Gå til innhold

Synske folk


Gjest Lebewesen93

Anbefalte innlegg

Ja, da vil DU få det bekreftet. Og du kan fortelle der her på forumet etterpå. Men for oss andre vil det fortsatt bare være en anekdote / historie. :o)

Det sterkeste beviset man kan få er vel at man opplever noe selv.

Joda, men med mindre noen klarer å mane frem navn og adresse så er det ikke så vanskelig å gjette noen av kjennetegnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lisa Williams har fått tilbod om å underkaste seg ein test under kontrollerte forhold der ho blir sett overfor ein person som ho ikkje veit noko om, og blir beden om å gjere ei "analyse" for den personen. Det er til og med utlyst ein pris på 1 million dollar viss ho kan bevise at det ho gjer er ekte. Det har ho avvist. Ho nektar å la seg kontrollere. Ikkje særleg tillitvekkande.

Nå har jeg ikke orket å kese igjennom alt som er skrevet her. Men jeg vil bare føye til en ting til dere som så gjerne skulle ha sett dyktige mediumer og synske testet.

Vil også føye til at ja, det finnes også mye svindel i bransjen, men av erfaring vet jeg at det finnes noen få dyktige også.

Husk nå på at mange av de som har evner ikke har disse evnene helt frivillig. De kan ikke noe for at de har evner og må gå igjennom ganske mye for å selv både forstå og akseptere evnene sine. Og da er det naturlig å ikke være så veldig interessant å la seg teste. For de vet at de ikke har som oppgave å overbevise noen. De må bare ta det som kommer til dem folk ber om hjelp.

Og om vedkommende eller andre tror på det som kommer i en reading er faktisk verken den synske eller mediumet sitt problem. Man kan si det slik at mediumer er ganske to-spaltede. Etter en oppkobling er man bare seg selv, mens i en oppkobling legger har man ikke kontroll på hva som kommer til en. Og må skyve seg selv helt ut.

Faktisk er det nesten mer grunn til å være skeptisk til de som ivrig lar seg teste, for de lar da sine evner være en del av sin person. Og er mer på jakt etter å overbevise andre enn å gjøre en mest mulig god jobb, der de ikke trekker inn seg og sin personlighet. Så jeg forstår godt at Lisa ikke lar seg teste. Hun er et menneske med sine feil og mangler oppi det hele. Og dette skillet mellom jobb og person øsnker de fleste synske og dyktige mediumer å ha.

Ikke kan disse evnene la seg godt nok teste heller. Ikke før man forstår hvordan ting fungerer. For testene kan ikke være ensrettet. Og slike tester som tar hensyn til hvordan evner fungerer eksisterer fremdeles ikke. Er man ikke fornøyd med jobben som eksempelvis Lisa gjør og ser på dette som bra nok, så blir man heller aldri fornøyd med testene. Ingen dyktige vil la seg teste før det finnes evner som fungerer. Men som sagt har de heller ikke evnene for å overbevise skeptikere, men for å hjelpe de som ønsker å få hjelp.

Man kan ha evner igjennom fem sanser. Syn, følelser, bilder, lukt og smak. Så såkalte synske ser ikke alt igjennom bilder. Og siden alt dette må tolkes igjennom en kropp er det mange synske som også tar feil. For du skal ikke dra inn noe av deg selv, verken av erfaringer eller meninger når du tolker.

Og svært få er flinke på akkurat dette. Og kan da jukse med å gjøre såkalte cold readings. Evner tar aldri feil. Det er det kun mennesker som gjør. Og slik sett finnes det få som virkelig er flinke på dette. Det kan slå veldig feil ut hvis personen begir seg ut på å tolke for mye og ikke tar ting rent inn. De som er dyktige lar seg som sagt sjeldent teste. Og evner eksisterer uavhengig av om folk tror på de eller ei. Dette vet Lisa og andre dyktige som ikke har som oppgave å bevise noe for noen som helst.

