Gå til innhold

Hva er din største tullefrykt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har skikkelig angst for gummi. All slags gummi som lukter gummi iallefall:S

Ballonger, gummihansker, kondomer osv. Kan begynne å grine hvis noen tar på meg med gummi. Føler jeg må skrubbe av meg huden for å bli kvitt lukta av gummien:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anjelika

Er pissredd for at måker skal drite på meg når jeg er ute, og de flyr over meg. HATER det.

Jeg også!

Det er en reell frykt da, jeg har fått måkeklatt i hodet mange ganger, føler de sikter på meg.

Ellers er jeg redd frosker og padder, de er så vanvittig ekle. Livredd for å tråkke på en, hadde jeg gjort det barføtt så tror jeg at jeg hadde dødd av sjokket.

Jeg er heller ikke spesielt glad i svaner, de er mannevonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Jeg er redd for rulletrapper.Vet ikke om det er en tullefrykt,men jeg er alltid nervøs når jeg skal på et kjøpesenter med rulletrapper.Noen ganger tør jeg knapt å gå på dem.Føler meg så dum når jeg bruker en evighet på å gå på.Er redd for at jeg skal gå på trynet eller at noe skal sette seg fast i dem.

Også er jeg redd for sånne svingdører som også ofte er på kjøpesentre eller flyplasser.Ha ha.Jeg bare løper inn i dem og prøver å komme meg så fort ut som mulig :)

Jeg er også redd for at måker eller andre fugler skal drite på meg.Har sett det skje med andre og det så lite gøy ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Jeg er alltid redd for å få IKKE GODKJENT når jeg betaler med kort, selv om jeg har trippelsjekket saldoen min. Har bare opplevd det en gang.

Jeg også selv om jeg vet at jeg har penger på kortet så er jeg redd for å få IKKE GODKJENT.

Har skjedd meg et par ganger at jeg trodde at jeg hadde penger på konto også var det tydeligvis ikke nok eller noe der.Veldig flaut å stå der med en haug med varer mens andre i køen glor på deg :flau:

Endret av stillness
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg har mange "tullefrykter", ingen store fobier eller redsler, bare sånne ting jeg tenker på innimellom :gjeiper:

- Når jeg gjesper er jeg redd en edderkopp skal komme fra intet og havne inni munnen min.

- Hver gang jeg skal betale regninger eller overføre penger til noen, er jeg redd at tallene er gale, selv om at jeg har skjekket 1000 ganger over og lest høyt til meg selv.

- Når jeg er på tur opp i ei rulletrapp er jeg alltid redd for å tryne når rulletrappen stopper.

- Når jeg snakker med noen skjekker jeg alltid mobilen min for å se at tastelåsen på telefonen ikke har slått seg av og jeg har ringt noen i lomma uten at jeg vet det og de har hørt hele samtalen.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for å snakke med ukjente på telefonen, jeg er redd for å ta telefonen når jeg ikke vet hvem som ringer, på samme måte som jeg også er redd for å ringe folk jeg ikke at nære relasjoner til.

Vet ikke hva dette kommer av, men det kan være veldig plagsomt!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha,ha morsom lesing. Godt å se at jeg er normal.

Jeg er livredd for hai, jada her i Norge. Om jeg er under vann så hører jeg "dah,dah,dah,dah" helt grusomt. Jeg svømmer ikke på flere meters dyp. :haar:

Jeg er også "redd" for å få ikke godkjent på kortet. Eller å handle i matbutikken for mer enn det jeg har cash om jeg ikke har med kortet. Det er så flaut.

Jeg kan høre og innbille med de utroligste ting om jeg er alene hjemme om kvelden etter det er mørkt. Jeg kan skremme meg selv opp så jeg nesten begynner å grine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for barn! Særlig i 2-4-årsalderen, men også babyer når de hyler og eldre barn når det er mange av dem.

Vet ikke hva jeg skal gjøre rundt dem, blir helt stiv og anspent, og jo flere jo skumlere. Om de begynner å grine får jeg nesten panikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Hmmm, jeg har mange "tullefrykter", ingen store fobier eller redsler, bare sånne ting jeg tenker på innimellom :gjeiper:

- Når jeg gjesper er jeg redd en edderkopp skal komme fra intet og havne inni munnen min.

- Hver gang jeg skal betale regninger eller overføre penger til noen, er jeg redd at tallene er gale, selv om at jeg har skjekket 1000 ganger over og lest høyt til meg selv.

- Når jeg er på tur opp i ei rulletrapp er jeg alltid redd for å tryne når rulletrappen stopper.

- Når jeg snakker med noen skjekker jeg alltid mobilen min for å se at tastelåsen på telefonen ikke har slått seg av og jeg har ringt noen i lomma uten at jeg vet det og de har hørt hele samtalen.

:)

Holy Cow! :sjokkert: Det var som om jeg skulle skrevet det der selv. Jeg er nøyaktig likens og tenker akkurat likt i de situasjonene du nevner.

Jeg er forresten også paranoid og skjuler alltid pin-koden med hånda uansett om det er noen bak meg eller ei i køen. Men det kalles kanskje sunn fornuft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Kom på en annen dusteting og det er at jeg er livredd for at jeg skal kveles når jeg tygger.Må liksom tygge alt ekstra godt,men noen ganger har denne frykten gjort sånn at jeg nesten kveles på grunn av den :klaske:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg har hatt haifobi. Sikkert ganske vanlig når man svømmer i havet, men turte altså heller ikke å bade i badekar. Var en ille periode i mitt liv.

