Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på hovefestivalen til uka, og ser det er meldt regn noen av dagene. Det er meldt 3,6mm, 2mm og 10mm på mandag, tirsdag og onsdag. Men hvor mye regn er egentlig dette? :klo: Er det en liten regnskur eller relativt mye regn? Jeg er helt blank her, så håper det er noen som kan hjelpe meg :)

AnonymBruker
Skrevet

10mm er veldig mye, så mye vet jeg.

AnonymBruker
Skrevet

10mm er VELDIG mye regn! De meldte 13mm her i våres, og da gikk elva over sine bredder og tok med seg et redskapskur som stod flere meter unna kanten, samt fòrballene til naboen. Ta godt med klær, og støvler.

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

2 mm og 3,6 mm er ganske lite regn. 10 mm er en skikkelig regnskur hvis det kommer i løpet av kort tid, men ikke så ille hvis det er fordelt utover et helt døgn. Her i innlandet har det kommet 30-40 mm i løpet av et halvt døgn denne sommeren, og det er MYYYE.

Beklager tåkete svar, men det er forhåpentligvis bedre enn ingenting :) Kos deg på festival og ta med gummistøvler og regntøy!

Endret av Spinell
Skrevet

Faen.

Skrevet

Jeg som hadde håpa på fint vær :sur:

Skrevet

10mm høres jo egentlig ikke så mye ut... men om du tenker deg et område på 2-3 fotballbaner som er helt flatt... og så regner det såpass at det ligger 10mm på hele området så blir det en anseelig mengde vann... som jo igjen har en tendens til å skulle renne vekk ett eller annet sted...

Skrevet

Ææsj. Været på de dagene som det er meldt mest regn er fremdeles merka med "uncertain", så det er lov å håpe på at det endrer seg...

AnonymBruker
Skrevet

10 mm nedbør er da ikke SÅ mye? :klo: Se for deg 10 cm snø, det er ca det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...