Gå til innhold

Pusse tenna


Redbull

Anbefalte innlegg

Hvor ofte pusser du tenna dine? Er jeg ekkel om jeg pusser de hver kveld og noen ganger om morgenen etter frokost? Sliter ikke med dårlig ånde eller missfarging, men har en del betennelse i tannkjøttet, så bruker tanntråd/tannstikker med børste hver kveld. Skyller ikke med munnvann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei du er ikke ekkel, men siden du har problemer med tannkjøttet burde du bruke munnskyllevann - f.eks Listerine. Tannlegen min anbefalte meg det. Og hun sa jeg burde bruke bred tanntråd langt "oppunder" mellom tenner og tannkjøtt.

Jeg pusser morgen og kveld, skyller også etter jeg har spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Pusser før leggetid og før jeg sminker meg (etter frokost) om morgenen.

Bruker fluorskyll og listerine når jeg husker det, men der feiler jeg ofte.. :/

Tanntråd også for den del. Skal jeg være helt ærlig så bruker jeg vel bare tanntråd to ganger i uka og ellers ved behov (om noe sitter fast der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Min rutine: tanntråd, børsting + fluorskyll etter frokost. Tanntråd, børsting + listerin før leggetid.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusser tennene morgen, kveld, etter hvert måltid og hvis jeg skal ut. vet at dette ikke er lurt, men har fått meg selv til å tro at jeg får dårlig ånde og gule tenner av å ikke gjøre det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser før jeg spiser på morgenen + kveld hvor jeg også bruker tanntråd, og fluor munnskyld en gang i blant. Skylder også med vann etter hvert måltid. Er 23 og har fortsatt ikke hatt noen hull enda :) *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte pusser du tenna dine? Er jeg ekkel om jeg pusser de hver kveld og noen ganger om morgenen etter frokost? Sliter ikke med dårlig ånde eller missfarging, men har en del betennelse i tannkjøttet, så bruker tanntråd/tannstikker med børste hver kveld. Skyller ikke med munnvann...

Ja da er du ekkel.

Du skal pusse tennene dine HVER dag etter frokost, og hver kveld før du legger deg. Disgusting at du ikke alltid pusser tennene om morgenen. Der må du få bedre rutine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser etter frokost og før jeg legger meg om kvelden. Full overhaling med tanntråd og/eller sånne myke gummitannstikkere om kvelden, og nå i det siste har jeg blitt flinkere til å avslutte med fluorholdig skyllevann. (For øyeblikket Colgate sitt siden jeg synes det smaker mindre vondt enn Listerine.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver morgen etter frokost og hver kveld før jeg legger meg. Noen ganger pusser jeg hvis jeg skal ut om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(For øyeblikket Colgate sitt siden jeg synes det smaker mindre vondt enn Listerine.)

Lilla Listerine synes jeg smaker så godt at jeg har problemer med å ikke drikke den... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla Listerine synes jeg smaker så godt at jeg har problemer med å ikke drikke den... :sjenert:

Smaken er tydeligvis som baken - delt. Det var den lilla Listerinen som skremte meg vekk fra Listerine :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusser tenner hver morgen etter frokost og hver kveld. Bruker tanntråd om kvelden. Jeg har fluor munnskyld, men jeg husker ikke alltid å bruke det... Bruker gjerne munnskyll istedenfor å pusse tennene hvis jeg skal ut på noe, tror ikke det er heldig å pusse tenner oftere enn 2 ganger om dagen.

Hva slags munnskyll kommer vel egentlig an på hva som er på tilbud... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver morgen og kveld. Om kvelden er det tanntråd og munnskyll i tillegg, om morgenen er det bare munnskyll i tillegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pusser 3-4 ganger om dagen, midt på dagen veldig lett. Synes det er deilig og et must med rene tenner hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er ekkel. Og hvis du har betennelse i tannkjøttet har du nok dårlig ånde, du er bare ikke klar over det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pusser ALTID når jeg står opp og bruker listerine. Og en kjapp puss om kvelden. Pusser skjelden rett etter ett måltid, ordre fra tannlegen :). Er ikke sulten om morgenen, så når jeg spiser er mer en "brunsj" i 9-10 tiden :) Nei jeg pusser ikke etter det måltidet. 2 ganger om dagen får holde med mindre jeg f.eks skal ut eller noe. Da er det ekstra dusj og ekstra tanpuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser om morgenen, og pusser og bruker tanntråd om kvelden. Bruker sporadisk munnskyll, og jeg syns listerin kjennes ut som om det er i ferd med å etse bort slimhinnen i munnen min :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser, tanntråd, pusser og fluor på kveld.

Tannpuss på morgen og spiser mat etterpå, evnt før, kommer ann på hva jeg spiser. Munnskylle vann etter frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pusser ikke tennene om morgenen, bruker kun listerine. (ser ikke poenget i å pusse og bruke tanntråd når jeg ikke har spist noe på natta.) pusser, bruker tanntråd og listerine om kvelden. dårlig ånde har jeg heller ikke, selvom jeg glemmer å pusse i det hele tatt på noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...