykkel :ler: Hva da svimete?! Men det går fint, jeg klarer meg uten maraton altså! Det kommer jo flere muligheter :jepp: 

Lekedate vil jeg si er kjekkere, på alle måter - samtidig kan det være vel så slitsomt som et spinningmaraton har jeg lært etterhvert :hoho: 

Og svigermor er en nøtt :rolleyes: Kan ikke annet enn å flire litt av det - etterpå :Knegg: Akkurat mens det står på er det bare til å bli helt matt av! 

Åh, jeg er ganske misunnelig på det bassenget bhg til jentene deres har altså!!! Liten burde jo så absolutt fått bade litt oftere enn hun gjør...jeg var så flink i en periode ifjor vinter, da dro vi til svømmehallen annenhver onsdag! Jeg får ta opp igjen den tradisjonen, det var skikkelig koselig :jepp: 

Nå har jeg nettopp sovet en time sammen med Liten :hjerte: Jeg er sånn skikkelig daffetrøtt ikveld...O-o, forresten, Storesøster er her! Snart er hun storesøster til en liten gutt - fødselen er igang :rodmer: Kjente det sånn skikkelig i magen når hun sendte melding og sa hun kom bort til oss etter skolen idag, den babysjuka har ikke gitt seg nei :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørda`n :nigo: Startet dagen med å sove frampå, dusje lenge og spise god frokost (strengt tatt lunsj..) før vi tok turen bort til Belle og kidsa :hjerte: Det var veldig koslig, jentene lekte kjekt sammen og vi fikk :skravle: enda mer! Belle disket opp med både vafler og cappuccino, så jeg gikk ikke sulten derfra for å si det sånn *klappersegpåmagen* 

Når vi kom hjem ville jentene pakke inn farsdagsgaven (han får pysjbukse fra Lilleba) og lage kort - så da tutlet de med det og jeg fikk brettet såpass mye av klesfjellet at nå er det bare en liten knaus igjen :tongue: Fikk byttet på sengene, satt på en maskin til med klær og ryddet badet også - så nå er det lørdagsryddig her *elsk* Mannen kokkelerte frem kylling i curry mens Storesøster var på babybesøk..så når hun kom hjem spiste vi og kikket på bilder av den helt ferske lillebroren hennes :rodmer: Hun er veldig veldig stolt av lillebroren sin!! Håper det blir fint for henne, hun har grudd seg fælt til å dele mamma... :kose: 

Nå skal vi kræsje i sofaen og se MGP jr sammen :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mandag dere!! En ny uke - satser på det skal bli en bra en!! Jeg skal starte uka med å trene, det er ihvertfall sikkert...burde tatt det fra morgenen av (fordi jeg siger litt sammen utover dagen) men fordi vi hadde avtale på Familievernkontoret må det bli enten nå i ettermiddag eller ikveld..strengt tatt kunne jeg trent på formiddagen, for vi bomma så det smalt etter på når vi hadde avtale :sjenert: Haha, begge var sikre på at det var kl 9.30 vi hadde avtale, og skjønte ingenting når vi ble møtt av "da blir det en kort time idag altså" :klo: Ikke før vi kom inn til psykologen og hun sa noe om at vi hadde bomma på klokka gikk det et lys opp for oss...så da ble det 30 minutt istedet for 90 minutt, men men! Vi får sørge for å møte til rett tid neste gang :tunge1: 

Har hatt en lang god prat med mamma nå, det har vært litt sånn radiosilence der..uten at jeg kan gå innpå helt grunnen - men det viktigste er at hun tar imot oppfordringen fra meg om å holde på kontakten!! Jeg trenger jo mamma og pappa selv om jeg er voksen :sjenert: Godt var det ihvertfall å høre at hun har det bedre nå enn for et par uker siden!! 

Nå skal jeg rundkle meg, plugge godmusikk på ørene og gå en lang tur med vovvis :hjerte: Det er skikkelig møkkavær ute - men det tar jo ikke hunden hensyn til - han må jo ut, samma hvor dårlig været er :ler: Det er jo litt godt også, å gå tur i ruskevær...nå stoppa det å regne, så hvis jeg skynder meg så rekker jeg kanskje deler av turen uten regn som pisker i ansiktet!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på tur i ruskeværet! :) Er enig i at det egentlig er litt godt å være ute når det er sånt vær, selv om det ikke er så fristende å ta det skrittet over dørterskelen. :regn: 

Hvordan var halvtimen dere fikk på Familievernkontoret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på tur i ruskeværet! Er enig i at det egentlig er litt godt å være ute når det er sånt vær, selv om det ikke er så fristende å ta det skrittet over dørterskelen.  

Hvordan var halvtimen dere fikk på Familievernkontoret?

