Gå til innhold

Min hverdag. ♥

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tipper jente ;)

Og ja, jeg hadde samme tanker før UL, men for de aller fleste får det jo heldigvis bra! :) håper uka går fort for deg så dagen snart er her. Gleder meg til å lese om hvordan det gikk, og ikke minst om dere fikk vite kjønn ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tipper jente ;)

Og ja, jeg hadde samme tanker før UL, men for de aller fleste får det jo heldigvis bra! :) håper uka går fort for deg så dagen snart er her. Gleder meg til å lese om hvordan det gikk, og ikke minst om dere fikk vite kjønn ;)

Da er du på listen. ;)

Krysser fingrene for at uka går veeeldig fort. :fnise: Oppdatering kommer selvfølgelig etter UL. :)

Hvordan foregår UL egentlig? Håper ikke jordmora/legen haster seg gjennom timen, vil så gjerne få litt info og at UL blir en positiv opplevelse. :)

Skrevet

På ULen jeg var på tok jordmor seg veldig god tid :) Først litt prat og info om fødeklinikken. Og så var det opp på benken, og der gikk hun nøye gjennom hver kroppsdel før hun til slutt avslørte kjønnet ;) Veldig beroligende å se/høre at alle kroppsdeler og organer ser ut som de skal :jepp:

Skrevet

På ULen jeg var på tok jordmor seg veldig god tid :) Først litt prat og info om fødeklinikken. Og så var det opp på benken, og der gikk hun nøye gjennom hver kroppsdel før hun til slutt avslørte kjønnet ;) Veldig beroligende å se/høre at alle kroppsdeler og organer ser ut som de skal :jepp:

Høres ut som en veldig grei UL. :) Godt å høre at hun tok seg så god tid og forklarte. Håper jeg er like heldig med min time. :) Æææh, under 1 uke igjen til vi skal på UL. :rodmer:

Skrevet

Høres ut som en veldig grei UL. :) Godt å høre at hun tok seg så god tid og forklarte. Håper jeg er like heldig med min time. :) Æææh, under 1 uke igjen til vi skal på UL. :rodmer:

Min jordmor var akkurat som Selma_`s.. Tror nok de fleste gjør og sier det samme, så du får nok en god time på UL du også :jepp: Det er bare å glede seg. En uke går kjempefort!! :danse:

Skrevet

Min jordmor var akkurat som Selma_`s.. Tror nok de fleste gjør og sier det samme, så du får nok en god time på UL du også :jepp: Det er bare å glede seg. En uke går kjempefort!! :danse:

Høres veldig bra ut! :jepp: Er det noe jeg bør spørre om når jeg er der? Eller er det bare å stille opp til timen og la ting gå sin gang? Har bare fått så lite info av legen tidligere så vil helst ikke gå glipp av noe. :sjenert:

Ellers må jeg si at den tippelisten må være tidenes korteste, blir du eller selma_ som har riktig her. :skratte: Ikke så mange som leser inne i dagboka mi tydeligvis.. :fnise:

I går var knøttet aktivt i magen, herlig å kjenne!! Tror babyen har sine lure plasser å gjemme seg jeg.. :P Ellers må jeg juble for at jeg er 18 uker på vei! Hohoi, endelig! Like greit å komme til uke 18 som det er å komme til uke 12 for min del, UL rett rundt hjørnet! :rodmer:

Skrevet

Gratulerer med 18 uker!! :danser:

Og du er jo så nærme UL nå! Spennende :)

Bra jeg og ara har tippet et kjønn hver da, så er det hvertfall en av oss osm får riktig ;)

Har du noe magefølelse?

Skrevet

Gratulerer med 18 uker!! :danser:

Og du er jo så nærme UL nå! Spennende :)

Bra jeg og ara har tippet et kjønn hver da, så er det hvertfall en av oss osm får riktig ;)

Har du noe magefølelse?

Tusen takk! :klemmer:

Ja, nå er det bare 2 dager igjen. Mandag kl 11. så er det endelig vår tur. Nesten litt uvirkelig.. :sjenert: Er fryktelig glad for at vi ikke fikk time før uke 16 egentlig, for tror tiden frem til UL hadde stått veldig i ro om jeg hadde fått vite dato i uke 12 f.eks.

Nei, jeg har egentlig ikke det. De fleste har kanskje det? Hehe. Hm..