Atter igjen finnes det MYE juks. Det har også jeg sett. Og det er ufattelig trist. Jeg skriver ikke dette for å si at man skal tro på synske, for man skal faktisk ikke tro på hva som helst. Man SKAL være skeptisk. Og det er sunt å ha varsellamper. Alt som fratar en din frie vilje, skal man holde seg unna. Og tror du ikke på synske, så er det lurt å heller være skeptisk til de som på død og liv skal overbevise deg.

Poenget med å skrive alt dette var for å si at jeg har full forståelse for mange ikke vil la seg teste i et laboratorium. Lisa har bevist i hvertfall mer enn nok for meg. Og husk at hun som alle andre bare er et menneske oppi alt dette. Og at det er sjeldent at de ordentlig dyktige har disse evnene direkte frivillig. Det vil ikke gi henne noe som helst å bruke tiden sin på å overbevise noen. Da bruker man tiden feil. Og da er det bedre å hjelpe mennesker som setter pris på hjelpen og som får utbytte av den.

Og som noen her også sier. Det er sjeldent å finne de som kan se i fremtid. Og det er jeg enig i. For fremtid kan endres hele tiden. Men jeg har heldigvis sett eksempler på noen få dyktige også der. Men vanligvis er det bortkastet tid å oppsøke de som hevder at de kan se i fremtiden. Men det betyr ikke at man ikke skal la de dyktige få en sjanse.

v

Endret av nettvenninnen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa har bevist i hvertfall mer enn nok for meg.

Vel, det er ingen som har bevist noe som helst, så for meg forblir dette i samme kategori som ufoer, drager og enhjørninger.

Slik jeg ser det er det ingen svaksynte som har evner. Ingen kan se inn i fremtiden (hvordan skulle det vært mulig?). Men om dette blir forsket på og man kan forklare slike fenomener, så skal jeg tenke meg om og kanskje ombestemme meg. Etter noen tusen år med menneskelige sivilisasjoner har det ennå ikke skjedd.

Hvis ikke disse svaksynte har evner til å overbevise skeptikere, har de ikke evner til å gjøre det de sier at de gjør for andre heller. Men de kan overbevise lettlurte mennesker og tjene penger ved å bruke andre metoder, spille på det sosiale.

Ingen liker å bli lurt!

Endret av Ekerilar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå på at mange av de som har evner ikke har disse evnene helt frivillig. De kan ikke noe for at de har evner og må gå igjennom ganske mye for å selv både forstå og akseptere evnene sine. Og da er det naturlig å ikke være så veldig interessant å la seg teste. For de vet at de ikke har som oppgave å overbevise noen. De må bare ta det som kommer til dem folk ber om hjelp.

(..)

Faktisk er det nesten mer grunn til å være skeptisk til de som ivrig lar seg teste, for de lar da sine evner være en del av sin person. Og er mer på jakt etter å overbevise andre enn å gjøre en mest mulig god jobb, der de ikke trekker inn seg og sin personlighet. Så jeg forstår godt at Lisa ikke lar seg teste. Hun er et menneske med sine feil og mangler oppi det hele. Og dette skillet mellom jobb og person øsnker de fleste synske og dyktige mediumer å ha.

Hvorfor må alle ta det som en stor belastning å finne ut at man har slike evner? Forstår ikke det jeg. Jeg har alltid hatt LYST til å ha supermanns evne til å fly eller Yodas kontroll over kraften jeg.

Men enda mer tragisk er det jo at alle (dyktige) personer med slike evner ikke vil la seg teste fordi det ikke er naturlig eller fordi det er en stor belastning for dem, skille "person og jobb" og annet piss. Her har de altså helt unike evner og så er de IKKE nysgjerrige på å utforske det. Hvor naturlig er det? De vil ikke søke viten slik at menneskeheten skal få en bedre forståelse av en av de mest fantastiske fenomenene her i universet. Jeg hadde vært oppglødd og ekstremt ivrig på å finne ut mer jeg.

Opptatt av å gjøre en god jobb sier du. Det blir som å sitte med en boks antibiotika i en verden som ikke har oppfunnet det enda og istede for å finne ut hva dette magiske stoffet er slik at man kan hjelpe mange så vil man heller hjelpe de få den ene boksen holder til. Hvor nobelt er det?

