Gå til innhold

Hva er din største tullefrykt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, jeg er redd for å gå ut døra uten nøklene i lomma.. Men det er jo en frykt basert på at det er smekklås og jeg har stått der som en tosk før, så.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg bader tør jeg ikke ha bena nedover som oftest. I sjøvann er jeg redd for krabber som kniper tærne mine (det har skjedd før) og i ferskvann er jeg redd for å bli slukt ned av gjørmen som sikkert er mange mange meter under meg :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg er redd for:

- Fulle folk. Noe som egenlig er litt rart, for jeg har ikke vokst opp med alkoholproblemer i nær familie eller omgangskrets, og jeg har sjeldent hatt ubehagelige opplevelser med fulle folk eller alkohol.

- å komme på jobb å oppdage at nøklene til hoveddøren ligger hjemme. Dette gir meg et blaff av noe som minner om panikkangst ca to minutter før jeg er fremme på jobb. Til tross for at jeg aldri har glemt nøklene mine, og jeg må låse to dører med nøkler fra samme nøkkelknipe før jeg går hjemmefra. Så de er jo alltid med.

- Når jeg er hjemme om kveldne blir jeg av og til utrolig husredd. I den grad at jeg lukker alle gardiner, låser døren, sjekker alle kroker og alle rom, lukker dører og slukker lys etterhvert, før jeg låser meg inne på soverommet (med lukkede gardiner) og drar dyna langt over hodet. Det har bedret seg en del det siste året, fordi jeg har sluttet å røyke hasj og se skrekkfilmer, ble jo helt paranoid :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd katter.. :sjenert:

Møter jeg på en løs hund gjør det meg ingenting, men katter.. uff, skumle dyr!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

På jobben er det en stor mottakshall med trapper i som jeg må gå gjennom for å komme til kontoret mitt. Når jeg jobber sent og jeg må gå alene så er jeg alltid livredd for at det skal være en hengt mann i trappa (sånn som i den sjette sansen). Jeg må liksom se i trappa, selv om jeg ikke tør.

Det er jo aldri noe der da selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjokoladebolle

Jeg er redd for at det plutselig sitter noen i baksetet i bilen mens jeg kjører, så jeg sjekker dette alltid før jeg setter meg inn og kjører. Noen ganger når jeg kjører på natta så innbiller jeg meg at det er noen som sitter der likevel, noe som ofte fører til at jeg må stoppe på en busslomme for å sjekke. :gjeiper: Man kan si at jeg føler meg litt dum da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg er langt mer normal enn jeg trodde.

Dette er mine tullefrykter:

- Solarier. Har gjort det to ganger. Første gang hadde lillesøster og jeg hver vår seng i samme rom. Jeg likte det ikke, men det gikk greit. Andre gang var jeg alene, og jeg ble veldig var på alle lydene og begynte å tenke på hva som ville skje hvis glasset knuste under meg (ja, veldig sannsynlig, siden jeg veier noe sånt som 50 kg). Etter det har jeg puttet penger på automaten et par ganger men gått igjen uten å ta sol. Klarer det bare ikke. Men det er sikkert huden min glad for, så ser ikke på det som noe problem, egentlig... :)

- Å skru av lyset i første etasje på huset hvis det allerede er helt mørkt i andre etasje. Får følelsen av at et eller annet ubeskrivelig ondt vesen skal hugge tak i føttene mine i dét jeg er på vei opp trappa i mørket. Jadda... Men denne "frykten" er ikke noe som stopper meg fra noe som helst - jeg går opp trappa i stummende mørke hver natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også!

Det er en reell frykt da, jeg har fått måkeklatt i hodet mange ganger, føler de sikter på meg.

Ellers er jeg redd frosker og padder, de er så vanvittig ekle. Livredd for å tråkke på en, hadde jeg gjort det barføtt så tror jeg at jeg hadde dødd av sjokket.

Jeg er heller ikke spesielt glad i svaner, de er mannevonde.

Det er like reelt å være redd for å bli angrepet av fugler. På et tidligere bosted ble jeg trakassert av en måke som hadde reir på taket. Hver gang jeg skulle inn fløy den ned og rev seg fast i hodet og klærne mine og hakket og dreit. Til slutt ble livet mitt så sentrert rundt måken at jeg flyttet. Begynte å vente rundt hjørnet til den var borte før jeg gikk inn, eventuelt gikk en omvei så jeg kom på baksiden av huset og kunne klyve inn vinduet :sjenert: Jeg kom frem til at jeg ikke kunne la et jævla dyr få styre livet mitt i så stor grad! Men den dag i dag blir jeg fremdeles redd når jeg ser en måse, og enda verre når de er i flertall. Duer er også ganske fæle, men mindre fulger har jeg ikke så mye i mot.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for at en rotte skal komme opp fra kloakken og bite meg i baken mens jeg sitter på do. :fnise:

:sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for at det plutselig sitter noen i baksetet i bilen mens jeg kjører, så jeg sjekker dette alltid før jeg setter meg inn og kjører. Noen ganger når jeg kjører på natta så innbiller jeg meg at det er noen som sitter der likevel, noe som ofte fører til at jeg må stoppe på en busslomme for å sjekke. :gjeiper: Man kan si at jeg føler meg litt dum da.