Håper dere koser dere i helga. :)

Skrevet

:danse: UL i morgen..! :danse:

ÅÅÅh!! Jeg gleder meg på dine vegne og til å høre hvordan det gikk!! :rodmer:

Masse lykke til! :klemmer:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Som dere vet så har jeg ikke hatt den beste starten i svangerskapet, hatt store blødninger og vært mye syk. Er fremdeles 100% sykemeldt, men håper kroppen tillater at jeg får kommet meg tilbake på jobb innen permisjonsstart. :) Når jeg ser tilbake på de tøffe dagene som har vært er det så absolutt verdt det, selv om det har vært kjempetøft! Når jeg vet at babyen som ligger i magen min er frisk og sunn og bare rett og slett perfekt er alt verdt det!

Ul-timen gikk veldig bra, jordmora gikk rolig gjennom alt sammen. Da jeg først så bildet på skjermen måtte jeg virkelig bite meg i leppa for å unngå å gråte, det var veldig sterkt men samtidig så uvirkelig. Helt på slutten måtte jeg spørre om kjønn for det virket ikke som om jordmor kom til å si noe. Jeg og min kjære hadde rett, magefølelsen var riktig, i magen min ligger en liten guttebaby. :rodmer: Han sparket og herjet i magen min, vinket til oss gjorde han og. Lille gutten vår. :gravid:

Nå kan jeg endelig puste lettet ut og bare nyte svangerskapet fullt ut, for dette går jo kjempebra! :hjerte:

Fikk forresten ny termin, ble flyttet 1 dag frem og har nå termin 13 juli. :)

Endret av Angel-A
Skrevet

Gratulerer med en liten guttebebis i magen!! Jeg tippa rett!! :fnise:

Så herlig det må ha vært for deg/dere..Å endelig få hilse på veslegutten og vite at alt er i skjønneste orden!! :rodmer: Og så må vi virkelig håpe at formen din bare blir bedre framover og ikke verre!!

:klemmer:

Skrevet

Gratulerer med gutt!! :strix: Og enda bedre, en frisk gutt! Ja, nå kan du slappe av og nyte voksende mage og kraftigere spark :) Jeg ble selv også mye roligere etter UL :jepp:

Og jeg tippet feil kjønn.. :sad:

Hehe ;)

Skrevet (endret)

(dobbel)

Endret av Angel-A
Skrevet

Gratulerer med en liten guttebebis i magen!! Jeg tippa rett!! :fnise:

Så herlig det må ha vært for deg/dere..Å endelig få hilse på veslegutten og vite at alt er i skjønneste orden!! Og så må vi virkelig håpe at formen din bare blir bedre framover og ikke verre!!

Hihi, du tippet rett! Jeg vil på ultralyd igjen jeg.. :sjenert:

Nei, nå skal ting bli bedre fremover! Skal til fysio nå på fredag, skal sette opp treningsplan som jeg kan følge. Absolutt alt jeg har av muskulatur i nakke/skulder og rygg er betent og kjempestivt så håper å få løsnet opp i litt. Kjedelig å gå med kronisk smerte 24/7, føler meg som ei gammel kjærring for jeg klarer jo nesten ikke å dra på butikken å handle en gang. :fnise: Får håpe at ikke bekkenet og korsryggen(og halebeinet) ikke krangler mer nå, for da vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. :gjeiper: Men til tross for mye smerter og slit så er jeg bare superglad og lettet nå, føler livet er veldig-veldig bra akkurat nå! Guttene mine :rodmer:

Gratulerer med gutt!! :strix: Og enda bedre, en frisk gutt! Ja, nå kan du slappe av og nyte voksende mage og kraftigere spark. Jeg ble selv også mye roligere etter UL :jepp:

Og jeg tippet feil kjønn.. :sad:

Tusen takk! Jepp, en liten perfekt gutt! :rodmer: Gleder meg masse til magen popper ut enda mer, kjenner forskjell fra uke 16 så det skjer ting nå altså! Spark kjenner jeg daglig og nyter det for fullt!

Knis, det gjorde du. ;)

-----------

Etter UL i går gikk jeg hele veien hjem fra sykehuset, og jeg skal love dere at jeg gikk med et bredt smil om munnen hele veien hjem. Måtte ha sett skikkelig merkelig ut der jeg gikk i min egen verden og gliste. :fnise: Er så lettet og glad for at alt står bra til med knøttet og at jeg skal bli guttemamma. :rodmer: Satte meg ned å skrev ned noen navn i går, er egentlig litt vanskelig med guttenavn fant jeg ut.. :sjenert: Noen som har lyst til å komme med noen forslag?