Å ivrig la seg teste står det i mine øyne langt mer respekt av! Det er langt viktigere å få kartlagt denne fantastiske evnen slik at kommende generasjoner kan bygge videre på den kunnskapen vi har enn å reise rundt i verden for å fortelle noen at dems avdøde bestemor fremdeles er glad i dem.

Lisa Williams burde heller ta en doktorgrad i dette her enn å lage underholdnings-TV ut av det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må alle ta det som en stor belastning å finne ut at man har slike evner? Forstår ikke det jeg. Jeg har alltid hatt LYST til å ha supermanns evne til å fly eller Yodas kontroll over kraften jeg.

Men enda mer tragisk er det jo at alle (dyktige) personer med slike evner ikke vil la seg teste fordi det ikke er naturlig eller fordi det er en stor belastning for dem, skille "person og jobb" og annet piss. Her har de altså helt unike evner og så er de IKKE nysgjerrige på å utforske det. Hvor naturlig er det? De vil ikke søke viten slik at menneskeheten skal få en bedre forståelse av en av de mest fantastiske fenomenene her i universet. Jeg hadde vært oppglødd og ekstremt ivrig på å finne ut mer jeg.

Opptatt av å gjøre en god jobb sier du. Det blir som å sitte med en boks antibiotika i en verden som ikke har oppfunnet det enda og istede for å finne ut hva dette magiske stoffet er slik at man kan hjelpe mange så vil man heller hjelpe de få den ene boksen holder til. Hvor nobelt er det?

Å ivrig la seg teste står det i mine øyne langt mer respekt av! Det er langt viktigere å få kartlagt denne fantastiske evnen slik at kommende generasjoner kan bygge videre på den kunnskapen vi har enn å reise rundt i verden for å fortelle noen at dems avdøde bestemor fremdeles er glad i dem.

Lisa Williams burde heller ta en doktorgrad i dette her enn å lage underholdnings-TV ut av det.

Veldig godt skrevet. Og personlig unner jeg deg alle evner som tenkes kan, så skal du få se hvor enkelt det er... ;) Jeg garanterer deg at det er en enorm forskjell å lese ting i bøker og å se ting på TV. Det kan overhode ikke sammenlignes. Men utover det er jeg enig i at det er lavmål å gjøre underholdning av det. Man bør heller undervise andre. Og da mennesker som faktisk ønsker seg disse evnene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synske mennesker finnes bare på film og i tegneserier.

Det er oppspinn (som noen tjener penger på) akkurat som påskeharen, julenissen, jesus, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synske mennesker finnes bare på film og i tegneserier.

Det er oppspinn (som noen tjener penger på) akkurat som påskeharen, julenissen, jesus, osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synske mennesker finnes bare på film og i tegneserier.

Det er oppspinn (som noen tjener penger på) akkurat som påskeharen, julenissen, jesus, osv.

Ja, sikkert :roll: Du er i hvertfall flink til å gi plusspoeng til deg selv (med den ekte brukeren din) klokken tre på natta... :popcorn:

Endret av nettvenninnen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig skeptisk til synske selv. Eneste gang jeg har blitt overbevist er når jeg ville ei skulle bevise for meg at hu var "the real deal". Ho sa at jeg nettopp hadde blitt bitt i tommelen av den jeg ønsket under fødsel. Hvem klarer å gjette seg til noe sånn? (har forresten sosialangst, så jeg hadde ikke hatt kontakt med noen den siste uken, og jeg ble bitt 3 dager før av den fødene katten min, som jeg elsker høyere enn noen andre)

Skal indrømme at jeg selv etter det ikke helt klarte å stole på den synske, men jeg gikk i det minste fra å ikke tro til å tenke at det kansje er mulig i svært sjeldene tilfeller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de svaksynske bommer så mye som de faktisk gjør, ville det vært et statistisk mirakel om de ikke en gang iblant traff.

Endret av Ekerilar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...