Var skikkelig heldig, og fikk bra vær gjennom hele turen!! Når det er sagt er vovvis blitt skikkelig kjeeeedelig å gå tur med :daane: Han begynner å bli en gammal tass, bikket 11 år - det er ganske mye! Han er treg - treg - treg, skal lukte på hvert et lite strå og hvis jeg korter inn båndet hans for å gå litt kjapt så faker han at han har vondt i foten og begynner å halte :overrasket: Slipper jeg opp båndet igjen og lar ham holde på med sitt (gå 5 meter bak meg, snuse på alt han kommer over, stå og henge for å se om det kanskje kommer noen bak seg osv) så slutter han å halte igjen, luringen :hoho: Det der er personlighet med labber ass :ler: Han kan irritere fletta av meg når han holder på med de sære greiene sine - men gud som vi kommer til å savne ham den dagen han takker for seg :trist: Nå har Liten planlagt at vi skal ha en ny en når han vandrer heden, en helt lik som skal hete det samme :fnise: Jeg er vel ikke heeelt enig i det............

Halvtimen hos Familievernkontoret var helt grei, men merket det bare var en halvtime - vi rakk liksom ikke helt å komme igang før det var over :rolleyes: Men jeg fikk noen tips ifht tankestyring og søvn, skal prøve noe greier som heter EMDR istedet for disse tablettene jeg har fått..Jeg er ikke helt sikker på effekten av de egentlig, også blir jeg så innihampen trøtt dagen etterpå av de :natti: Det fungerer dårlig å kombinere å ta de kvelden før med formiddagstreningen min! Så da skal jeg prøve EMDR som hun anbefalte, sammen med Yoga før jeg legger meg - i håp om at tankekaoset roer seg litt..for det er total mayhem oppi hodet mitt med en gang jeg legger meg, samme hvor trøtt jeg i utgangspunktet er :sukk: Det blir det lite søvn av ass - ca ingenting faktisk, og tabletter som har trøtthet som bivirkning funker heller ikke! Nærhet og sex funker da.. :sjenert: Igår kveld når jeg ikke fikk sove, og bare lå og surret med mitt - så dro mannen meg inntil seg og bare holdt meg..hjertelyden, varmen hans og stryking på ryggen = søvn..*kremt* eller, først var det litt mer action (er det Ludo det kalles her inne?! :hoho: Hvorfor det egentlig?? Har aldri skjønt det jeg :ler: ) SÅ var det :sFun_sleeping:  Alt i alt, det ble en natt med grei nok mengde søvn egentlig; sovna vel i ett-tida..6 timer søvn er jo luksus!! Men det er ikke hver kveld jeg er åpen for nærhet..så jeg kan ikke lene meg mot det heller..selv om mannen synes det er helt okei liksom å bli brukt som sovemedisin :tunge1:  

 

Nå er det fyr i ovnen og lys på bordet, Liten sitter nydusja inni poncho-håndkleet sitt og ser BarneTv :hjerte: Det sitter milevis inne å komme seg på trening ikveld, min moralske støtte måtte hive inn håndkle pga bihulebetennelse - så da er det lett å la være å gå :sjenert: Jeg skal jo uansett imorgen, så...det kan være treningsfri idag så får jeg heller kjøre på resten av uka!! 

Så, her er ukas treningsplan -->

Mandag; treningsfri

Tirsdag; Spin2 

Onsdag; Styrketrening

Torsdag; Quickspin/ styrke

Fredag; Intervallspin + 30 min stretching

Lørdag; Treningsfri

Søndag; Styrketrening

+ tur hver dag som vanlig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EDMR...eller kanskje jeg bare skal ha Liten oppi senga?! Haha, det funka ihvertfall - inatt har jeg sovet som.en.stein :strix: Jeg er fortsatt like trøtt da, så trøtt at jeg er kvalm - men vissheten om at jeg har sovet _godt_ er helt fantastisk!!! 

Jeg skal innom jobb om en times tid..kjenner jeg gruer meg, men det må til!! Så er planen trening, så sant jeg kommer over denne lammende trøttheten ila de neste timene :natti: Aller mest har jeg lyst å gå og legge meg igjen, men jeg er redd for å ødelegge for neste natts søvn, så det tør jeg ikke! 

En kopp kaffe til og så på badet for å fikse meg litt, så tenker jeg at jeg er klar for en ny dag :jepp: Det er sånn rufsete vær ute idag også, høsten er definitivt her:regn: Gleder meg til vinter, vår og sommer - alt annet enn vind og regn som pisker i ansiktet!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeh.........hvordan funker det EDMR sa du? Jeg skjønte ikke helt hvordan man skulle gjøre det?