Det var i tillegg veldig kos da samboer kom hjem fra jobb i går, begge smilte og fniste og var opp i skyene! Midt under middagslagingen så tok samboer meg hos seg og sa han var glad i meg og ga meg en liten gave. En gave fordi det var morsdag på søndag, vi hadde vært på UL og fordi det var valentines day i dag. En liten pakke med en sløyfe på fra gullsmeden, jeg ble så tatt på senga og så utrolig glad av hans gode ord og hans gode klem at jeg ikke klarte å holde tårene unna. I den lille esken var det en allianse-ring i hvitt gull med en diamant på, den skulle symbolisere det knøttet vi hadde sammen. Han er så utrolig god! Jeg er så lykkelig. :strix:

Så i dag er det min tur, jeg har aldri(!) feiret valentines day men det fikk jeg plutselig lyst til. Tok toget inn til Oslo med samboer i dag og kjøpte inn det jeg trengte for at vi skal få en koselig kveld sammen. Skal diske opp med biffmiddag med (urte-)potetbåter med posjerte grønnsaker(gulrot,sukkererter og asparges) med rødvinssaus. Nom-nom! Og til dessert blir det sjokoladekake(spoon cake) fra Deli De Luca. :spise: Også var jeg innom og kjøpte mansjettknapper som han skal få i gave og roser som jeg har fordelt i to vaser som pynter opp leiligheten. Håper samboer blir fornøyd, og at det blir så gjennomført som jeg tror det kan bli.. Aldri gjort dette før jeg. :sjenert:

Var forresten innom en garnbutikk og kjøpte meg garn, så nå skal jeg strikke med tøfler. Blir spennende å se hvordan de blir! Bilde kommer når de er ferdige. ;)

Håper dere får en fin dag! :)

Skrevet

Så god kjæreste du har! :rodmer:

Koselig å lese her i disse lykkelige tider :)

Skrevet

:rodmer:

Så herlig å lese her

:rodmer:

:rodmer: :rodmer: :rodmer:

Så god kjæreste du har! :rodmer:

Koselig å lese her i disse lykkelige tider :)

Blir nesten litt for søtt.. :fnise: Lykkelig, det er jeg virkelig! Føler at hverdagen er så mye bedre nå, gjorde seg virkelig å dra på UL å få vite at alt var ok. :rodmer: Jeg og samboer slapper av mye bedre nå og klarer å tenke litt fremover. Så nå i helga så skal vi ut å se på litt barneutstyr, bare for å bli litt mer vant til det. :sjenert: Ser jo mange som sier det er leveringstid på vogner opp til 2-3 mnd., så tenkte å se på vogn i tillegg.

Har dere funnet ut hvilken vogn dere skal ha? Og hvorfor velger dere den vogna?

---

Kvelden i går ble ikke helt som planlagt, men vi hadde en romantisk og koselig kveld fordi. Startet med at samboer rakk et tog som gikk en halvtime før, så han kom hjem i det jeg skulle til å begynne med maten i stedet for å komme hjem til ferdiglaget mat. :P Fikk beskjed om at han kom til å prøve og ta det toget hver dag fremover for da fikk han en halvtime ekstra med meg.. :rodmer:

Maten ble knallgod og samboer ble veldig glad for alt jeg hadde stelt i stand. Så en vellykket kveld må jeg si!

---

Kremt.. Prøvde meg på strikking i går. Jeg er skikkelig dårlig på det der altså. La opp 50 masker, strikket så nesten 1 runde og den tråden som er mellom strikkepinnene(den som holder maskene sammen) ble kjempelang på slutten.. Begynte på runde to og tråden ble fort lang da og, har aldri opplevd dette før. Skjønner virkelig ikke hva jeg gjør feil! Er den underste tråden jeg skal stramme med? Trodde det var den tråden fra nøstet jeg.. Det endte med at jeg la det fra meg i frustrasjon! Meget irritert på slutten der ja, fin blanding mellom irritasjon, frustrasjon og hormoner. Følte det litt slik fra start til slutt: :tommelsmil::danse::ler::klo::glare::sur::kjefte:

Skrevet

hehe, du er morsom :fnise:

Strikking, eller håndarbeid generelt er ikke lett før man får litt erfaring. Jeg kan å strikke, men greier ikke å forklare deg hva du gjør feil... Jeg er heeelt lost på å ordlegge meg riktig og forklare ting. Jeg burde egentlig bare holde kjeft... :gjeiper:

Ang vogn så arvet vi vogn som kun har "Brio"-merkelapp på seg. Er veldig fornøyd med den. Det er kombivogn også. God plass og lett håndterlig på alle måter. God å trille og ikke for tung! Er glad jeg har arvet, for jammen er det en jungel av vogner der ute...Sikkert ikke lett å velge.

Men har du noen kriterier til hvordan vognen skal være da? Og prisklasse og sånn?

God lørdagskveld til deg, din kjære og knøttet i magen!! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...