Gå til innhold

Kameline ønsker å bli mamma

Kameline

Anbefalte innlegg

Var jo veldig bra at akkurat de vaksinene du har tatt ikke har noe å si på om du skulle bli gravid :jepp:

Husker ikke helt hvordan det var med prosentsjangs i hver syklus, men det skal egentlig klaffe ganske godt for å skje på det første!

Vi "slet" i ett år, før vi ble gravide med første og var uforsiktige ganske sent i syklusen denne ENE gangen så satt nr 2 :fnise: Så det trenger ikke være noe feil selv om det ikke klaffer med en gang :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var jo veldig bra at akkurat de vaksinene du har tatt ikke har noe å si på om du skulle bli gravid :jepp:

Husker ikke helt hvordan det var med prosentsjangs i hver syklus, men det skal egentlig klaffe ganske godt for å skje på det første!

Vi "slet" i ett år, før vi ble gravide med første og var uforsiktige ganske sent i syklusen denne ENE gangen så satt nr 2 :fnise: Så det trenger ikke være noe feil selv om det ikke klaffer med en gang :Nikke:

Hvordan går det med frøken Kameline? :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne følge med videre. :) Vi skal også snart starte prøvingen, og jeg merker jeg er veldig spent. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - jeg får ofte inntrykk av at systemet må "komme igang" - og at mange har derfor lettere for å få nr.2...:)

Har bestemt oss for å drite i helsesøsters anbefaling - og heller høre på nett-ekspertene :) Får av og til følelsen at det aldri vil passe å bli gravid om en skal ta hensyn til hver minste advarsel...en bør vel strengt tatt holde seg innendørs i 9 mnd - med hjelm og magebeskytter, sterilisert mat og hånddesinfeksjon...

Hvordan går det med frøken Kameline? :goodbye:

Joda - det går bra... Har ikke vært innlogga på en stund...

Prøver å få tida til å gå uten å tenke altfor mye på prøvingen som settes igang snart...tida går så sakte om jeg tenker for mye på det... Men, vi snakker en del om det, mannen og jeg...prater om eventuelle navn og drømmer oss bort litt :)

Her vil jeg gjerne følge med videre. :) Vi skal også snart starte prøvingen, og jeg merker jeg er veldig spent. :jepp:

Velkommen Muffin!! :goodbye: Når begynner dere prøvingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, navnediskusjon er koselig :hjerte: Jeg og mannen har i utgangspunktet veldig ulik smak - ingen av oss er i Mathea og Emilio-hjørnet hvis du skjønner, men han er VELDIG tradisjonell, mens jeg liker litt mer internasjonale navn... Men vi har i allefall allerede blitt enige om ett jente- og ett guttenavn. Så spørs det om vi fortsatt er enige når vi faktisk får barn en gang :fnise:

Endret av Lilywhite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forstår jeg veldig godt. Blir liksom bare lesing og snakking om graviditet. Er det lenge til dere reiser da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen Muffin!! :goodbye: Når begynner dere prøvingen?

Jeg tar siste pille til mandag. :jepp:

Man vet jo aldri hvor lang tid prøvingen kan ta, så det er viktig å ikke bare fokusere på det. Men det er koselig å drømme seg litt bort da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Endelig hjemme igjen etter en flott sommer :)

NÅ begynner prøvingen..!! Kjempespennende!!

Første dato for siste mens var 29.juli - så dersom alt følger normal syklus har jeg eggløsning 12.aug - og første IKM 26.aug!! Spennende!! :hoppe:

Vi er veldig spente begge to...

Merker at jeg tenker en god del på baby og barn, ja...:fnise:

Klarte ikke å la være å kjøpe svangerskapsbok og babybok på ferien :ler:

...frykter store skuffelser, ettersom jeg ikke akkurat prøver å hindre å gire meg opp... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt og fortsatt får en fin sommer :klemmer: Nå nærmer det seg med stormskritt!

Takk for det! Har hatt en flott sommer!

Har akkurat logget meg inn for å begynne å kikke i alle dagbøkene :)

Nå er vi inne i første prøveperiode! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar siste pille til mandag. :jepp:

Man vet jo aldri hvor lang tid prøvingen kan ta, så det er viktig å ikke bare fokusere på det. Men det er koselig å drømme seg litt bort da. :)

Ja, det er veeeldig koselig å drømme seg bort!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forstår jeg veldig godt. Blir liksom bare lesing og snakking om graviditet. Er det lenge til dere reiser da? :)

Hehe...nå er vi iallefall tilbake igjen!

Hatt en fin sommer?

Skal innom dagboken din å kikke snart...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, navnediskusjon er koselig :hjerte: Jeg og mannen har i utgangspunktet veldig ulik smak - ingen av oss er i Mathea og Emilio-hjørnet hvis du skjønner, men han er VELDIG tradisjonell, mens jeg liker litt mer internasjonale navn... Men vi har i allefall allerede blitt enige om ett jente- og ett guttenavn. Så spørs det om vi fortsatt er enige når vi faktisk får barn en gang :fnise:

Ja, det der er ikke lett!!

Vi er heldigvis ganske like i navne-smaken - er nok litt tradisjonelle av oss begge to... Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at dere har hatt en fin ferie :)

Jeg måtte også kjøpe meg bøker når vi begynte å prøve :sjenert: Kjøpte "Barnet i magen" av hun der barnimagen.com-jordmoren og Lennart Nilsson sin fantastiske bildebok... Skal innrømme at jeg ikke ser så mye i bøkene akkurat nå...

Natta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere har hatt en fin ferie :)

Jeg måtte også kjøpe meg bøker når vi begynte å prøve :sjenert: Kjøpte "Barnet i magen" av hun der barnimagen.com-jordmoren og Lennart Nilsson sin fantastiske bildebok... Skal innrømme at jeg ikke ser så mye i bøkene akkurat nå...

Natta :vinke:

Forstår den! Prøver heller ikke å lese så mye er en "prøve-kapittelet" foreløpig...vil jo spare det andre til den dagen det er aktuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hører med starten på prøvingen å lese bøker og alle nettsteder som fins og være veldig spent og glad! Sånn er det bare :) Håper det går fort for dere :klemmer:

Også så moro at vi har samme datoer denne syklusen! Snart EL for oss :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra sommeren har vært fin. :jepp:

Moro at prøvingen er igang! :hoppe: Håper det klaffer fort for dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hører med starten på prøvingen å lese bøker og alle nettsteder som fins og være veldig spent og glad! Sånn er det bare :) Håper det går fort for dere :klemmer:

Også så moro at vi har samme datoer denne syklusen! Snart EL for oss :lur:

Ja, det er gøy!! :) Litt personlig spørsmål kanskje, men du svarer om du vil: Planlegger dere hvilke dager dere kommer til å ha sex, eller blir det bare slik det blir...? :)

Så bra sommeren har vært fin. :jepp:

Moro at prøvingen er igang! :hoppe: Håper det klaffer fort for dere. :)

Ja, det håper jeg også!! Håper det klaffer fort for dere også!! ...så kan det bli vår/sommerbaby ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er gøy!! :) Litt personlig spørsmål kanskje, men du svarer om du vil: Planlegger dere hvilke dager dere kommer til å ha sex, eller blir det bare slik det blir...? :)

Det er ingenting som er for personlig for kg når man er prøver :fnise:

Det er kanskje litt både og tror jeg. På en måte så er det planlagt at vi har sex fra og med ca en uke før forventet EL (som jo da pleier å være rett etter at tanta har dratt), men akkurat hvilke dager er sånn som vi bare tar det som det kommer :) Det er jo ikke sånn at så fort EL er over så er det slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...