Du burde lese litt i tråden "Dumme ting du har gjort i fylla"....... (Innlegg 87 og utover)

Men finn deg en armkrok eller inviter katt/hund/hybelkanin opp i sofaen først. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Hm. Jeg er langt mer normal enn jeg trodde.

Dette er mine tullefrykter:

- Å skru av lyset i første etasje på huset hvis det allerede er helt mørkt i andre etasje. Får følelsen av at et eller annet ubeskrivelig ondt vesen skal hugge tak i føttene mine i dét jeg er på vei opp trappa i mørket. Jadda... Men denne "frykten" er ikke noe som stopper meg fra noe som helst - jeg går opp trappa i stummende mørke hver natt.

Samme her! Dersom jeg skal ned i 1. etasje og det er mørkt der, slår jeg alltid på lyset ovenfra, så det er lyst når jeg kommer ned. Men hvis jeg skal opp, så kan jeg ikke slå på lyset derfra, men da løper jeg opp trappene og inn i stuen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

Du burde lese litt i tråden "Dumme ting du har gjort i fylla"....... (Innlegg 87 og utover)

Men finn deg en armkrok eller inviter katt/hund/hybelkanin opp i sofaen først. ;)

Snakker du om hun som la seg i en fremmed bil i fylla, og våknet av noen som kjørte bilen? :gjeiper:

Jeg hadde sikkert fått infarkt om det var jeg som kjørte den bilen :ler:

Endret av Sjokoladebolle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakker du om hun som la seg i en fremmed bil i fylla, og våknet av noen som kjørte bilen? :gjeiper:

Jeg hadde sikkert fått infarkt om det var jeg som kjørte den bilen :ler:

Jepp, that's the one! :fnise:

Jeg hadde fått infarkt selv. Uansett om jeg satt i forsetet eller baksetet i den historien, når jeg tenker meg om...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Jeg er livredd for å ha håret utslått på puta når jeg har lagt meg. Tror en skummel heks under sengen skal strekke hånden sin opp og dra meg under etter håret :fnise:

Er også utrolig pysete på dette med sjø, tang, dypt vann etc. Jeg elsker å bade/svømme, men er dødelig redd for haier, krabber og andre sjømonstre - og hvaler frykter jeg mest av alt! Når jeg er hjemme der jeg kommer fra, tør jeg nesten ikke bade i det hele tatt, da det er niser der (Hardangerfjorden) - skikkelig plagsomt :frown:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig glemt en del av tullefryktene mine til jeg leste denne tråden.

Klovner har jeg aldri likt (de er så falske) og jeg stoler ikke helt på unger heller.

Om natta er jeg redd for å se refleksjoner i vinduer eller i speil av noe/noen som ikke skal være der. Jeg er redd for spøkelser. Mest av alt er jeg redd for å bli skremt.

Er egentlig litt redd for hester. De er utspekulerte og arrogante. Og så blir jeg alltid litt nervøs når det er kontroll på trikken (selv om jeg vet jeg har gyldig kort) eller om jeg blir stoppet i trafikkontroll.

Holdt nesten på å glemme det verste! Langt hår! Sånn ned på rumpa langt hår. Bare tanken på å komme borti håret, eller om et hår skulle løsne og sette seg fast på meg. Eller gud forby, få det i halsen.

Endret av Gjøa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er redd for:

- Klistremerker, teip, til-og-fra-lapper, prislapper og alt annet med lim bak.

- Nattsvermere, møll og flyvende stankelbein. Hyperventilerer når de kommer for nære.

- Nøkken og Huldra

- At telefonen min går tom for strøm mens jeg er ute.

...og sist, men ikke minst: klesskap med åpene dører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt forferdelig å få lange kyss i panna - har en følelse av at noen forsøker å suge til seg hjernecellene mine. (Jada, vet det er fryktelig snålt....)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjemperedd for å svelge en veps, og at den stikker meg i halsen. Sjekker alltid glasset mitt om sommeren før jeg drikker.

Også er jeg veldig redd for at edderkopper skal kravle inn i øret mitt og legge egg mens jeg sover. Våkner stadig vekk og omtrent graver ut hjernebarken for å få ut eventuelle egg og kryp. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for:

- Klistremerker, teip, til-og-fra-lapper, prislapper og alt annet med lim bak.

Hvorfor?? Hva er det som er skummelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...