*forventningsfull deluxe her*

Du fortjente ei god natts søvn, jeg vet akkurat åssen du har det angående sovinga- og det er faktisk grusomt når dagene blir til uker og måneder med null resultat :sprettoy: 

Liker at du er så ærlig og åpen i dagboka di her inne :) Selv om man unner alle å ha det bra så er det fint når noen faktisk er villige til å dele litt om realitetene i livet - både oppturer og nedturer. Og jeg håper du får flere oppturer snart! Det fortjener du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeh.........hvordan funker det EDMR sa du? Jeg skjønte ikke helt hvordan man skulle gjøre det?

*forventningsfull deluxe her*

Du fortjente ei god natts søvn, jeg vet akkurat åssen du har det angående sovinga- og det er faktisk grusomt når dagene blir til uker og måneder med null resultat  

Liker at du er så ærlig og åpen i dagboka di her inne  Selv om man unner alle å ha det bra så er det fint når noen faktisk er villige til å dele litt om realitetene i livet - både oppturer og nedturer. Og jeg håper du får flere oppturer snart! Det fortjener du 

Hehem..jeg får det ikke til å funke sånn som de viser det på Youtube, det var bare irriterende :dry: "følg firkanten med øynene" :daane: Haha, datt fort der ut gitt!! 

Men jeg legger meg ned, legger armene i kryss over brystet sånn at høre arm er på venstre skulder og omvendt, tenker meg tilbake til spaferien på Santorini for 5 år siden og tapper meg selv på skuldera annenhver gang eller i hjerterytme..5 minutter, så sover jeg :overrasket: Ellers funker det også å ligge på brystkassen til mannen (hjertelyd), la ham stryke meg forsiktig opp og ned på ryggen mens jeg konsentrerer meg om å puste helt ned i magen - da sovner jeg også raskt! Så cluet er jo å koble på den andre hjernehalvdelen sånn at hjernen samarbeider..

Når det er sagt kan jeg skilte med opptil flere netter på rad med god søvn :hoppendeglad: ..men ikke så mye trening..faktisk ingenting :sjenert: Merker jeg må fokusere på en ting om gangen, jeg klarer ikke både å være "på" her hjemme, trene, være sosial og sove godt - det blir for mye! Så denne uka har jeg fokusert på søvn, og det har vært bra :hjerte: Jeg har jo lyst å trene, men innser at fokuset mitt må være søvn akkurat nå! 

Var innom jobb på tirsdag, og har egentlig avtalt at jeg skal innom og sette på plass varene som kommer over helga..selv om jeg egentlig er sykemeldt - det kunne visst bare rapporteres inn, at jeg hadde jobba noen timer, så regulerte NAV tilbakebetalingen til arbeidsgiver tilsvarende! Sist jeg hadde som mål å begynne å jobbe igjen gapte jeg over for mye - og gikk på en smell..denne gangen satte sjefen bremsene på, og sa et par timer tirsdag - så kan vi se om du kan være med på foreldremiddagen på torsdag, men _kun_ om du kjenner det er bra på tirsdag! Jeg er takknemlig for at hun ikke pusher, og for at hun kjenner meg såpass at hun bremser for meg når jeg vil stupe inn i det med hele meg på en gang...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du sover bedre!  :veslejenta::nigo: Håper du har knekt koden nå, så du slipper søvnløshet oppi alt sammen! Det er nok lurt å fokusere på en ting av gangen, kroppen har jo ikke så godt av trening når den ikke får hvile uansett ;)

Og sånne sjefer er virkelig gull verdt. Da jeg trengte det som aller mest for noen år siden, hadde jeg en sånn, som hjalp til med å sette grenser, både for å ikke jobbe for mye, og også for å trappe opp når det var det som var best for meg (og ikke nødvendigvis fortere fordi det kunne vært bra for jobben med flere til å bidra i en hektisk hverdag). :jepp: Det er så lett å gape over for mye, for man vil jo bidra, så lov meg at du kjenner etter med hele deg på tirsdag! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover ja, hah- jeg sover jo vekk hele dagene :overrasket: Idag også, gikk og la meg når jentene var levert på skolen og i bhg..og sov til 12 idag også..Ikke tro at jeg er noe solstråle fordet altså, jeg er vel nesten surere nå når jeg sover mye :ler: 3-4 timers søvn er mer enn nok tydeligvis! 

