Gå til innhold

bostøtte fra nav? flytte med kjæresten..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Melder meg ut av tråden.

TS:

Tror det er like greit. Du virker som en bortskjemt liten unge, som ikke har sympati for andre (les:søstra di) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er muligens urettferdig at man kan få "mye" utbetalt uten å gjøre ett sakfte grann. Og det føltes også urettferdig da jeg var alene med ungene og hadde utgifter som var 1500 kr høyere hver måned enn inntektene. Men jeg fikk meg en utdannelse og tjener nå mer enn nok til å forsørge både meg og ungene. Samt at jeg har en jobb jeg trives med!.

For de som sliter så tungt psykisk at skole eller jobb er umulig, hvilke muligheter har de til å "klater" når det gjelder inntekt, bosted eller jobb? Og de beløpene man får utbetalt er kanskje mye om man sammenligner med å leve på studielån eller i mitt eksempel; lærlingelønn. Men studenter eller lærlinger så er det for en periode. For mange som sliter psykisk er permanent............

JEg synes at om et samboer par tilsammen har 26 000 kr i månenden er det MER enn nok å leve på. For du skal vel ikke være lærerkandidat resten av livet? Man får innrette seg etter det man har, og leve deretter. Det kan da ikek være slik at staten skal inn å kompensere for abolutt alt, inkludert lønnsforkjeller hos samoberpar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Wildy, det er stor forskjell på å være fattig midlertidig og fattig på livstid.

Jeg og ungene mine lever for langt under 26.000 i mnd men så fort jeg er ferdig med studier får jeg nermere 30.000 i mnd om jeg får 100% stilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det stemmer. Hun får 4500 i bo-støtte, og 7500 ellers av NAV fordi hun sliter litt psykisk og ikke "kan" (vil) jobbe. Hun får dobbelt så mye som meg, uten å gjøre noen verdens ting.. Hun flyttet fra hybel for et år siden, kanskje hun ikke har registrert at hun har flyttet hjem eller noe.. Hun betaler jo pappa rett i lomma....... Og det syntes jeg er urettferdig. Hun er 25 og gidder ikke flytte ut hjemmefra.

Du kan IKKE få bostøtte mer en hva det faktisk koster deg å bo og dette må dokumenteres. Her har du grovt misforstått.

Forøvrig så høres du litt misunnelig ut. Hun får mer enn deg, betaler pappa rett i lomma, gidder ikke osv. Uten at jeg vet hva søsteren din sliter med så synes jeg faktisk du skal konsentrere deg om deg og ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...