Me tooo! Jeg hater å bade der jeg ikke kan se bunnen, hav eller innsjø, og jeg liker ikke å bade på dypt vann. Jeg svømmer sinnsykt fort, hyperventilerer og blir generelt ekstremt lettskremt. En uventet krusning i vannet eller at noen er ani meg er nok til å sende meg hylende på land. Nå er jeg blitt mye bedre, før var jeg livredd hai og store fisker i alle former for vann: sjø, innsjø, dammer, tønner, dype enden av basseng... Latterlige plasser med andre ord :filer: Nå har jeg sett så mange haidokumentarer og dokumentarer om dypvannsfisker at frykten er gått over i æresfrykt, men jeg er fortsatt redd for hai der jeg ikke kan se bunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dum frykt for monstre, selv som voksen.

Så når jeg går inn i et tomt rom må jeg alltid scanne alle kriker og kroker med blikket før jeg går inn, bare sånn i teilfelle det skulle sitte et monster bak døra og vente på meg....

Har fått meg noen ubehagelig overaskeler med katten som titter på meg gjennom trappegelenderet om natta! (tenk lysende katteøyne i et lite belyst rom).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rampunge

Jeg er livredd for å se under vann når jeg svømmer. Dvs i innsjøer og hav. Lukker øynene. Er generelt livredd for fisk, og har litt angst for at de skal bite meg, tenker spesielt på gjedder.

Veps, nattsvermere og andre digre innsekter er jeg også livredd for.

Sykehushistorier som innebærer skjæring i kroppen, sprøyter og unaturlige hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er livredd for edderkopper, noe som i seg selv ikke er en tullefrykt, men den frykten har resultert i at jeg sjekker hver eneste krinkelkrok på badet før jeg skal dusje. Er livredd for at det skal være edderkopper i dusjen. Det var en edderkopp i taket over dusjen en gang... I say no more.

I tillegg tør jeg ikke å bade steder der jeg ikke kan se bunnen. Er livredd for at noe eller noen (uh) skal angripe meg.

Jeg liker heller ikke å gå ned i 1. etasje og slukke alle lysene når jeg er alene hjemme på kvelden/natten, for så gå opp i 2. etasje og slukke alle lysene der også. Liker ikke at det er helt mørkt bak meg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Ser ar de fleste tingene jeg er redd for allerede er nevnt. Jeg er som flere her LIVREDD hai, også i Norge. Når jeg bader tør jeg ikke å svømme langt ut. Jeg er også redd for å treffe på vanlige fisker i vannet og tang. Derfor holder jeg meg nær land.

Jeg er som ts også redd for å tette igjen toalett. Jeg skynder meg også alltid på do, fordi jeg er redd det skal komme noen på døren og at jeg skal ha glemt å låse.

Jeg bruker aldri kortet mitt i butikker. Jeg tar alltid ut kontanter i minibanken, fordi jeg er så redd for å få ''ikke godkjent''.

Jeg kjenner pulsen øke når det kommer opp et ukjent nummer på telefonen. Da føler jeg virkeli ikke for å ta telefonen!

Endret av Thessie!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,er redd mye jeg :sjenert:

-sluk

-å være alene i garderoben i svømmehallen ol,får helt totalt hetta! Noier bare av å tenke på det :sjokkert:

-ferskvann som nevnt over av typen man finner på fjellet osv

-"monster" under senga,sjekker hver kveld :flau:

-tau og kjettinger under vann(dette har jeg sett da jeg snorkla og fikk totalt panikk og har aldri snorkla siden :forvirret: )

-å gå ut av skogen,jeg hater å ha skogen "i ryggen"

-"snø" på tven

Innser at endel av mine tulleredsler stammer fra skumle filmer,det er vel derfor jeg etterhvert har innsett at skumle filmer ikke er aktuelle lenger :tongue:

herregud så tåpelig jeg føler meg når jeg ser hva jeg har skrevet :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er redd for tyggis. Det er så ekkelt. Tyggis som andre har tygget på som ligger på bakken og sånn. Når jeg er på kino må jeg sjekke stolen kjempenøye så det ikke er noen som har klistret fra seg tyggis på den. Samme gjelder på buss, på kafe og lignende. Æsj, får brekninger bare av å skrive dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for å snakke med ukjente på telefonen, jeg er redd for å ta telefonen når jeg ikke vet hvem som ringer, på samme måte som jeg også er redd for å ringe folk jeg ikke at nære relasjoner til.

Vet ikke hva dette kommer av, men det kan være veldig plagsomt!

Jeg og har det sånn. Må søke opp nr før jeg tar den.

Er også livredd for å bade i vann, type sjø og tjern. Og er livredd for tang og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for å gå med høye hæler i slike hullete trapper som er nevnt tidligere. Hælene går jo gjennom trappa, og vips så ryker ankelen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hvor skal man begynne. Det ufrivillige slemme først kanskje.. dverger og mennesker med down syndrom.

Fugler. Og der er duer værst, men alle er skumle.

Tang og krabber når jeg bader i havet i norge.

Å være møkkete på bena, og enda værre: hendene. Da spesielt hvis det er noe ekkelt, seigt, slimete ol. Det å elte en deig f.eks er uaktuelt. Får En slags rar klaustrofobisk følelse av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...