Sitter her helt gåen med bustehår og klump i halsen etter nok en heftig legging av Liten ikveld.....hun er altså et lite troll når hun skal legge seg, og jeg blir så lei meg for at det må være sånn :sukk: Skjønner ikke hvorfor det ikke skal gå an å legge seg fint til å sove!! Hun sovner fort, etter vi har lest bøker og sunget x antall sanger - men så våkner hun etter en liten stund og er _raaaasende_ fordi hun må legge seg - og er I.K.K.E trøtt :rasende:  :overrasket: Så holder hun det gående, gjerne i en time der hun griner, skriker og kaster bamser, dyne og pute veggimellom fordi HUN VIL IKKE LEGGE SEEEEEEG! Jeg blir altså helt matt :sprettoy:  Det går jo over dette også, hun er inne i en ekstrem selvstendighetsperiode og vil egentlig bestemme _alt_ selv..i bhg er hun ikke sånn i det hele tatt (vi hadde nettopp foreldresamtale, og det var bare skryt å hente for selvstendig, sosial og blid jente!!) og sier selv at der får hun ikke bestemme noenting nesten - så derfor vil hun bestemme hjemme!! Altså, jeg må jo :ler: litt - hun er ganske smart!!  Det er bare mer enn litt slitsomt når kveldene blir sånn...spesielt når jeg gledet meg til 2 timer for meg selv, i et helt stille hus (mannen drikker kaffe med en kompis og Storesøster er i bursdag)  - også måtte jeg ta til takke med 15 minutter pga hylskrikvrælogaltdetder, og nå er mannen og Storesøster på vei hjem :dry: Farvel alenetid med blad og pledd i sofaen :trist: :fnise: Storesøster er helt vanvittig kjærlighetssyk for tida, hun er blitt storesøster hos mammaen nettopp og trenger _masse_ oppmerksomhet og nærhet..det blir nesten litt mye - og jeg har myye kjærlighet å gi, så det sier sitt :sjenert: Sitter vi i sofaen kryper hun nesten gjennom meg, holder jeg på med noe annet (bretter klær/ sitter ved dataen/ rydder) så henger hun over meg:daane: Jeg kan jo alltids stikke ut av huset selv, men da blir hun lei seg fordi hun håpte vi skulle være sammen - om ikke jeg kan vente til hun legger seg?! Himmel!! Nå skal hun vel bort til mammaen sin imorgen, så da får hun forhåpentligvis kneke såpass mye med den nye babyen at noe av behovet dekkes - og jeg kan kanskje få en liten kveldsstund for meg selv.......... :fnise: Eller, det er vel spørs - siden Liten og mannen er akkurat like kjærlighetssyke de også :bond: 

Nei, jeg får avslutte her og sette meg sammen med mannen og Storesøster litt..det er planleggingsdag imorgen, både i skole og bhg - så hun legger seg vel "aldri" hun heller.....hahaha, skikkelig sutreinnlegg dette! Sårri.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og kjenner etter hvordan helga har vært og kan med hånda på hjertet si den har vært veldig fin :hjerte: Det er godt!!

Kan nevne i fleng fine ting; buss til biblioteket og bytur sammen med Belle og kidsa, ommøblering i hønsehuset (jeg snekrer og sager, er ikke datter av en snekker for ingenting :ler: Hvor beint det blir snakker vi ikke om da...) besøk av gode venner, masse frisk luft, masse søvn, god mat - this weekend has had it all!! 

En lang fin tur i mørket ikveld, med god musikk på øret - så kommer jeg hjem til fyr i ovnen og er klar til å innta sofaen med beina krøllet innunder teppet :nigo: Eldstemann er hjemom og stempler i ganske nøyaktig et døgn, han har jobbintervju imorgen og reiser igjen på ettermiddagen..men det er godt bare å vite at han er her - jeg kan klemme ham :hoppe: 

Det er ikke så vondt å tenke på at det er mandag imorgen når helga har vært så fin :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Effektiv på morgenkvisten idag, sto opp og fyrte i ovnen og var på butikken og handla mens alle andre lå og snorka :hjerte:  Så fikk jeg Liten i bhg, rundkledde meg og gikk først tur med vovvis - så tur med meg selv :fnise: Stakk innom solarium på veien og prøvde å bli brun på et blunk, men det må visst litt flere ganger til før dette hvitskjæret vil slippe taket *spøkelsessmiley* Nå har jeg allerede nådd dagens mål sånn skrittmessig, så jeg tror bare jeg skal slenge meg på sofaen og ligge der resten av dagen :tunge1: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag idag :daane: Sweet Lord, jeg har alldeles forspist meg - og jeg som skal på spinn/ funksjonell styrke ikveld :roll: Kommer til å dævve når hun kommer med burpees`ene sine :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Risotto er så godt! :sikle: Men stussa litt på ris som tilbehør, hadde dere det? Ris til ris ga ikke så mye mening i mitt hode, jeg hadde nok servert med bare salat til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri smakt risotto på ordentlig! Bare en sånn rar variant jeg lagde av en pose engang, og den var vond. Derfor tror jeg at jeg ikke liker det ... Men kanskje jeg egentlig gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg så går det ikke an å ikke like en skikkelig risotto :daane: Det er bare .så. godt!! Kan ikke sammenlignes med poserisotto!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...